Gå til innhold

Jeg skal kjøpe motor

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann...

 

Trenger:

 

en sen femtitalls chevy283

 

eller

 

en 262 fra 70 tallet

 

eller

 

en 305 fra 70 tallet

 

Dette er alle chevy smallblocks...

 

Jeg trenger NÅ!!!!

 

de må ha 153 tanns svinghjul og må passe en T-5 1988 mod eller senere girkasse.... (manuellgir)

 

Er det noen som kan hjelpe meg med å forbinde meg med folk som kan skaffe eller folk som har selv... så blir jeg meget takknemelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nyskjerrighet ja....

 

bra saker... Skal forklare jeg..

 

Driver å forsker på en chevy motor i en volvo 240... Og siden volvo ikke godkjenner motorer med mer hk enn 200 uten større modifikasjoner... da er jeg nødt til å ha det i utgangspunktet... Kan jo legge til at 20 kpm er maks også..

 

Har fått vite i fra diverse kilder at ovenfornevnte motorer skal være bra saker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nyzeta

nyskjerrighet ja....

 

bra saker... Skal forklare jeg..

 

Driver å forsker på en chevy motor i en volvo 240... Og siden volvo ikke godkjenner motorer med mer hk enn 200 uten større modifikasjoner... da er jeg nødt til å ha det i utgangspunktet... Kan jo legge til at 20 kpm er maks også..

 

Har fått vite i fra diverse kilder at ovenfornevnte motorer skal være bra saker...

 

Volvo godkjenner da inntil 220hk uten noen særlige mods.. eneste du må gjøre for å få den godkjent for 220 istedetfor 200 er å montere ventilerte skiver foran.

Forøvrig kan en 350TPI også godkjennes relativt enkelt, strup ned innsuget, og få en effektmåling som sier under 220hk, så er alt i boks.. en TPI motor yter fra 235hk originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp

skjønner hva og hvorfor nå. Å skaffe en 305 er nok det som er lettest. De finnes også som TPI.

Men hadde du tenkt å ha litt pulver siden når du hadde fått godkjent skiten , så er det nok greiest å gjøre som det blir sagt i forrige innlegg.

Strup ned og fortell operatøren hvilke verdier du er ute etter, for deretter å få de virklige og maks verdier når du bremser bilen.

 

Siden alle Chevy smallblocks ser like ut for det vanlige øye og at motoren kan være oppbygd av forskjellige deler kan ikke en annsatt av Vegdirektoratet se noe ut av å se på den.

Det blir effekt bremsinga som gjelder for dem.

Og du kan jo fortelle dem at det er en original 305 når det egentlig er en stroka 400 motor på 427 cui.

Da har du litt å gjøre når du skal bestemme deg om hva du nå trenger av motor.

Jeg kan sikkert sette deg i forbindelse med de rette folka hvi sdu får bestemt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...

 

Takk for mange tips...

 

Her er hva jeg engetlig er ute etter i det fulle og hele:

 

- Tror jeg går for en chevy 305... (1978 mod eller nyere) helst med forgasser(e) da jeg har tenkt å lage en litt mer showofcar...

- Holley eller Edelbroch forgasser(e)

- helst ramshorn manifoils

- 153 tanns svinghjul

- T-5 manuell girkasse ( 1988 eller nyere da den eldre utgaven har mye svakheter)

- Cluch som passer ovenforstående

 

Som sagt tidligere... hvis denne motoren har stått i en camaro er det så absolutt en fordel... Grunnen er at alle wires og ledningnett passer veldig godt...

 

jeg vil gjerne ha motor med papirer og slikt også....

 

SÅ:

 

har du Mette-we muligheten til å sette meg opp med de rette folka så blir jeg veldig glad... På forhånd takk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye effekt har du planer om å hente ut etterhvert av 305'en? Du kan slite litt med selv en nyere T5 hvis du har litt seriøse planer fremover.

 

Skjønner at du er lysten på en 305, men jeg er enig med de andre som foreslår en mild 350 i stedet. Det er bare så mye mere potensiale og en del deler er mye mer tilgjengelig for en 350 - for eksempel bedre topper.

350TPI finnes forøvrig fra 225hk og oppover, (220hk hvis man er pirkete da :)) Og der er det mye potensiale selv med bare et kam-bytte.

 

 

:)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg er også interessert i priser på KOMPLETT kit med 350TPI til volvo 242. jeg har gasser bil ,så jeg trenger også ledningsnett, etc. gjerne pris for ombygging også (montering av motor, ombygging av nett, etc).

 

jeg foretrekker å kunne komme med bilen med gamle motor, kjøre med bilen med ny motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår