Gå til innhold

Hva mener dere om Cosworth?


sov

Anbefalte innlegg

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan ikke diskutere sånne ting for å finne ut hva som er best, kommer aldri frem til noe! Men det er jo selvfølgelig underholdene!

 

Personlig holder jeg en knapp på at Cosworthene er hakket over i holdbarhet hvis man tenker på både karosseri og motor/drivverk, men aldri eid noen av dem så det er jo kun spekuleringer, som mange andre her også slenger ut ;)

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0i 16v c20xe

Jeg likte ikke bilen, men smaken er som baken :)

Ser ikke ned på folk som liker calibra f.eks. Er bra ikke alle har samme smak.

 

Du kan ikke sammenligne 16v'en mot cosworth da :P

Men anyways... jeg liker cossie bedre enn calibra (JA der sa jeg det)

Men de er for dyre for folk med feil prioriteringer bla bla bla osv...

Derfor lengter jeg etter en annen ford.. ;)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cosworth er en bedre bil en calibra, og jeg har hatt calibra i 4 år og cosworth i 3 måneder knapt.

Den er bedre å kjøre, 4x4 som tåler en del.

SKAM billige deler er det lett og få tak i, pluss at det er mange som har hatt de bilene så er lett å få hjelp visst det skulle være noe.

Syns og det var mye lettere og skru på disse bilene selv og.

Calibraen var det trangt og jævlig, mens escorten min er som å bygge lego nesten. Kjempe gøy å skru på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med en Sierra cosworth er at uansett om de har høyt HK tall så har de ett forholdsvis lavt NM tall. Hvorfor det er slik vet ikke jeg, men de dynotestene jeg har sett av gatebiler har en veldig snodig kurve.. Mulig noen har en forklaring på dette?

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

realace: hva mener du med lav nm. org så har de 220hk og 280nm veldig mange som blir trimmet til 300 ærlige hester ligger på rundt 400-450nm. dette er ikke lavt. her er en fra england. obs det er i lb-ft og ikke i nm. http://img.photobucket.com/albums/0803/Ian3dr/Dynosheet.jpg

 

397lbft er 537nm dersom formelen jeg brukte er rett. dvs denne har 405hk og 537nm. er dette lite??

 

nb! dette er en motor som er riktig laget og ikke en av disse med ALTFOR stor og feil turbo. Denne har liten turbo som gir akkurat nok. (GT 28)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

nb! dette er en motor som er riktig laget (GT 28)

 

Der sa du det :)

Tror det er endel biler som er "turbotrimma" der man ikke har gjort det helt "etter boka" ... er bedre med "liten" turbo og masse nm fra 3-4000rpm

enn stor penis turbo og grei nm fra 5-7000rpm

 

GT28 som du sikter til er vel ikke akkurat liten i den sammenheng men alikevel :P

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det som er problemet her i landet. alle skal ha så vanvittig mye hester at de glemmer at det er den komplette kurven som flytter bilen fort. nytter ikke å sitte å vente til du kommer opp på 5000rpm for så å se turtelleren hoppe opp på 7000rpm og turtallsperren slår før du får giret for så å vente igjen på at trykket skal lade seg opp. slike motorer vil ha forholdsvis lite NM iforhold til hk. cosworther som blir trimmet, men beholder org turbo har faktisk temmelig mye dreiemoment.

 

http://www.fastford.no/forum/index.php?showtopic=7098

dårlig med bremsepapirer, men det var en til som bremset der, mener han hadde 188hk og 370nm eller noe med cosworth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

realace: hva mener du med lav nm. org så har de 220hk og 280nm veldig mange som blir trimmet til 300 ærlige hester ligger på rundt 400-450nm. dette er ikke lavt. her er en fra england. obs det er i lb-ft og ikke i nm. http://img.photobucket.com/albums/0803/Ian3dr/Dynosheet.jpg

 

397lbft er 537nm dersom formelen jeg brukte er rett. dvs denne har 405hk og 537nm. er dette lite??

 

nb! dette er en motor som er riktig laget og ikke en av disse med ALTFOR stor og feil turbo. Denne har liten turbo som gir akkurat nok. (GT 28)

 

Pen dynolapp det ja, men det der er ikke en gatebil. I Norge virke det som alle har en chip og grønne,lilla,blå og gud bedre hvilke farger og vips 330 hk. Men de går da ikke så jævelig bra som det skulle si. Har sittet på noen og jeg skal banne på at en 265hk orginal evo 8 der kjappere enn en chiptrimmet og dyset opp 330hk sierra. Det tror jeg kommer av at momentet ikke er bak hele veien? Er det noen som har en dynolapp på en 330hk chip trimmet motor? finner ikke noen selv i farten

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår