Gå til innhold

Hvilken bil skal jeg kjøpe?

Ranger emnet

Fues

Anbefalte innlegg

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, ja :)

Trodde det var 89 :O

Men jeg er ikke så god på årstall da..

Men! Audi Coupe er saken!

Er visst ikke så god på årstall, du nei... Det er visst ikke jeg heller. Var nok 89. ;)

Men du plasserte jo Golf Mk. 1 til å komme i 1984, så du ligger vel ett hakk foran... :P

On Topic:

Det som er viktig å tenke på er jo selvfølgelig ikke bare hvor stor motor den har, men også vekten. Finner du en bil med lav vekt, og passe med kraft (100 hk), vil den både være billigere å forsikre, billigere å eie og billigere å kjøpe.

Mine 50 øre..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg så på profilen din så er du19 år gammel...Har du tenkt på hva det koster å eie en 200sx..? Forsikringen på 200sx i ditt navn med 20% bonus..? Jeg kikka på en 200sx for 2 år siden..da var jeg 28 år gammel.Forsikringsselskapet ville ikke ha bilen før jeg var fylt 30..!? men hvis de skulle ta den så skulle de ha over 10.000.- i året,og jeg hadde 70% 2 år i bonus..Dette var i Gjensidige forsikring.Bare et eksempel og en ting du bør tenke på før du kjøper en bil med litt motor i.Sjekk forsikringen på den bilen du finner ut at du vil ha,ring till ALLE forsikringsselskaper og finn den billigste FØR du handler. Lykke til med bilkjøpet..:)

Stemmer nok at forsikringen på en 200 sx er høy.

Audi 90 Coupe er råe biler. Org 170 hk. (20V utgaven)

Ikke så ille forsikring. Diffsperre. 40/60 driv? Pent utseende.

Eller så kan jo en 92-95 Civic Vti være en mulighet. Men den blir kanskje litt liten.

Men uansett. Lykke til med bilkjøp.

Mvh: Knut Olsen

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp denne!;) du får masse oppmerksomhet,rask og noe utenom det vanlige bil og kjøyr på prøveskilter resten av året

http://japanimport.no/pris_eksempler/NISSAN/1993_Nissan_180SX/

Bare av ren nygjerrighet (ikke det at jeg vurderer denne bilen) men ca hvor mye ville det ha kostet å få den ferdig registert i norge? uten forsikring :P

Takker for alle gode svar, har ivertfall begynt å tenkte hardt her, hehe :D

Mvh Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfaen er ikke det som snur hoder nei. Før du trør litt på gassen da :D

Hvor mye penger vil du bruke på forsikring? Skal den stå på deg selv eller en av foreldrene dine? Hvor mye kan du/er du villig til å skru

Som Eiriksmil sa kan det være mye morro i en liten og lett bil. Ikke bare er det lite masse som skal akselereres, men også lite masse som skal stoppes, svinges, osv. Og mindre slitasje på foringer, dempere o.l. Dessuten vil du komme mye lengre med 130-150 hk i liten, lett bil enn i en tung bil. Noe som igjen gir seg utslag på forsikringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ideer av biler som ser bra ut til 100k er:

*Diverse Alfa Romeo, men da må du skru

*Toyota Celica, men da må du vaske, for de ruster!

*Får man URQuatro til 100k nå?

*200sx, men da må du vippe med lysa.. En kompis har forøvrig en til salgs.. pm *om du vil ha bilder :)

*Bimmer 325, men da må du betale masse til IF..

*Saab 900t/9000t, men da må du gire forsiktig.. Det er enkelte kasser fra saab, *som ikke er like bra som de burde vært.. Hvilke husker jeg ikke i farta.

*Chevy Camaro/Pontiac trans am, men da må du fylle bensin :pray

*Ford Mustang fra 87-> da må du bytte mange bakdekk :lol

*Subaru Legacy Turbo. Praktisk lekebil, som kan bli tøff.

*Mitsubishi Galant wR4. enda en praktisk bil, som har donert motor og drivverk til Lancer evo. Men da må du finne en!

Topyota Supra MK II er jo et ganske greit alternativ. Eventuelt en Celica MKII eller MKI ! Men da må du finne en.. Dessuten må du sikkert skru litt, for MKI er gammel..

*Datsun260 z, Men da må du ha "buss", om du vil ha mer en 2 seter.

*Fiat 124, men da må du skru, + at den er gammel...

Alfa romeo GTV, og da har du litt til overs til felger, selking etc :)

Ellers mener jeg selv at det å ha en bil som ikke "alle" andre har, slik som bimmer 325, vw golf, diverse audi (men ikke urquattro) føles fint. Man er ikke lenger en av mengden!

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfaen er ikke det som snur hoder nei. Før du trør litt på gassen da :D

Hvor mye penger vil du bruke på forsikring? Skal den stå på deg selv eller en av foreldrene dine? Hvor mye kan du/er du villig til å skru

Som Eiriksmil sa kan det være mye morro i en liten og lett bil. Ikke bare er det lite masse som skal akselereres, men også lite masse som skal stoppes, svinges, osv. Og mindre slitasje på foringer, dempere o.l. Dessuten vil du komme mye lengre med 130-150 hk i liten, lett bil enn i en tung bil. Noe som igjen gir seg utslag på forsikringa.

Fatters betaler for forsikringa! og som sagt, vil helst ikke skru noe i det hele tatt!

Mvh Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatters betaler for forsikringa! og som sagt, vil helst ikke skru noe i det hele tatt!

I så fall kjøper du en nyere Toyota.

Om du vil ha en fin bil, men ikke skru, må du nok belage deg på å bruke en del kroner på verksted. De fleste biler til 100k har en del småfeil her og der. :)

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider