Gå til innhold

Felg med flere boltsirkler

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

Borbet A felgene mine har 8bolthull.

Sitter vanligvis på Alfa'en med 4x98mm.

Prøvde dem på Mazda 323F'en ista som har 4x100mm, og det passet på de andre bolthullene. Jeg prøvde bare det ene settet med hull.

 

Felgene har også større senter enn Mazda'n og er uten noe senterring.

 

Så, sett bort ifra heeelt feil innpress, noen grunn til å ikke kjøre bilen med finere felger på Japsetreffet?

Stå opp tidlig å slenge på 3 felger til?! :D

post-112-13804851305488_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Borbet A felgene mine har 8bolthull.

Sitter vanligvis på Alfa'en med 4x98mm.

Prøvde dem på Mazda 323F'en ista som har 4x100mm, og det passet på de andre bolthullene. Jeg prøvde bare det ene settet med hull.

 

Felgene har også større senter enn Mazda'n og er uten noe senterring.

 

Så, sett bort ifra heeelt feil innpress, noen grunn til å ikke kjøre bilen med finere felger på Japsetreffet?

Stå opp tidlig å slenge på 3 felger til?! :D

 

skal gå fint det.

 

i å med att det ikke er sentreringsring må du jo bare passe på att det ikke er noe du kan "flytte" felgen med boltene intil

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha... bonde jeg hadde ikke tørd kjørt med det der iallefall...!!

 

 

Boltene må nå holde skjær og tensjonskrefter, de er ment for tensjonskrefter..

 

En kraftig "bump" og da kan hele greia ryke..

 

Pungtere eller miste et hjul i fart er ingen spøk, se her:

 

http://home.no.net/~jmilde/Avkj.mpg

 

Skal du stille ut bilen for show, så kan du jo ta dem på akkurat under utstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

Hahahaha... bonde jeg hadde ikke tørd kjørt med det der iallefall...!!

 

 

Boltene må nå holde skjær og tensjonskrefter, de er ment for tensjonskrefter..

 

En kraftig "bump" og da kan hele greia ryke..

 

Pungtere eller miste et hjul i fart er ingen spøk, se her:

 

http://home.no.net/~jmilde/Avkj.mpg

 

Skal du stille ut bilen for show, så kan du jo ta dem på akkurat under utstillingen.

 

Senterringen har en oppgave, og det er å sentrere felgen på navet ved montering. Det som holder felgen "på plass" under kjøring er friksjonen mellom annleggsflaten på felgen og annleggsflaten på nav/bremse.

 

Som du kanskje har lagt merke til er senterringene hos endel felgprodusenter laget av plastikk, og har garantert ikke til hensikt å oppta noen av hjulets belastninger under kjøring...

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes det var litt rart med tanke på at alle senterringer jeg har sett er plastikk...

 

Men uansett så ble jeg stoppet av noen kamerater som visstnok skulle ta turen, så da kasta jeg av den ene felgen, satt på original og kjørte.

Prøve med felgene imorra trur jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår