Gå til innhold

16V Turbo motor (500hk?)

Ranger emnet


-EKS-

Anbefalte innlegg

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Euro-1: Hva er påenget med rettstilling, hakke helt skjønt det jeg ass. er det bare for pornofaktoren, eller...?

Nåh, vet ikke om du har sett avstanden fra støtdemper tårnet til eksos manifoiljen orginalt vs rett stilt? plass til MYE større turbo å grenrør ;) men ser helt klart bedre ut å da;)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Euro-1: Hva er påenget med rettstilling, hakke helt skjønt det jeg ass. er det bare for pornofaktoren, eller...?

 

Jeg skal ikke rettstille motorn,jeg lager grenrøret så turbon havner oppe mellom toppen og tårnet.

Bilde kommer snart,bare jeg får innstallert nettet hjemme.

Blir røddig det,og har all verdens plass til innsug + at jeg ikke gidder å gjøre om på girkasseadapteret,det var jævli nok å lage det...

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jepp, var det jeg trudde gutter (euro + tosk) Så det er jo bare å gjøre det på hver sin måte. Når man rettstiller er det mer jobb med adapter til girkassa (kløtsj-hus). Men lar man den stå skråstilt har man mer problem med grenrør og turbo.. så da er det smak og behag...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no problem å ha motoren skråstilt.

Jeg har en 16V og turbo+sep. wg i min 240.

Turboen sitter riktignok laaaangt ned (i linje med oljefilter inngangen) og oljefilteret måtte flyttes, men det gikk.

Kjører med ca 53cm lang primærrør og 4-1 kollektor Audi RS ett-ellerannet wg, og Turbonetics T04E 60/T3 stg.V A/R 0.82

Det er relativt god plass men ikke særlig lettskrudd, men på den andre side, så får man satse på en holdbar turbo:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jepp, var det jeg trudde gutter (euro + tosk) Så det er jo bare å gjøre det på hver sin måte. Når man rettstiller er det mer jobb med adapter til girkassa (kløtsj-hus). Men lar man den stå skråstilt har man mer problem med grenrør og turbo.. så da er det smak og behag...

 

Problem er d ikke akkurat med skrå stilt da, tror selv jeg skal ha d, om ikke 16v'n havner i no Amazon da =)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår