forex Skrevet Mai 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2003 Hei! Har et spørsmål i tillegg. Bilen min tikker. Har tikket de siste 70000....verkstedet sier at kam'en er slitt. Har dette noe å si for motoren generelt? En kamerat sier at ventilsetene blir slitt, og motoren ødlagt. Men han sier ganske mye rart..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mai 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2003 Originally posted by forex Hei! Har et spørsmål i tillegg. Bilen min tikker. Har tikket de siste 70000....verkstedet sier at kam'en er slitt. Har dette noe å si for motoren generelt? En kamerat sier at ventilsetene blir slitt, og motoren ødlagt. Men han sier ganske mye rart..... Hvis kammen er slitt så vil ikke ventilene løfte seg like mye som optimalt, ergo, mindre ytelse.... Hvis der et mekaniske løftere og du liker å kjøre hardt kan du risikere at løfterene hopper av, og der er dritt... Som å dra ut tennplugg kabler... Så hvis de er veldig slitt, kjøpt ny kam og bytt den.. eller bytt maskin , noe som er evt lettere... avhenig av merke på bilen Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bluebird Skrevet Mai 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2003 Originally posted by wabby Oida... Vet ikke hva det kalles, men jeg villet bare byttet maskin, får de for 2000 på en høgger, eller bare byttet blokka... er kort prossess. Er det egentlig mye pes å bytte rådene? Er det ikke bare å ta av toppen, bunnplata og "dytte" ut stemplene? Når rådene er slitt, så er det vel de tynne metallplatene som ligger mellom veiva og rådene der er snakk om eller???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mai 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2003 Originally posted by Bluebird Er det egentlig mye pes å bytte rådene? Er det ikke bare å ta av toppen, bunnplata og "dytte" ut stemplene? Når rådene er slitt, så er det vel de tynne metallplatene som ligger mellom veiva og rådene der er snakk om eller???? Joda, så må du dra til med riktig moment, huske å smøre lagerene, og så kommer innkjøringa. Det med momente er det værste , noe feil der og du kan bare kaste hele maskina. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bluebird Skrevet Mai 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2003 Originally posted by wabby Joda, så må du dra til med riktig moment, huske å smøre lagerene, og så kommer innkjøringa. Det med momente er det værste , noe feil der og du kan bare kaste hele maskina. Ok. Takk for svar. Tror jeg kjører med maskina som sitter i nå til den skjærer seg... bytte olje hver 5000km så holder den forhåpentligvis et par år til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mai 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2003 Originally posted by Bluebird Ok. Takk for svar. Tror jeg kjører med maskina som sitter i nå til den skjærer seg... bytte olje hver 5000km så holder den forhåpentligvis et par år til. Par år... da har du jaggu trua på den... Ville ikke vurdert langturer i det hele tatt... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacmania Skrevet Mai 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2003 Originally posted by Bluebird Den rakler på jevn gange ja. Ikke når jeg bremser på giret, og ikke når jeg gir på. Heller ikke ved tomgang. Etter å ha kjørt bilen en uke etter oljeskift, har raklelyden nå avtatt, og er nesten ikke hørbar, men den er der av og til. Kan legge til til at bilen før jeg overtok den var småkjørt av et pensjonist-par i over 10 år, og oljeskift har nok ikke blitt tatt (nivå ei heller kontrollert) andre ganger enn på service... Det siste året har motoren blitt kjørt mer aktivt, uten at man kan si at den har blitt kjørt stygt. Hva heter råder på engelsk? (må sjekke i rep.håndboka nå:) ) det heter rods på engelsk.. Siter Mazda mx5 -91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bluebird Skrevet Mai 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 Originally posted by wabby Par år... da har du jaggu trua på den... Ville ikke vurdert langturer i det hele tatt... Oljeskift har ført til at lyden mer eller mindre har forsvunnet. Har i hvertfall ikke hørt noen ulumskheter den siste uka. Motoren starter bare man tar på tenningsnøkkelen og den går som ei klokke. Så den holder nok mange mil til tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bluebird Skrevet Mai 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 Originally posted by Pacmania det heter rods på engelsk.. Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Originally posted by Bluebird Oljeskift har ført til at lyden mer eller mindre har forsvunnet. Har i hvertfall ikke hørt noen ulumskheter den siste uka. Motoren starter bare man tar på tenningsnøkkelen og den går som ei klokke. Så den holder nok mange mil til tenker jeg. Får håpe det da ;) Men prøv å ungå å dra Hengere, Campingvogner o.l. Bilen min virka ok engang, helt til jeg dro en Camping vogn 10 5 mil. Etter det begynnte småtikking i Kardangen, hadde en levetid på 1,5 mnd. Ellers, lykke til ;) Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bluebird Skrevet Mai 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 Originally posted by wabby Får håpe det da ;) Men prøv å ungå å dra Hengere, Campingvogner o.l. Bilen min virka ok engang, helt til jeg dro en Camping vogn 10 5 mil. Etter det begynnte småtikking i Kardangen, hadde en levetid på 1,5 mnd. Ellers, lykke til ;) Takk takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 Det er en gammel bil. Om etpar år er du kanskje lei av den og hiver den. Motorene på disse bilene går vanligvis 3-400.000 og gjerne mer enn det også. Det blir sikkert litt lyder her og der etterhvert. Ikke sikkert det kommer fra motor i det hele tatt. Drivknuter lager f.eks også lyder når de er litt slitt. Hadde en akkurat maken til din som jeg solgte for 10.000 i januar. Den hadde også en "tikkelyd" som jeg lurte litt på. Greide aldri å lokalisere lyden selv med paneret oppe og en hjelper i bilen som kunne holde forskjellig motor-turtall. Tilfeldig oppdaget jeg at det kom fra panseret! Panserlåsen var antakelig litt slakk/slitt slik at det kom en svak vibrasjonslyd ved visse turtall! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Mai 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 Clutch lamellene?? Hvis den lyden bare kommer når du bruker clutchen så kan de være slitt.. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg