Gå til innhold

225/45 dekk?

Ranger emnet

v740

Anbefalte innlegg

ok.. har aldri fått med meg hva innpress er egentlig... Står at det er ET25 på 2/7/9 serien.. kan man ha andre ET uten at det gjør no? .... sry er litt grønn på dette med felg :P

kan vell ha inntil et vist ET uten at det gjør noe...innpress er jo hvor mye felgen kommer ut fra festet.jo mer innpress jo lengre ut kommer felgen tror jeg?eller omvent.har 7,5x17 Eiker med 215 fremme og 235 bak på sommeren

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kjører du vell ikke mye på snø og islagt vei?er det ikke mye bredde da?må jo skli som en kjelke ;)

tja her i stavanger er det stort sett våt asfalt hele vinteren, og et par dager med snø, å så et par dager is, og ellers enten bar eller våt asfalt.. men man må jo ofre noe for utseende:D hadde på 14" bak på lørdag, børna opp noen gamle vinterdekk, satan så smått å stygt det så ut!så slike er kun lov om det er børning på gang:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja her i stavanger er det stort sett våt asfalt hele vinteren, og et par dager med snø, å så et par dager is, og ellers enten bar eller våt asfalt.. men man må jo ofre noe for utseende:D hadde på 14" bak på lørdag, børna opp noen gamle vinterdekk, satan så smått å stygt det så ut!så slike er kun lov om det er børning på gang:D

hehe ;) ja sant nok...skal ha 185/65-15 på hvitlakkerte 240 turbo felger jeg...har ikke fått handla ennå

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

225 angir bredden på dekkmønsteret i mm

40/45 angir høyden på dekksiden i % i forhold til bredden

dvs at 45 profil gir en litt høyere dekkside enn 40 profil

Når det gjelder 225/40-17, er denne dimensjonen veldig uvanlig, så gå for 215/45 eller 225/45. Når det gjelder innpress skal du ha en felg med ca et20 om den er mellom 7 og 8 tommer brei (original innpress er et 25). Går du for en 7" brei felg, bør du heller ikke ha breiere dekk enn 215.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg *mener* at på 7" felg, er 215 eller max 225 det beste.

på 7.5, kan man kjøre 215, 225 eller 235.

på 9", bør man ha bredere enn 225 tror jeg.. men ikke smalere.

om du har for smale dekk, vil dekket "vri seg" på felgen.

om du har for brede dekk, vil det tilsvarende skje...

du får ikke stivheten i dekksidene og det er ikke bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider