Gå til innhold

Hva mener dere om Cosworth?


sov

Anbefalte innlegg

Tipper vis du skal ha over 600hk i en evo motor mister nok den også mye moment på lave turtall..

 

Med mye effekt på en liten motor så går det på bekostning av lavere effekt ja. Det er naturlig. Stor effekt = stor turbo = turbolag. Penget er at hva er egentlig vitsen med 660 hk man ikke kan bruke?

 

Her er en dyno av en evo 8

 

img028.jpg

 

Hvilken bil er raskest av de tro?, Den med 200hk mere eller den med 200 mindre? Topp effekt sier veldig lite om kjørbarheten

 

For orden skyld så er dette en dyno fra en evo målt til 620 eller no. Da er det tydelig at høy effekt går utover det lavere registeret

 

evostage2dyno-xl.jpg

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

denne calibra som ikke kan måle seg med ford, er TOTALT bygget om, og det tells ikke i diskusjonen mot cossi. calibra suger, enkelt og greit.

se her, her er specs på denne calibra, les at den har big block på 11.5liter, mens råe cossier har fremdeles en 4`er ..

 

Vital Statistics

- Vauxhall Calibra Body on a full tube chassis 706ci (11.5 ltr) Alluminium Big Block Engine

 

- Fully Street Legal, MOT, tax, full exhaust system, treaded tyres, runs on normal unleaded petrol

 

- Street car champion in 1999, 2001, 2002 and 2003.

 

- World Street Race Champion 2005 (held in America), making it world’s fastest streetcar

 

- Best times so far:

 

1/4 mile in 8.14 sec @ 174mph

 

0 - 60 in 1.25 sec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne calibra som ikke kan måle seg med ford, er TOTALT bygget om, og det tells ikke i diskusjonen mot cossi. calibra suger, enkelt og greit.

se her, her er specs på denne calibra, les at den har big block på 11.5liter, mens råe cossier har fremdeles en 4`er ..

 

Vital Statistics

- Vauxhall Calibra Body on a full tube chassis 706ci (11.5 ltr) Alluminium Big Block Engine

 

- Fully Street Legal, MOT, tax, full exhaust system, treaded tyres, runs on normal unleaded petrol

 

- Street car champion in 1999, 2001, 2002 and 2003.

 

- World Street Race Champion 2005 (held in America), making it world’s fastest streetcar

 

- Best times so far:

 

1/4 mile in 8.14 sec @ 174mph

 

0 - 60 in 1.25 sec

 

Men audi er raskere fatality

 

http://www.john-sleath.com/

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som vet hva Cosworth er kanskje? Blir feil å kalle en sierra for bare Cosworth. Cosworth er ett tuningsfirma som jobber med alle bilmerker. Sist jeg hørte så er det VAG som eide dem. Såå.. kortforalt så har faktisk Cosworth hvert borti flere bilmerker, ikke bare Ford.. Men også Audi. Spesielt S4 der de hadde store problemer med toppen. Samme for meg egentlig. Ralliart Tyskland har byggd om Evo'n min i Tyskland, men jeg kaller det fortsatt evo.

 

Vingebil, Rs500 derimot er begrep som forklarer bedre enn cossi som mange så populært kaller sierra'n sin. Ford Cosworth er også ett greit forklarende navn på lik linje som Sierra cosworth. De som har Escort Cosworth bruker som regel å kalle den for det, men av en eller annen grunn så virker det som folk ikke vil bruke navnet Sierra som det er ett fy ord?

 

Synes det blir litt dumt når man har ett topic som sier" Hva mener dere om cosworth?" så krangler de med Opel,Ford,Audi om hvem sine biler som er best så har faktisk Cosworth vært og hjulpet alle de bilmerkene ;)

Men det er nå min mening om saken uten at det er lov å mene motsatt :D

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor hører vi ikke om Audi S4 Cosworth da? Vet at Cosworth har "hjulpet" andre merker også, er klar over det. MEN det er et STORT men her,de har da ikke blitt halvparten så bra og populære som Cosworth motoren som sitter i Sierran og Escorten. Det var jo der det hele begynte i en Ford.

Costin og Duckworth eller hva de heter dannet vel i samarbeid med Ford Cosworth merket. Men uansett Cosworth motoren som sitter i en Sierra eller Escort er vel uansett mer kjent enn noen av de andre motorene de har laget..

Audi Coupe 2.3 Quattro

x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor hører vi ikke om Audi S4 Cosworth da? Vet at Cosworth har "hjulpet" andre merker også, er klar over det. MEN det er et STORT men her,de har da ikke blitt halvparten så bra og populære som Cosworth motoren som sitter i Sierran og Escorten. Det var jo der det hele begynte i en Ford.

Costin og Duckworth eller hva de heter dannet vel i samarbeid med Ford Cosworth merket. Men uansett Cosworth motoren som sitter i en Sierra eller Escort er vel uansett mer kjent enn noen av de andre motorene de har laget..

 

Les litt om cosworth før du trekker konklusjoner..

 

Cosworth ble i 1998 delt mellom Audi og Ford, Audi kjøpte Cosworth Technologies, og Ford eier Cosworth Racing og ikke minst retten til å bruke navnet ”Cosworth” på sine biler.

 

 

 

Så i fremtiden kommer det nok mange spennende biler med det magiske navnet.

 

BMW har M sport, Mercedes har AMG, Audi har quattro gmbh og Ford har

Cosworth

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke mye fres i dem bilene der da.. så ut som en chipa calibra mot en orginal cosworth...

 

 

En chippa calibra? Det der er en calibra turbo, så hvis denne hadde vært chippa så hadde den dratt fra cosworthen(hvis den er original) ganske heftigere. Dem aller fleste som chipper en calibra turbo går for eds phase 3 som gir en ffekt på over 300hk.

http://www.tigerspeedparts.no/index.php?cmd=visprodukt&productid=1

 

Men calibren dro nok fra cosworthen litt for mye til at den skal være original. Det er jeg den første til å innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En chippa calibra? Det der er en calibra turbo, så hvis denne hadde vært chippa så hadde den dratt fra cosworthen(hvis den er original) ganske heftigere. Dem aller fleste som chipper en calibra turbo går for eds phase 3 som gir en ffekt på over 300hk.

http://www.tigerspeedparts.no/index.php?cmd=visprodukt&productid=1

 

Men calibren dro nok fra cosworthen litt for mye til at den skal være original. Det er jeg den første til å innrømme.

 

Synes bare det er så rart at ingen stiller med colibra turbo på "en dag på stripen" vis dem er så rå...

Mye coswortha som gjør det bra der...

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les litt om cosworth før du trekker konklusjoner..

 

Cosworth ble i 1998 delt mellom Audi og Ford, Audi kjøpte Cosworth Technologies, og Ford eier Cosworth Racing og ikke minst retten til å bruke navnet ”Cosworth” på sine biler.

 

 

 

Så i fremtiden kommer det nok mange spennende biler med det magiske navnet.

 

BMW har M sport, Mercedes har AMG, Audi har quattro gmbh og Ford har

Cosworth

 

Skjønner ikke helt hva du mener her men..

Poenget mitt var at Cosworth har vært borti andre merker også.

Ikke bare Ford,men det er da ingen andre motorer som er blitt like bra som den gode gamle Cosworth motoren..Hører jo ikke noe om de andre..

Audi Coupe 2.3 Quattro

x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår