Morten_A Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Skal se på bil i morgen. Bilen har en FT maskin fra 96 eller 97 husker ikke helt. Den har startsperre (når kom den?) Motoren er fra 940 å den har en Km.stand på 140.000 Dette er vel motoren med smidde stempler osv? Den er shippet, 3'' rustfri eksos hele veien.juster bart bensin og turbo trykk,kn filter og et trykk på ca 1bar.Hvor ca mange hk ligger denne motoren på da? og Nm? Dette er vel org lavtryks motoren til 940 på 165hk (ukjent Nm)??????? (4trins manuell med OD sitter i) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 FT er høytrykk og har 165 hester mens FK er lavtrykk. Er vel 135hk hvis ikke jeg tar feil Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 FT er høytrykk og har 165 hester mens FK er lavtrykk. Er vel 135hk hvis ikke jeg tar feil FT Lav effekt/CR Turbo, blyfri bensin..veit du ca Nm... ganske bra moment etter min mening føles det ut som. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 jeg *gjetter* 220hk +- 20hk. husker ikke i hodet hva de originale dysene er på og jeg skal legge meg nå :P god natt! ps. hvilken bil står den i? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 jeg *gjetter* 220hk +- 20hk.husker ikke i hodet hva de originale dysene er på og jeg skal legge meg nå :P god natt! ps. hvilken bil står den i? Den står i en 240GLT fra 82 eller 83. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Den står i en 240GLT fra 82 eller 83. ok.. da må du være snill med girkassen, gutt! hehe.. husk å sjekke etter rust, o.l. de vanlige tingene. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 ok..da må du være snill med girkassen, gutt! hehe.. husk å sjekke etter rust, o.l. de vanlige tingene. Bilen eies av en innenfor nær familie å jeg har prøvd bilen å sett mye på den. dette er girkasse nr 7 som står i nå. den ryker som oftest på 3gir ved 3000. carosseri er ikke noe å skryte av,men skal ordnes opp vist det blir noe handel. Bilen er mye lik Dre.racing sin eller hva han så kaller seg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 FT er høytrykken, men så lenge det blir fikkla med har det ikke så mye å si da motorene er like.. har heller aldrig fått med meg at det e rnoe smidd i den maskinen!? nytt for meg hvertfall..men du har underspyling av stemplene, så du kan skryta av det hvertfall;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 FT er høytrykken, men så lenge det blir fikkla med har det ikke så mye å si da motorene er like.. har heller aldrig fått med meg at det e rnoe smidd i den maskinen!? nytt for meg hvertfall..men du har underspyling av stemplene, så du kan skryta av det hvertfall;) underspyling viste jeg om.men har hørt at det skal være smidde stempler i denne... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Er vell 267nm orginalt på ft'en om jeg ikke husker feil... Får endel forbedret nm ved 3" eksos hele veien, samt chip, filter osv.. Men siden den har den 7nde girkassen i nå, alle har vært m46od kasser, så hvorfor ikke bytte til m45, da mister du riktig nokk et gir, men den tåler mye mere... Men om du vil gå bortifra de orginale 240kassene, kan du jo bruke m90 eller getrag265 kasse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Helt vanlige støpte stempler i FT/FK 8.7:1 i komp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 B23ET har smidde stempel, ikke 230 motorene. Fantes ikke FT/FK med både 300cc og 337cc dyser? Isåfall 200-220 hk som DaButcher sa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 kjøpte bilen. Det vil komme en tråd om bilen og hva som skal gjøres med bilen. Litt info. Orginal GLT bil fra 83. 4X el vindu, el soltak..stygg i lakken å er en del å gjøre... Motor: FT fra 940 Turbo Intercooler 96(mod) som har gått 140.000 3'' ekos hele veien, justbar benisn,turbo +++++ Kviteringer på 75.000 på motor fulgte med... regner med at bilder og mer info kommer på mandag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Noen som har bilde av en 240/242 med lakerte fangre. bilen må være mørk blå,lilla eller noe rundt der.. Vil se hvordan den fargen blir når bilen har lakerte fangere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.