Gå til innhold

Kjøp av golf 3..

Ranger emnet

bjornar600

Anbefalte innlegg

Hei.

Har funnet en golf 3 til salgs, bilen er en 1993mod, gått ca. 180.000km.

5 dørs, el. takluke, helt greie vanlige felger, litt slitt i lakk, men egentlig så bryr jeg meg ikke om d, for har tenkt og omlakkere hele bilen uansett..

Den har forresten klarglass hovedlykter, airbag på begge sider. (nye typen ratt) pent interiør.

Bilen skulle han egentlig ha 27tusen for, men har prutet den til 22 siden han ikke har fått solgt den..

Av rust som jeg kan se er venstre bakskjerm, og en bulk i kanalen på høyre..

Takluke motoren var også litt treig...

Høres dette ut som er greit kjøp? noe spesielt jeg bør se etter når jeg skal dra og se på den?

Har god tid til og fikse og styre med den, får ikke lappen før til sommeren..

På forhånd takk for gode råd!

Bilder:

Bilde008.jpg

Bilde015.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres dette ut som er greit kjøp? noe spesielt jeg bør se etter når jeg skal dra og se på den?

Karroseri

-Glatte karroserisider (vanskelig å fikse etter krasj)

-Jevne glipper mellom dører og bakluke

-fukt i lykter (spes ille i baklykter, tåkelykter)

Rust

-Sidevinduer bak på 3-dørs

-Bakluke (underside og ved vinduslist)

-Hjulbuer, spes på biler med hjulbuebreddere (GT(I), GTD)

-dører

-kanaler

-miljølakk (spesielt Hvit, blå og rød) ikke metallic

Lakk

-Maskeringsteip rundt klistremerke i bakstolpen (Du finner det i bagasjerommet under/nedenfor bakluken

på førersiden) vil si omlakkering og mulig dårlig lakk.

Lekkasje

-Takluke (sjekk ved høyttrykksvask)

Svake deler

-tannstaget

-dørhåndtak

-lav ladespenning

-girkasse (sync 2-gir, giring 1-revers?, kontroller at den ikke

skraper på andregiret når oljen er kald)

Elektrisk

-Sentrallås

-vindushevere

Dette er ting du kan sjekke. Ellers virka det som en billig og fin golf, lykke til med kjøp :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa at han hadde tatt service i sommer.. Men han hadde ikke no service hefte da.. Han visste liksom ikke så mye om bilen.. Han hadde hatt den bare som bruksbil, og nå hadde han kjøpt seg ny bil så den bare sto der..

Aj, den er kjei. Kjekt å vite når service er gjort, bytting av reg, reim osv.

mener nå jeg da :)

Lykke til :)

andre ting, når skal den inn igjen på eu godkjenning.

Er jo kanskje en ide å kjøre den inn til en NAF test feks også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja,, siste gang jeg legger ut bilde med skiltnr her, nå har noen kommet og hentet bilen for 25.000kr.. Så da blir det ikke no av den bilen, men! har funnet meg en mye bedre bil! Gidder ikke og gå i detaljer. Men er en 94mod, med fulgt servicer osv. Feet lakk, nesten som den jeg hadde tenkt og ha på den andre.. så blir vel bare og utnytte den lakken som er på nå.. Over dobbelt så dyr som den andre, menmen, jeg kommer ikke til og angre...

Legger heller ut et bilde av den når den står i gården min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja,, siste gang jeg legger ut bilde med skiltnr her, nå har noen kommet og hentet bilen for 25.000kr.. Så da blir det ikke no av den bilen, men! har funnet meg en mye bedre bil! Gidder ikke og gå i detaljer. Men er en 94mod, med fulgt servicer osv. Feet lakk, nesten som den jeg hadde tenkt og ha på den andre.. så blir vel bare og utnytte den lakken som er på nå.. Over dobbelt så dyr som den andre, menmen, jeg kommer ikke til og angre...

Mange sleipe folk rundt omkring...

Bra du hvertfall fant deg en annen bil da...

Gleder oss til å se prosjektet ditt...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig leit å høre, sleipt gjort.

Legg ut bilder av den nye når du har den på gården ja :)

Lykke til med det nye kjøpet. Bra du fant deg en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider