J.Andreassen Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Det var en grå/blå metallic urquattro 20v tilsalgs på autodb i høst, denne folk tenker på? Den begynte på 200k og ble solgt for 180k, var tollet inn, hadde reg-nr UR XXXXX, 91 mod. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Får bytte innsprut til Autronic eller no i den duren da..så kan du få dratt litt mer ut av maskin ;)..men det koster jo .. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Her sitter vi å diskuterer om en UrQ kan chippes eller ikke, og prisen på en 20v, samt om man trenger El. Insprut eller K-Jetronic. JEG VIL GJERNE HA NOEN SOM KAN VITE HVA SOM ER FEIL, ELLER I DET MINSTE NOEN TIPS OM HVA JEG KAN GJØRE MED BILEN MIN JEG. *sorry fikk litt utbrudd her men trengte det, ja vet det er offtopic* Btw, for å være OnTopic: Hva koster det for komplet Autronic eller lignende nytt? Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattrokongen Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Her sitter vi å diskuterer om en UrQ kan chippes eller ikke, og prisen på en 20v, samt om man trenger El. Insprut eller K-Jetronic. JEG VIL GJERNE HA NOEN SOM KAN VITE HVA SOM ER FEIL, ELLER I DET MINSTE NOEN TIPS OM HVA JEG KAN GJØRE MED BILEN MIN JEG. *sorry fikk litt utbrudd her men trengte det, ja vet det er offtopic* Btw, for å være OnTopic: Hva koster det for komplet Autronic eller lignende nytt? et komplett autronic smc til 10v koster ca 22000 med litt andre småting du trenger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 *sorry fikk litt utbrudd her men trengte det, ja vet det er offtopic* Btw, for å være OnTopic: Hva koster det for komplet Autronic eller lignende nytt? Like mye offtopic dette, er IKKE din tråd??? SMC kan du få komplett fra 18k, så kommer tillegg i tillegget med å få dette mappet som koster endel. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 hei, lurer på hvis man kjøper en urquattro nå for sirka 130 000 kr. vil denne dette mye i pris framover eller hvordan vil kurven på denen bilen bevege seg? noen formeninger om dette eller er dere blank??vil jo tenke meg siden at det er en såpass gammel bil å så sjelden så ville dn ikke dette så veldig mye! så hva tror dere? totte88 Hei! Jeg tror du delvis har fått svar på dette i tråden din nå. :) En urquattro er jo blitt et tilgjengelig samleobjekt for veldig mange nå som prisene er på ca 130 000kr for et "greit" eksempler. Dette er jo som i alle tilfeller en veiledende pris slik jeg ser det, og jeg vil tro det GARANTERT er noe småfiks på selv en slik bil. Det er jo biler som er inntil 25 år, evt har kjørt i masse bedriten saltsuppe og som har hatt litt forskjellig grad av sinkbad/galvanisering. 130 000kr bilene er som OFTEST de tidligste modellene som ikke er heldigst stilt i så måte, men det kan være pene eksemplarer for det. JEG ser for meg en total kost på ca 200 000kr for å ha en urquattro som begynner å bli tilfredsstillende å ha i garasjen, og igrunn er dette en såpass gammel turbobil så jeg ville ikke hatt det som en bruksbil for hverdagen. Så en annen ting jeg ser du har kommentert her, og da tenker jeg på dette med å smelle på en 20V topp på en 10V. Da er det jo fort å måtte ha komplett Bosch Motronic nett og stempler må tilpasses overgangen fra 2 til 4 ventiler pr sylinder. I tillegg så er c/r'en litt "rar" på de gamle 10 ventilers turbofemmerene da tenningen på K-jetronicen ikke akkurat er den råeste. Er faktisk litt usikker på hvor optimalt dette er med tanke på oljekjølingskanalen som sitter i blokka på en 10V mot de som er til en 20V topp. Det GÅR vel, men 20V toppene har vel da fler kanaler som da "tettes" når du setter dette på 10V bunndelen. Er jo bl.a. derfor 2144cc motoren i A1 og 2133cc motoren i A2 står på "tilsvarende" bunndel som står i Sport quattro gateversjonen, altså er det en alu-"20V"-bunn på de 10 ventilerene. Men igjen, det er jo noe LITT utenom det vanlige urquattro markedet. Angående chipping til disse 10 ventilers motorene som har stått i urquattro så har det jo vært litt forskjellige utgaver, så JO det går an å chippe den senere generasjonen. Men det er jo da kun tenningen som ordnes på, trykksensoren må vel lures med et bleed-system ved å handle seg noen slanger og ventiler på Clas Ohlson etc mener jeg. De ALLER tidligste motorene til urquattro har ikke mulighet for bytte av noe IC for optimalisering, men jeg har sett det har vært referert et mulig bytte av en eller fler motstander (aksielle komponenter) i denne Hitachi enheten som stod i motorstyringen på disse. Håper dette har vært litt klargjørende :) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.