Gå til innhold

Hvordan legge opp strømkabel i golf 4

Ranger emnet

Bauer

Anbefalte innlegg

Heihei..

Dette er ikke noe problem. Det du gjør er å demontere hanskerommet! Hvis du åpner det ser du at det sitter tre skruer der. Det skal i tillegg sitte tre skruer under hanserommet! Når deiise er skrudd ut drar du mot deg forsiktig. Vær obs på det hanskerommet sitter fast i venstresiden inntil midtkonsollen med slips. Her må du lirke litt for å få løst!

Når hanserommet er ute, titter du rett inn der hvor hanskerommet var tidligere. Der vil du finne en gummiplugg! Der er hullet gjennom veggen! Hvis du trekker ut plugger, lager et lite hull i den, for så å trekke kabelen gjennom den og frem til batteriet (husk sikring :) ), så skal du vel ha løst problemet. Etterpå må du selvfølgelig sette pluggen tilbake, og sørge for at ikke vann og slikt renner gjennom!

Håper dette var dekkende nok!

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deksler er null problem. Etter at du har lagt kabelen fra batteriet og gjennom veggen (husk å unngå varme motordeler med strømkabalen), så er det jo egentlig mest hensiktsmessig å føre strømmen langs hanskerom-siden av bilen. Her er det vel to deksler som må av. Det er terskellisten i fremdør, og tersekellist i bakdør. Når du har kommet så langt bak at du har kommet til seteryggen, kan du egentlig bare dra ledningen inn bak seteryggen, og bak veggen på hanskeroms-siden av bagasjerommet. Derfra kan du jo bestemme selv hva som blir best :)

Jording henter du lett i et av setebeltefestene :)

Håper monteringen nå skal gå greit! Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. ok.. null stress.. Bare ta en bred flat skrutreker, og skli den inn under dekslene og vipp forsiktig. Du vil sikkert ryke en eller to slips, men når du får dreisen på det går det ganske greit!

Edit: Ser du holder til i Asker.. Kan alltids hjelpe deg med å jekke opp de listene, hvis du skulle få problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. ok.. Ja, du får si ifra hvis du støter på noe, eller det er noe du lurer på da! Som brukernavnet sier har jeg jo hatt nettopp den type bil.. og hatt stereo i den! :)

Bra bil, og absolutt en fin bil å bygge stereo i, da den er solid..

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være vrang, men å legge strøm på høyre side er nok ikke beste løsning. Strømkabelen er best å legge på venstre, der alle de andre kablene går inn. Du tar av viskerne, dekselet under og hele dritten med motoren under der igjen. Da kommer du til en hvit boks nedi der, der er den en gummigjennomgang. Da kommer du rett inn ved rekkeklemma under rattet. Videre er det bare å legge den nedi kanalen og bak.

Grunnen til at jeg sier dette er at signalkablene BØR ligge på høyre, fordi venstresiden har mye mer elektronikk i dashen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være vrang, men å legge strøm på høyre side er nok ikke beste løsning. Strømkabelen er best å legge på venstre, der alle de andre kablene går inn. Du tar av viskerne, dekselet under og hele dritten med motoren under der igjen. Da kommer du til en hvit boks nedi der, der er den en gummigjennomgang. Da kommer du rett inn ved rekkeklemma under rattet. Videre er det bare å legge den nedi kanalen og bak.

Grunnen til at jeg sier dette er at signalkablene BØR ligge på høyre, fordi venstresiden har mye mer elektronikk i dashen.

Mulig du har rett i dette, men dette var ukjent for meg! :) Bra vi har andre karer på forumet som også vet en ting eller to om 4'ern. Videre må jeg jo bare si at han fremdeles kan bruke det hullet jeg foreslo, dersom han ikke vil utføre hele den operasjonen du nevnte.. Er jo bare å trekke strømmen mot venstre inne i dashen..

Dette klarer sikkert Bauer å tenke seg til selv!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som du sier, men da vil jo strømmen ligge rett bak cdspilleren. Skal ikke påstå at dette har noe å si, men jeg har ihvertfall gjort som nevnt over. Funker knall.

Det er forresten HELT likt som i a3 (8L)

Hmm.. ok.. ja, min strøm er nå trukket på venstresiden i min Audi, men det var fordi det var enklest å komme til der :) Er vel en a3 (8P) tror jeg, femdørsen.. Uansett er jeg enig i det du sier bb^.. Det er nok mulig at å trekke strømmen bak spillern vil være noe uklokt! Med tanke på støy osv! Det tar jo heller ikke all verdens tid slik du har gjort det, men bare en mer "svett" jobb, da man demonterer så mange vitale deler foran der :)

Husker en venn av meg som ikke hadde noen plugg for gjennomføring; han ,åtte gjøre slik du hadde gjort - men da borre seg gjennom torpedoveggen bak vindusviskermotoren! Skal si det bråkte fælt!! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider