Gå til innhold

Bærnt'inj: '79 Ford Capri prosjekt

Ranger emnet

Bærnt'inj

Anbefalte innlegg

hei.. har kjøpt noen fine orginale rs felger til ford capri.. selgeren sa at felgene var "sjeldne", å er de orginale RS felgene til capri.. mer vet jeg ikke om disse fine felgene..

Jeg snakker om de samme felgene som er vist på første bildet av Caprien til "Bærnt'inj"

Jeg lurer herved på, om hvor mye disse felgene er verdt, og om de virkelig er orginale RS felger til capri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser bra ut dette :) å blåse liv i gamle biler er det råeste jeg vet! :), men, twinturbo og mekanisk insprøyting?! Vet ikke hvordan dette vil virke men ;) ville heller bytta til en lettere motor!! eks cossi :) koster nok mindre det :D

magnus

Hvorfor ikke 2.8 V6 med twin Turbo da, Får kjøpt smidde lavkomp-stempel beregnet på turbo, innspruten er jo avansert, men er i stand til å gi litt ekstra, hvis ikke det holder, så plukker du lmm og bensinfordeler fra en bil med større motor(eks. Bare Må Wrakes), evt. file opp den orginale bensinfordeleren, råder bør vel byttes, H.P.-oljepumpe, kanskje en lett trimkam og ståldrev.

Fins erfaring fra turbokonvertering på motoren, så en Capri med en rimelig heftig 2.6 TT med K-jet innsug/plenum, og EFI i Granadan(mener det var sna om nærmere 400 hk).

Girkasse har du litt å velge mellom, kan bruke knuserkasse, MT75 eller BW T5 med annet clutchhus.

Nå har jeg gått ut ifra at du tenkte på K-jet og ikke Kügelfischer-sprut

Lykke til med prosjektet, litt lyst på capri sjøl jeg, av samme modellen som du, men kjører heller en undermotorisert Granada, er jo bare 2.8 gasser(buhu vil ha 302)

-kjør på

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider