Gå til innhold

Hvor brede dekk

Ranger emnet

volvo_wizard

Anbefalte innlegg

jeg har 225..

du kan kjøre 215 også, men ikke 205.

har sett med 235 også, så egentlig greit ut (var på 940).

men, obs!!

225/45 vil kreve bearbeiding av skjermkantene!! men det er enkelt med vinkelkutter eller stor hammer, om du er litt nevedyktig.

høyre side bak, 225/45-ZR17W dekk, samt Volvo Original spacerkit:

volvo_242r6_at_salvageyard_picking_up_new_parts.jpg

uten spacers, klarer du lett 235 dekk.. jeg kan fremdeles ha bredere dekk, om jeg får meg et justerbart panhardstag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 215/40-17 fremme og 235/40-17 bak på min 740...

ja, men jeg tror 740 har bedre plass.

men 235 dekk uten spacers skal gå fint.

235 med spacers og just. panhardstag, samt massering av kanten på hjulbuen skal vel også gå greit.

spørs også på innpress, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men jeg tror 740 har bedre plass.

men 235 dekk uten spacers skal gå fint.

235 med spacers og just. panhardstag, samt massering av kanten på hjulbuen skal vel også gå greit.

spørs også på innpress, selvsagt.

jepp :)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 225..

du kan kjøre 215 også, men ikke 205.

har sett med 235 også, så egentlig greit ut (var på 940).

men, obs!!

225/45 vil kreve bearbeiding av skjermkantene!! men det er enkelt med vinkelkutter eller stor hammer, om du er litt nevedyktig.

høyre side bak, 225/45-ZR17W dekk, samt Volvo Original spacerkit:

uten spacers, klarer du lett 235 dekk.. jeg kan fremdeles ha bredere dekk, om jeg får meg et justerbart panhardstag.

hvorfor kan ma ikke ha 205 a?

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Volvo levert 17" til 240 hadde dem kjørt 215/45-17 som standarddimensjon. Andre dimensjoner som funker og er innenfor 5% regelen er bla 205/45, 205/50, 225/45 og 235/40

225/45-17 er den mest riktige dimmensjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

225/45-17 er den mest riktige dimmensjonen!

Er riktig det, MEN det er noe som heter 5% regelen. Den sier at man kan gå 5% opp eller ned i rulleomkrets i forhold til den som er oppgitt i vognkort, dvs at en kan velge og vrake i dimensjoner innenfor dette, så lenge alle andre krav er oppfylt uten at BT kan si noe på det.

Eksempelvis er den største tillatte dimensjonen fra Volvo på 240 205/55-16 på 7x16 et20, dvs at dine 225-dekk og 17" felger er fyfy om man spør Volvo, at du i tillegg har senket 40mm gjør bilen livsfarlig ifølge dem.

740 som ble levert med samme standarddim som 240 har 215/45-17 som maks, den er jo FEIL ifølge deg pga feil rulleomkrets. Slår du to og to sammen har kanskje dette en sammenheng med at dem også krever 10mm avstand til alle karrosserikomponenter.

Konklusjonen min er at flere kombinasjoner kan fungere, og at det en har valgt selv nødvendigvis ikke trenger være riktig for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider