Gå til innhold

Hva mener dere om Cosworth?


sov

Anbefalte innlegg

For å svare etter topic: Jeg liker overhodet ikke utseendet på Calibra. Det var en gang i tiden da jeg syntes den var litt tøff, men da var jeg typ 15. Tror nok min neste bil blir en Escort RS Cossie, evt. når jeg får råd. Jeg skal ihvertfall ha en :p

 

(offtopic warning)

Forsåvidt hadde det vært morro å lempe motor og drivlinje fra en escortcossie i min 5dørs escort, men jeg tar meg ikke råd til heftig modifisering av tuneller, samt forlenge akselavstanden med 26mm.

x '94 Escort 1.6 16v

 

I love deadlines. I like the wooshing sound they make as they go by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mr_Ford: hvordan vet du at det virkelig var 400hk. har selv erfaring med cosworth med 500hk og det er nærmest håpløst å kjøre med på vått. på tørt går det ann uten å spinne for mye med gateslick. dette er da en 4x4 med tilhørende drivverk. Min erfaring fra min da som har 240-250hk er at det er altfor mange som skryter på seg effekt. Ser spesielt på disse med grønne dyser, 330hk sier de, men realiteten er at en sliter faktisk med å få over 320hk da det mangler litt bensin. :D og når disse med 330hk blir frakjørt på flaten av meg så stiller jeg meg veldig tvilende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr_Ford: hvordan vet du at det virkelig var 400hk. har selv erfaring med cosworth med 500hk og det er nærmest håpløst å kjøre med på vått. på tørt går det ann uten å spinne for mye med gateslick. dette er da en 4x4 med tilhørende drivverk. Min erfaring fra min da som har 240-250hk er at det er altfor mange som skryter på seg effekt. Ser spesielt på disse med grønne dyser, 330hk sier de, men realiteten er at en sliter faktisk med å få over 320hk da det mangler litt bensin. :D og når disse med 330hk blir frakjørt på flaten av meg så stiller jeg meg veldig tvilende.

 

"Naj jeg bomgira vettu. Også kom det en flyvende elefant inn i spjeldet så jeg fikk voldsom turbolag"

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, det er snodig, men sånn er det nå engang. spør hvem som helst av de seriøse motortrimmerne..
He he. Saken er den at en Cosworth motor aldri var beregnet for noe annet enn å brukes med turbo, og den er designet deretter.

C 20 XE, kjempefin motor, konstruert som en N/A motor, og derav andre kanaler.

 

Skal du trimme N/A Ford, bruker du Zetec eller Duratec.

 

Cosworth, eller YB Cosworth for å være pirkete, er en turbomotor, selv om enkelte bruker mye tid å penger på andre utgaver

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr_Ford: hvordan vet du at det virkelig var 400hk. har selv erfaring med cosworth med 500hk og det er nærmest håpløst å kjøre med på vått. på tørt går det ann uten å spinne for mye med gateslick. dette er da en 4x4 med tilhørende drivverk. Min erfaring fra min da som har 240-250hk er at det er altfor mange som skryter på seg effekt. Ser spesielt på disse med grønne dyser, 330hk sier de, men realiteten er at en sliter faktisk med å få over 320hk da det mangler litt bensin. :D og når disse med 330hk blir frakjørt på flaten av meg så stiller jeg meg veldig tvilende.

 

jepp jeg veit det var over 400 hester.. mener det var 405 hester på bakhjula....

 

 

 

nå veit jeg at jeg banner litt i kirka men jeg har sitti på med en kadett c med 350hk og den var virkelig grom! men den veier jo en del mindre da! men hadde glatt parkert den cosworthen..

 

 

og en nissan 200sx som kjørte 340hk ca den gikk også waaaaaaaaaaaay bedre en den cossien..

 

men allikvel jeg syns cosworth hersker uten tvil!

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp jeg veit det var over 400 hester.. mener det var 405 hester på bakhjula....

 

 

 

nå veit jeg at jeg banner litt i kirka men jeg har sitti på med en kadett c med 350hk og den var virkelig grom! men den veier jo en del mindre da! men hadde glatt parkert den cosworthen..

 

 

og en nissan 200sx som kjørte 340hk ca den gikk også waaaaaaaaaaaay bedre en den cossien..

 

men allikvel jeg syns cosworth hersker uten tvil!

 

Kadett med cd 350hk er gromt. en kompis av meg hadde en grønn en før. det gikk noe så helt jævelig..

 

Men at mange skryter på seg hester er det jo ikke tvil om, men så er det også mange ruller som viser feil.

 

Å til Cosworth Askøy: Har selv vært med på og bremse coswort motor med grønne dyser som målte 364hk.. å den fikk nok bensin. Er ikke dysene men resten av oppsette, alt skal stemme overens.

Å bestillen en chip på nett og sette den i bilen å tru alt funker som det skal er som å tru på gud. Alle trur men ingen som kan bevise noe..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kadett med cd 350hk er gromt. en kompis av meg hadde en grønn en før. det gikk noe så helt jævelig..

 

Men at mange skryter på seg hester er det jo ikke tvil om, men så er det også mange ruller som viser feil.

 

Å til Cosworth Askøy: Har selv vært med på og bremse coswort motor med grønne dyser som målte 364hk.. å den fikk nok bensin. Er ikke dysene men resten av oppsette, alt skal stemme overens.

Å bestillen en chip på nett og sette den i bilen å tru alt funker som det skal er som å tru på gud. Alle trur men ingen som kan bevise noe..

364 hk på de "grønne" cosworth dysene?

godt gjort siden de ikke leverer bensin til mer en 310 - 320 hk. ved 100% duty cycle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.X: selvsagt går det, fysikken stemmer jo ikke, det viser seg jo ALLTID, samme som folk klarer å få ut 400hk av en turbo som ikke KAN levere mer enn 380hk. Har det noen gang slått deg at 99.99% av alle rullene viser feil og dem som bruker dem stort sett ALLTID korrigerer feil da de ikke har værstasjon osv.

 

Ealoken: enig med deg ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

364 hk på de "grønne" cosworth dysene?

godt gjort siden de ikke leverer bensin til mer en 310 - 320 hk. ved 100% duty cycle.

 

100% duty cycle og 5,7bar grunntrykk gir faktisk bra med bensin det..

Men skal ikke påstå at motorbenken viser rett heller. Håper den ikke viser så alt for mye galt.. For motoren min målte "bare" 423hk i den benken for en del år tilbake.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.X: dersom en kjører så høyt grunntrykk så får en ihvertfall problemer med bensinmengden. ved 2bar ladetrykk så vil jo pumpen prøve å levere 7.7bar og dette er LANGT utenfor virkningsområdet til pumpen og da er det veldig lav leveranse. Folk har fått problemer med oppskrudd trykk og dårlig spenning inn på pumpen som har ført at pumpen ikke klarer engang til like over 300hk.. denne gir på 4.5 eller 5bar 220l/t

 

ang bremsing av motor/biler så kan du jo få lese denne.. viser jo hvor ille det faktisk er. http://www.turbomagazine.com/tech/0306tur_turbo_magazine_dyno_dash/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

audiRR: det er jo ikke maks hester som "flytter" bilen, men registeret av hester. har du f.eks 300hk fra 4000rpm til 7000rpm så går bilen sinnsykt godt og du vil nok veldig ofte kjøre rett fra flere andre som har samme bil med 4-500hk, men dårligere register..

 

enig der..

merket det på calibran til kameraten min, han hadde en spnn EDS chip, kanskje 290hk,.. kjørte fra en del biler med en del mer hester på drag på gardermoen, ene og alene fordi han hadde tidlig trykk og bra register.

 

men så er det jo litt moro med turbolagg også da, kjennes ut som om det går MYYYE bedre en en med rolig register men bra kurve :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
jepp jeg veit det var over 400 hester.. mener det var 405 hester på bakhjula....

 

 

 

nå veit jeg at jeg banner litt i kirka men jeg har sitti på med en kadett c med 350hk og den var virkelig grom! men den veier jo en del mindre da! men hadde glatt parkert den cosworthen..

 

 

og en nissan 200sx som kjørte 340hk ca den gikk også waaaaaaaaaaaay bedre en den cossien..

 

men allikvel jeg syns cosworth hersker uten tvil!

 

405 på hjul er sykt mye det , sikkert 450++ i motor og det flytter seg uten tvil!

Når motoren/bilen bremses kan motorbremseren justere på eventuelle tempraturer og få mer hk på papir en det virkelig er, kansje sikkert oppmot 50-60 hk.

 

men bilen ble vel bremset med ein turbonetics e46 og vel????:kiss hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår