Gå til innhold

priser og lignende!

Ranger emnet


totte88

Anbefalte innlegg

Her sitter vi å diskuterer om en UrQ kan chippes eller ikke, og prisen på en 20v, samt om man trenger El. Insprut eller K-Jetronic.

JEG VIL GJERNE HA NOEN SOM KAN VITE HVA SOM ER FEIL, ELLER I DET MINSTE NOEN TIPS OM HVA JEG KAN GJØRE MED BILEN MIN JEG.

 

*sorry fikk litt utbrudd her men trengte det, ja vet det er offtopic*

 

Btw, for å være OnTopic: Hva koster det for komplet Autronic eller lignende nytt?

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter vi å diskuterer om en UrQ kan chippes eller ikke, og prisen på en 20v, samt om man trenger El. Insprut eller K-Jetronic.

JEG VIL GJERNE HA NOEN SOM KAN VITE HVA SOM ER FEIL, ELLER I DET MINSTE NOEN TIPS OM HVA JEG KAN GJØRE MED BILEN MIN JEG.

 

*sorry fikk litt utbrudd her men trengte det, ja vet det er offtopic*

 

Btw, for å være OnTopic: Hva koster det for komplet Autronic eller lignende nytt?

et komplett autronic smc til 10v koster ca 22000 med litt andre småting du trenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

*sorry fikk litt utbrudd her men trengte det, ja vet det er offtopic*

 

Btw, for å være OnTopic: Hva koster det for komplet Autronic eller lignende nytt?

 

Like mye offtopic dette, er IKKE din tråd???

 

SMC kan du få komplett fra 18k, så kommer tillegg i tillegget med å få dette mappet som koster endel.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, lurer på hvis man kjøper en urquattro nå for sirka 130 000 kr. vil denne dette mye i pris framover eller hvordan vil kurven på denen bilen bevege seg? noen formeninger om dette eller er dere blank??vil jo tenke meg siden at det er en såpass gammel bil å så sjelden så ville dn ikke dette så veldig mye!

 

så hva tror dere?

 

totte88

 

Hei!

Jeg tror du delvis har fått svar på dette i tråden din nå. :)

En urquattro er jo blitt et tilgjengelig samleobjekt for veldig mange

nå som prisene er på ca 130 000kr for et "greit" eksempler. Dette er

jo som i alle tilfeller en veiledende pris slik jeg ser det, og jeg vil tro

det GARANTERT er noe småfiks på selv en slik bil. Det er jo biler som

er inntil 25 år, evt har kjørt i masse bedriten saltsuppe og som har

hatt litt forskjellig grad av sinkbad/galvanisering. 130 000kr bilene er

som OFTEST de tidligste modellene som ikke er heldigst stilt i så måte,

men det kan være pene eksemplarer for det. JEG ser for meg en total

kost på ca 200 000kr for å ha en urquattro som begynner å bli

tilfredsstillende å ha i garasjen, og igrunn er dette en såpass gammel

turbobil så jeg ville ikke hatt det som en bruksbil for hverdagen.

 

Så en annen ting jeg ser du har kommentert her, og da tenker jeg på

dette med å smelle på en 20V topp på en 10V. Da er det jo fort å

måtte ha komplett Bosch Motronic nett og stempler må tilpasses

overgangen fra 2 til 4 ventiler pr sylinder. I tillegg så er c/r'en litt "rar"

på de gamle 10 ventilers turbofemmerene da tenningen på K-jetronicen

ikke akkurat er den råeste. Er faktisk litt usikker på hvor optimalt dette

er med tanke på oljekjølingskanalen som sitter i blokka på en 10V mot

de som er til en 20V topp. Det GÅR vel, men 20V toppene har vel da

fler kanaler som da "tettes" når du setter dette på 10V bunndelen.

Er jo bl.a. derfor 2144cc motoren i A1 og 2133cc motoren i A2 står

på "tilsvarende" bunndel som står i Sport quattro gateversjonen, altså

er det en alu-"20V"-bunn på de 10 ventilerene. Men igjen, det er jo

noe LITT utenom det vanlige urquattro markedet.

 

Angående chipping til disse 10 ventilers motorene som har stått i

urquattro så har det jo vært litt forskjellige utgaver, så JO det går an

å chippe den senere generasjonen. Men det er jo da kun tenningen

som ordnes på, trykksensoren må vel lures med et bleed-system ved

å handle seg noen slanger og ventiler på Clas Ohlson etc mener jeg.

De ALLER tidligste motorene til urquattro har ikke mulighet for bytte

av noe IC for optimalisering, men jeg har sett det har vært referert et

mulig bytte av en eller fler motstander (aksielle komponenter) i denne

Hitachi enheten som stod i motorstyringen på disse.

 

Håper dette har vært litt klargjørende :)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår