Gå til innhold

Fikse skade bak på Corolla 85 mod.

Ranger emnet

laupsa

Anbefalte innlegg

Hei, som 18åring og med lappen eit par mnd skulle det jo berre mangla at eg greidde å bulka bilen :p

Ha lurt på korleis ein kan fiksa denne bulken som er mellom baklyset og støtfangaren. Korleis er det best å gå fram ? sparkel elle blir da vanskeleg å bruka det ? Er jo midt i ein skjøyt... Har prøvd å slå bulken ut at men vanskeleg sidan det er to lag med metall her!:p

bilete av skaden:

corollaskade2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er det hardt, men det kan være en løsning å sveise en plate fast, 5X 10cm sveise den fast betyr 2-3 gode punkt, i det dypeste av bulken, så bruke en glidehamme,( stang med lodd) å så dra til, bruker å komme ganske bra etter 2-3 flyttinger av plata.... fanger finner du på huggeren.....

Ny er for dyrt...

Masse sånne på huggern vis du trenger andre deler også....

Lykke til! kiddie

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er det hardt, men det kan være en løsning å sveise en plate fast, 5X 10cm sveise den fast betyr 2-3 gode punkt, i det dypeste av bulken, så bruke en glidehamme,( stang med lodd) å så dra til, bruker å komme ganske bra etter 2-3 flyttinger av plata.... fanger finner du på huggeren.....

Ny er for dyrt...

Masse sånne på huggern vis du trenger andre deler også....

Lykke til! kiddie

Kan ikkje sei at eg skjønte heilt detta here men.. hehe.. skal i alle fall prøve i dag, skal snakke med ein fagperson på sånne skader og høyre om det er mogeleg å bore eit lite hull inn og prøve å dra bulken ut. Men det vert nok vanskeleg vil eg tru sidan det er på ein så dårlig og vanskelig plass. ikkje heilt drømmeplassen for å sei da sånn.... knock

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto du det ikke?, nei da må du vel lese en gang til.....

Sveise fast en plate i bulken.

(som det er borret hull i )

Og bruke en glidehammer, får sånn på biltema og andre plasser....

å da duker du bulken utover....

Skal du til med Amerika metoden til han andre er det veldig viktig å få sveiset igjen hullene du har borret, for sparkler du bare over, så vil kondens trekke gjennom sparkelen og det vil ruste.

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min corolla ha i alle fall til no vå rustfri. Har begynt so smått å ruste der som skaden er no, ellers har eg ikkje noko rust som e synleg i alle fall. Verken i hjulbuar, skjermar eller andre plassar. So, min helde seg i alle fall bra:D

Han som eg kjøpte den av har i alle fall angra svært svært mykje på at han solgte den, fordi Corolla er jo både driftsikre og gode bilar!: ) hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ta bryet med jobben på den gamle haugen der... la det være til bilen faller fra hverandre og hugg den...

Hvorfor det? Det er en pålitelig og billig bruksbil. Man kan like gjerne legge et par timer i å holde den ved like. Så mye som de tåler teknisk er det billig transport i mange år.. Den eneste svakheten er rust, noe bilen hans vistnok ikke har. Da er det like greit å fikse litt på det.

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider