Gå til innhold

Bremse-problem!!

Ranger emnet


Naila

Anbefalte innlegg

Bremse-problem!!Hei! Har som kjent skiftet bakakslingen pluss endel andre ting på bilen nå, og etter at jeg var ferdig med å montere sperreakslingen, så må man jo lufte bremsene.

 

Har kjøpt sånn trykkluftsanordning hvor man skrur en slange til dekket og skrur lokk på bremseveskebeholderen, etter å ha luftet med denne metoden, etter haynes bokas anvisninger, var fortsatt bremse-effekten helt borte, dvs pedalen går nesten i bånn og man har meget lite bremsekraft.

 

Tenkte at vi luftet for lite, så gjorde samme prosess en gang til, uten tegn til endringer.

Har også prøvd gammel metoden, ved å lufte bremsene ved hjelp av å pumpe 5 ganger på bremsepedalen, men også dette uten resultat!:(

 

Så da lurer jeg på hva som mest sansynlig kan være problemet?? Har sjekket ved hver bremse for lekkasje, men bremseveske nivået har vært konstant og vi har ikke sett noen form for lekkasje...

Kan det være hovedbremsesylinderen som er gåen??

Evt hva annet??

Begynner å bli bra sugen på å kjøre gromvogna nå, så er meget takknemlig for kloke råd og svar!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har slik slangelufter selv.. og er har man en slik er saken enkel..

man kjøper en flaske bremsevæske så man har, å monterer slangen slik den er forklart i haynes boka (sto at man ikke bær ha så mye over 1-1.5 bar)

 

når det er gjort skur man opp nippelene en etter en og venter til man får en jevn strøm av bremsevæske så ut nippelen før man skrur ijen.. er også fortalt at man skal begynne forran å lufte..

 

først den øverste nippelen deretter de to nede, slik gjentas på begge fremsidene.. så går man over til bakbremsene...

 

man bør selfølgelig tre på en slange på nippelen slik at man kan ha en flaske e.l. så man ikke søler ut bremsevæsken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være hovedbremsesylinderen som er gåen?? er vell blodpris på den ny hos volvo?

 

Blir meget takknemlig for hjelp, vil kjøre bilen nå!:)

selfølgelig kan hovedbremsesylinderen være gåen, men da vil du mest sannsynlig se litt lekkasje rundt den..

 

når du lufter, har du måttet fylt etter med væske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier ta en slange som går ned i en flaske, åpne en nippel og ha slanegn på der så pumper jeg til det kommer en jevn strøm ut av nippelen, da er nippelen åpen hele tida, og du trenger ikke være 2 man for og lufte bremser, dette fungerer veldig fint for meg i hvertfall :) jeg tviler på at det er hovedbremsesylindern, for den funka jo før du tømte systemet, rart om det skulle være den.. men blir det ikke noe bremseveske borte i fra beholdern i det hele tatt da eller?

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av høggeren at hvis du kjørte bremsepedalen i bånn på en brukt hovedsylinder, så ville den nesten alltid bli ødelagt.. En pakning som gikk ut av sporet eller noe..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av høggeren at hvis du kjørte bremsepedalen i bånn på en brukt hovedsylinder, så ville den nesten alltid bli ødelagt.. En pakning som gikk ut av sporet eller noe..

 

stemme dette her. dår dannes ett belegg når "stempelet" stoppe same plassen i 20 år, å vis du kjøre pedalen i bånn så ryge ofte tetninganne rondt "stempelet".. Eg ville satsa på å få ein nye hovedsylinder eg, finn deg ein brukt en, d e isje d fysta så ryge på volvo

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hvis man følger haynes boken til punt og prikke når det gjelder lufting går det bra. Hvis eg husker rett, sjekk boka for å være

 

1)V bakhjul 2) Øvre nippel på V forhul 3)Øvre nippel på H forhul

 

4)H bakhjul 5) Nå kommer tikset del1: Luft begge nedre nipplene på H forhjul samtidig 6)Nå kommer tikset del2: Luft begge nedre nipplene på V forhjul samtidig.

 

Hvis ikke man gjør dette får man luft i systemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår