Gå til innhold

spm ang FT

Ranger emnet

Morten_A

Anbefalte innlegg

Skal se på bil i morgen. Bilen har en FT maskin fra 96 eller 97 husker ikke helt.

Den har startsperre (når kom den?)

Motoren er fra 940 å den har en Km.stand på 140.000

Dette er vel motoren med smidde stempler osv?

Den er shippet, 3'' rustfri eksos hele veien.juster bart bensin og turbo trykk,kn filter og et trykk på ca 1bar.Hvor ca mange hk ligger denne motoren på da? og Nm?

Dette er vel org lavtryks motoren til 940 på 165hk (ukjent Nm)???????

(4trins manuell med OD sitter i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..

da må du være snill med girkassen, gutt! hehe..

husk å sjekke etter rust, o.l. de vanlige tingene.

Bilen eies av en innenfor nær familie å jeg har prøvd bilen å sett mye på den. dette er girkasse nr 7 som står i nå. den ryker som oftest på 3gir ved 3000.

carosseri er ikke noe å skryte av,men skal ordnes opp vist det blir noe handel.

Bilen er mye lik Dre.racing sin eller hva han så kaller seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FT er høytrykken, men så lenge det blir fikkla med har det ikke så mye å si da motorene er like.. har heller aldrig fått med meg at det e rnoe smidd i den maskinen!? nytt for meg hvertfall..men du har underspyling av stemplene, så du kan skryta av det hvertfall;)

underspyling viste jeg om.men har hørt at det skal være smidde stempler i denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell 267nm orginalt på ft'en om jeg ikke husker feil...

Får endel forbedret nm ved 3" eksos hele veien, samt chip, filter osv..

Men siden den har den 7nde girkassen i nå, alle har vært m46od kasser, så hvorfor ikke bytte til m45, da mister du riktig nokk et gir, men den tåler mye mere...

Men om du vil gå bortifra de orginale 240kassene, kan du jo bruke m90 eller getrag265 kasse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte bilen.

Det vil komme en tråd om bilen og hva som skal gjøres med bilen.

Litt info. Orginal GLT bil fra 83. 4X el vindu, el soltak..stygg i lakken å er en del å gjøre...

Motor: FT fra 940 Turbo Intercooler 96(mod) som har gått 140.000

3'' ekos hele veien, justbar benisn,turbo +++++

Kviteringer på 75.000 på motor fulgte med...

regner med at bilder og mer info kommer på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider