Gå til innhold

16V Turbo motor (500hk?)

Ranger emnet


-EKS-

Anbefalte innlegg

hihihi, er så gøy å høre på volvo-motorer som går å putrer og (helst smeller litt, hehehe) på tomgang :D elsker det. Tenker på skikkelige motorer, ikke en råtten b18 med morken forgasser :P hehehe

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo ikke bare litt over 500hk som er satt med 8v topp heller da :D

brutale 820hk :P Men tenker på en ting, alle synes Vidar strand V.S Motor altså sin BMW med 1300hk er så SYKT, halla d er en 3.8 liter da, kommer ikke på navent i farta på han på TPC som bremsa 1152hk i volvo b230 me 16v ;) (var vell 2.5l men)men dog rett fram bil :D motorn står foresten i en volvo 460 :D så jeg er IKKE imponert av BMW motor:P

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men husk det at 1152hk i en volvo 16valve er nok maks av hva som går og få ut en sånn.

du trur vel ikke vidar er ferdig med og utvikle motorn sin?det er sinnsykt potensiale i dem bmw motorene der.

husk at de volvo gutta er et team som har utvikla og testet mye ting for og få slik effekt.

vidar har bare seg selv og takke,porter litt,større turbo,mere tenning,mere bensin...blir hk ut av det

forsker litt selv kan du si.så det jeg vil fram til er at 1300hk i bmw motorn er nok bare starten på den sagan der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1152hk ut av 16v er maks!

1300 ut av bmw er ikke maks,er et par folk i usa som har dratt skikkelig hk ut av de motorene der!

tenkt deg selv feks 2.5liter =1152hk

og 3.8liter=1300 sier seg selv og at det er mere og hente

 

 

Ikke vær så sikker på det lille venn!!

 

Det kommer an på turtallsområde,oktan,ladetykk,tenning.

Hadde jeg hatt fri flyt på konton skulle jeg for moro skyld bygd en 2,5 16v som skulle blitt kjørt på nitro og 4-5 bars trykk og varva 11-13 000 omdr.

Da skulle det nok havna på nærmere 15-1700 hester....

 

Jeg sikter på 750 hester på 98 oktan ved maks 8000 med greiene jeg skal bruke,og ifølge han kameraten skulle motorn med hurrabensin og 3 bars ladd gi nærmere 1000 hester på 9-9500 omdr...

:pimp

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett får du mere effekt med større volum enn med mindre volum,det er det jeg vil fram til :cook

 

og du skal ha 750 hk når du ikke har fått 550hk til og funke! :tannløs

 

anyway,kommer innom med dvdn imorra runt 13.00

 

Da skal jeg tuppe deg i rævva for at du er så dum i kjeften...

 

550 hester funka godt de få dagene bilen levde,synd du ikke fikk vært med en tur så du kunne fått kjent åssen en 8v virkelig skal fungere....

 

Arscloch!

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.3 16V du kjører eller Euro?

 

Få no specs på kammer, turbo også videre da....;)

 

Skal bruke samma shorten som 8v`n,2,5 liter med pentaveiv,verdiråder,je-stempel med 8:1 komp til 53cc forbrenningsrom i toppen,turbonetics t-70 r eller x-trim a/r 1.15.

Kammene slipes til 10,5mm løft og 280 grader i 0.40.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg synest er rått er når man kan kjøre dagen lang, tank etter tank, 7000rpm

mellom hvær giring, uten at motor skal havarere.

En 8V som er rett bygd er "heftig" og veldig holdbar og 420hk, ikke garasje hk,,

er rått særlig hvis man klarer å ha eit rimlig brett register.4000 til 7500rpm .

Og 80mm slag er greit, må huske på stempelhastigheten..

 

mvh

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår