Gå til innhold

Don`t try this at home!!! Må leses!!

Ranger emnet


Jackass

Anbefalte innlegg

Perspektiv på trimming av biler

Statens vegvesen, 25. mars 2002 13:46

Noen synes at bilen går for dårlig i sin originalutførelse, og trimmer

motoren på forskjellige måter for å få større effekt. Men disse "gå

fortere" inngrepene kommer i skyggen av en historie fra Arizona, USA -

som gjør krav på å være sann.

 

Dessverre måtte denne historien settes sammen av Arizona Highway Patrol,

siden "motortrimmeren" ikke overlevde testen.

 

Historien er som følger: Politiet ble tilkalt til et åsted der det

virket som om det hadde skjedd en flyulykke. Hvis en skulle dømme av

haugen med metallbiter nedenfor en fjellvegg var det snakk om en ulykke

med et lite privatfly. Det viste seg imidlertid å være restene av en

1967 modell Chevrolet Impala.

 

Etter en god del rettsmedisinske undersøkelser og detektivarbeid hadde

politiet til slutt funnet alle delene i puslespillet.

 

Eieren av Impalaen hadde fått fatt på en rakettmotor med fast brennstoff

av en type som brukes til å hjelpe tungt lastede militærfly, for

eksempel av typen Hercules, til å lette på korte rullebaner. Denne

rakettmotoren hadde han festet til taket på bilen og reist til en lang

rett strekning på motorveien. Så fyrte han av rakettmotoren.

 

Politiet regnet ut at han gjorde dette omtrent seks kilometer fra stedet

der han krasjet. Dette kunne de finne ut på grunnlag av brennmerker fra

rakettmotoren på asfalten. I følge US Air Force vil en slik rakettmotor

få full effekt etter ca. fem sekunder, og gi Impalaen en fart på rundt

550 km/t. Rakettmotoren vil så fortsette å brenne i ytterligere 25

sekunder. Bilføreren, som på dette tidspunktet er pilot, vil oppleve G-

krefter som vanligvis er forbeholdet F-16 piloter - og hadde

sannsynligvis svimt av.

 

Før han svimte av hadde han imidlertid klart å holde bilen på vegen i

ca. 4 kilometer, og bremset. Dette kunne politiet fastslå fordi det lå

bremsedeler sammen med dekkrester og hjuloppheng på vegen. Dette hadde

imidlertid ingen betydning for kjøreegenskapene til Chevrolet'en, siden

den hadde "tatt av" på dette tidspunktet. Bilen fløy i ytterligere to

kilometer før den traff en fjellvegg i en høyde på 40 meter og etterlot

et én meter dypt krater i fjellveggen.

 

Politiet antar at farten på dette tidspunktet var 650 km/t.

 

Dette setter skifting av kamaksler, forgasser og polering av kanaler i

et visst perspektiv.

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

 

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er dritt lei denne så gi faen i les den da vel, ikke værre enn det...

 

Den er sikkert ny for noen..

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

 

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

 

Den var ny for meg.

 

Jeg er så lei av at folk må skryte av at de har sett den eller den historia, bilde el film-snutten for lenge siden.

 

Gidder vel ikke sitte hele dagen for å søke i arkivet om den kanskje har vært oppe før. Ikke alle som har tusenvis av poster og har vært med her i årevis.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Hakke sett den før jeg heller. Han fyren må da ha fått et helvetes kick før han svima av. Lurer på hva 0-100-200 var :)

 

 

0,15sec??

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Typhoon_

 

Er du helt lobotomert i hue eller???

DET STÅR DA "MÅ LESES" I THREAD'EN!!!

 

 

 

:usuck: dukenukem doh :fuckme2: knock angry

 

jøss... :rolleyes:

Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik).

HOLD DERE UNNA DET STEDET!

x Bmw 318i cab 91mod

x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden)

x Saab 900i 90 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Typhoon_

 

Ja jeg tok i litt da...;) ;) ;)

 

Men "noen" trenger briller som er like tykke som bunnen av ei Colafaske...

 

Når det står "må leses" så bruker normalt folk å se hva det er da...

 

Men men...

 

 

 

:) kan jo bli litt mange "re poster " også... ;)

Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik).

HOLD DERE UNNA DET STEDET!

x Bmw 318i cab 91mod

x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden)

x Saab 900i 90 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Typhoon_

 

Ja jeg tok i litt da...;) ;) ;)

 

Men "noen" trenger briller som er like tykke som bunnen av ei Colafaske...

 

Når det står "må leses" så bruker normalt folk å se hva det er da...

 

Men men...

 

 

Hvis du har lest den før er det ikke værre enn å gi faen i lese videre...

Håper vi slipper å diskutere hvem som er lobotomert her...

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

 

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår