Gå til innhold

defekt coil?

Ranger emnet


SilweR

Anbefalte innlegg

var å lekte meg litt på glattisen med quattroen, hadde 2 turtallstopper i 1. og 2.gir.. kjører og parkerer bilen, lar den stå å gå på tomgang i 2min, alt er som normalt...helt til jeg kommer ut 3 timer senere og bilen går kun på 3 syl!!

 

kan det være så enkelt som at en plugg er sprengt pga fullt turtall?

det er syl nr3 fra registeret.

 

hvordan er prisene på coiler til a4 1,8t 96mod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ny coil idag, og det viser seg at det er verken coilen eller pluggen som er defekt! hva kan det da være??

 

har testet plugg og coil alt funker fin, men ingen av delene fungerer på syl. nr3! kan det han noe med dyser/insprøytning å gjøre?

 

er så forbanna kjipt å begynne å plages når man ikke har hatt bilen i en mnd en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan tippe du har satt på åpent luftfilter på bilen, og latt tenningsmodulen som sitter i luftfilerboksen bare henge løst....da får den null kjøling fra lufta i boksen og så blir den brent.

dette er ett vanlig "trimme" problem som gjør mere skade enn man får effekt.

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har en coil pr syl, og nei jeg har ikke åpent filter.

 

har tatt diagnose på bilen og null feil, sjekket dysene og coilene, tatt comp test ca 10 bar. alt er i orden. så det er nødt til å være en plugg som er sprengt.

 

men det er jo ingen som har sånne ting på lager til 1,8t så jeg måtte bestille nye plugger, får de til uka.

 

og hvist det er en plugg så blir jeg flau, jeg lærer aldri når det kommer til slike feil tar altid det mest kompliserte først så sjekker jeg ting som pluggene til slutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har en coil pr syl, og nei jeg har ikke åpent filter.

 

har tatt diagnose på bilen og null feil, sjekket dysene og coilene, tatt comp test ca 10 bar. alt er i orden. så det er nødt til å være en plugg som er sprengt.

 

men det er jo ingen som har sånne ting på lager til 1,8t så jeg måtte bestille nye plugger, får de til uka.

 

og hvist det er en plugg så blir jeg flau, jeg lærer aldri når det kommer til slike feil tar altid det mest kompliserte først så sjekker jeg ting som pluggene til slutt:)

 

 

hvis det ikke er pluggen, så får du sjekke tenningsmodulen din....og husk...orginale plugger er tingen på de motorene,,kjøp ikke uorginalt

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor står tenningsmodulen? er det den som står oppå luftfilterboksen?

 

 

vanligvis ville du fått opp feil på diagnisen hvi det er tenningmodulen, men den sitter skrudd med to skruer fast i luftfilter boksen....bytt om på ett par av coilene og de om feilen er der fortsatt....... er den på samme sylinder er det noe annet mufins

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår