ssagat Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Her er noe å tenke over!!! Hvis man kjøper en bil til 100000 kr, som man kjører 12000 km i året med, å bruker 1 liter på mila i gjennomsnitt til 11,50 kr for literen. Så legger man til forsikring ca 7000 kr, årsavgift ca 2900 kr og servic/deler ca 5000 kr, dette blir tilsammen 28700. Ikke så mye egentlig. Men så kommer det morsomme.... Fornuftig avskrivning pr år er nok rundt 10% som blir 10000 kr, så legger man på rentekostnaden som er bundet opp i bilen, ca 4%, dette tilsvarer den avkastningen man kunne ha fått hvis man f.eks hadde plasert pengene i banken/fond osv.. da har man en kostnad på 42700 i året. Noe som er 3,55 kr per kilometer!!!! Tenk på det du! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Noen som har hatt lite å gjøre ja:lol Hehe. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 oii. det skal jeg huske på. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Det jeg tenker er at det er verdt hver krone :D Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Det bor en liten regnskapsfører i enkelte av oss ser jeg.. ;) Men en bensinpris på 11,50 i snitt er vel å ta endel i? koster omtrent så mye her oppe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 + at noen pusser opp for noen tusen i året å... Danm... blir mye penger. om du også regner med at noen har lån, på c 40 000,- og plusser renta med i regnestykket, over 5 år.. blir mye penger. noen røyker, noen drikker, noen setter penga på banken, andre bruker de på bil! :) Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shadow_iX Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Hva med oss som er ferdige med å betale billån da? :P Siter '95 Subaru Legacy Wagon - beater. :) nad_freak@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Ja til sticky av denne tråden.. hehe:D mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Konklusjonen jeg drar er, om man ikke er lastet med penger eier man ikke bil i Norge. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg