Gå til innhold

Hva mener dere om Cosworth?


sov

Anbefalte innlegg

hvorfor calibra er ikke så mye brukt på bane som cossi. Man kjører ikke gris med en så fin bil som calibra, da tar du et gammelt og stygg vrak som cossi. :drive2 calibra er en showbil og ikke banebil, men uansett hva dere sier så er Calibra turbo finere og raskere bil enn Cosworth Escort, og det er dokumentert. Jeg ville aldri valgt en Cosworth framfor en Calibra Turbo :respect

 

 

Det der er vel din mening. Ta å kom med noe dokumentasjon på det da vel?

Det er vel kanskje bare i kameat gjengen din det er dokumentert det vel. Når hele gjengen med gutter på 12-13 år sitter samlet en sen kveld etter barne tv og tror dere har peiling på bil. Og alle syns den Calibraen bare er sååå kul fordi dere kan kjøpe Lexus lykter og alu vinger til den..Man kjører ikke gris med en Calibra fordi DET IKKE ER NOE Å KJØRE GRIS MED! angry

Audi Coupe 2.3 Quattro

x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min mening om disse bilene (calibra og sierra) er at dette er biler for kvisete attenåringer med null interesse for bilhistorie.... Masseproduksjon og elendig kvalitet. Frøkenbiler. :partyon

 

FORZA ITALIA!!

 

 

Skal innrømme at jeg ikke har hørt spesielt mye om Alfa Romeo,er vel ikke akuratt noen kjent bil det heller.. Ser aldri en eneste pasta racer jeg.. Og så vidt jeg vet skriver vel Cosworth bil historie rundt omkring enda men...

Audi Coupe 2.3 Quattro

x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp lexuslykter,alu vinge og masse fine klistrekmerker da blir den kjempe fin.også kjører den fra alt....

 

Ja dekaltrim vettu,enkelt og greit også bare spikre på ei alu vinge. Trimming for de som ikke vet opp eller ned på an fast nøkkel det der..

Audi Coupe 2.3 Quattro

x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi vel "enig" i at grønndyseoppsett på Cosworth kun er tull og fanteri, og ikke fungerer :rolleyes:

 

Også er vi enig i at Calibra Turbo rimelig vanvittig rått da :naaaws dragcar

 

 

Det er vel kun du og sov en et par til som er "enig" i det. Majoriteten her har nærmest tråkket Calibra ned i søla og spydd på den her..MEn hva kan man forvente når man prøver seg med en slik tråd på Cosworth delen av forumet.

Audi Coupe 2.3 Quattro

x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbomega: ang den rwd canblibraen som skulle komme på askøy, så hadde jeg ikke noe særlig tro på den da jeg vet hvem han som eide/eier den er.

C20LET har nok langt bedre flow enn cosworth da cosworth omtrent ikke har flow. he he, men jeg er absolutt ikke imponert over spoolup på den motoren. org cosworth-motor har 1 bar ladetrykk på 2200rpm på 3gir, når har c20let?? 2700??

og ang leverer mer effekt enn cosworth på sammeladetrykk så kommer dette ann på turboen og flowen på den. Hadde 295hk på drivhjulene på gamle 4x4 cosworthen min ved 1.3 bar ladetrykk og std motor bortsett fra turboen som var byttet til litt større, men flowpreppet.

Det som jeg ser på som ett problem hos opel er at motoren er laget for 200hk og cosworth motoren er laget for 400hk (eneste er at man bør skifte toppakningen), og det kan en se på bla boltvalg. :) rådebolter. he he

Når det er sagt så må jeg si at opel er faktisk en bil jeg liker, mye pga billige deler og stor deletilgang, og aller best den er ikke japansk. :D

Har vel egentlig ikke sagt så mye galt om opel vel. er egentlig EDS jeg synes er litt på tur med trimsatsene sine, men det er jo min mening.

 

turboalfa: du må ikke komme å snakke historie da Ford faktisk har en ganske fantastisk historie og de faktisk fortsatt lager historie. Cosworth driver ennå på å lage historie. Synd Ford og Cosworth skilte lag, men det er sånt som skjer.

Og en ting til, hvorfor i helve** har Alfa gått vekk fra ALT de satset på før og begynt å lage FWD som ikke ligner eller har noen form for egenskapene som de gamle Alfaene hadde. (tatt utviklingen i betraktning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sov: dysene til cosworth og calibra er helt ulike. ene bruker lav ohm og andre høy ohm. Calibra org dysene er god for rundt 300, men da gikk kompisen min sin kadett magert og hadde 1.9bar ladetrykk. Kjenner lite til dysene til Opel bortsett fra at både de og turboen er en KJEMPE brems dersom du skal ha store effekter. Vet ikke hvordan disse dysene funker dersom du øker bensintrykket mer. Grønne dyser til cosworth er egentlig porsche 944. Disse dysene gir rundt 330hk. Dette er ærlige hester og ikke skryte hester av de som har hatt bilen i benk og fått 350->370 hester som ikke går ann med vanlig bensin. Er litt lei av at folk "klarer" mer hester enn hva som faktisk er mulig å få ut.

Interessant.

Aller først: kjører han 1.9 bar på originale dyser fortjener han jo at det raser da... ikke så fryktelig rart at det går magert da igrunnen..

 

Kunne du være vennlig å forklare meg hva det er som gjør at "grønndysene" klarer å levere bensin til mer effekt enn c20let-dysene?

Høy eller lav motstand har ingen ting å si for akkurat det.

Dersom du gir meg mailadressa di, kan jeg godt maile deg ei liste over de fleste dysene fra Bosch. (mangler de aller nyeste i den lista, men det er uvesentlig, da hverken Calibra/Vectra Turbo eller Porsche 944 er å regne som nye biler..)

I den lista står det svart på hvitt at dysene til C20LET leverer MER enn dysene til Porsche 944.

 

Uansett ser jeg ikke helt poenget i å kjøre med noen av de dysene der da, det er nok ingen som har litt erfaring med trim (ikke inkludert de som kun driver med chip, og lover gull og grønne skoger da) som ville tenkt på å kjøre under 400kubikk-dyser på effektuttak over 300hk..

 

bremsa 369 hk med grønnydyse oppsett på den gamle cosworth`n.den var org innvendig i motor.og den blei herja med og den hold som bare det.gjør det med en 20let motor så blir jeg imponert...

Det kommer du ikke til å få se, men jeg tror ikke jeg lyger når jeg sier at det sannsynligvis vil komme endel heftige motorer basert på C20XE/LET til sommeren, kommer nok til å tåle herjing så det holder ;)

 

Ikke for å være frekk, men hvilken trylleformel brukte du for å klemme ut 369hk med de dysene? -eller var det dobbelt oppsett med dyser? (Er vel noen cosworth'er som bruker det også..)

 

 

 

EDIT: Cosworth Askøy: C20LET lader ikke 1 bar.

Det er vel ikke til å legge skjul på at spool-up'en ikke er perfekt, men hvor mange bruker original turbo når de bygger motor da?

1990 Vectra 2000 16v Turbo

1986 BMW E-30 325i

 

 

...motorer uten turbo suger...

...bokstavelig talt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

turboalfa: du må ikke komme å snakke historie da Ford faktisk har en ganske fantastisk historie og de faktisk fortsatt lager historie. Cosworth driver ennå på å lage historie. Synd Ford og Cosworth skilte lag, men det er sånt som skjer.

Og en ting til, hvorfor i helve** har Alfa gått vekk fra ALT de satset på før og begynt å lage FWD som ikke ligner eller har noen form for egenskapene som de gamle Alfaene hadde. (tatt utviklingen i betraktning)

 

Selvfølgelig kan jeg komme her å snakke historie. Og ja da; Ford Sierra RS500 har historie, men dette er også en helt spesiell bil, i et veldig begrenset produksjonstall. Problemet er idag at alle kvisete attenåringer tror at dette er en vanlig sirevva med turbomotor og skivebremser på alle hjul.... dette er da ikke tilfelle.

 

Når det gjelder Alfa Romeo, så snakker vi virkelig historie. Det at Alfa Romeo ikke satser lenger, så stemmer vel dette ikke helt. Alfa Romeo er fortsatt helt i toppen på resultatlistene i WTCC...

Alfa Romeo har også slitt økonomisk de siste ti-femten årene.. derfor har de masseprodusert helt vanlige biler de senere år. Dette for å få en høyere markedsandel.

Nå begynner Alfa Romeo´s økonomi å bedres, og vi vil i fremtiden få se spennende modeller som ligner mer Ferrari og Maserati, enn Fiat. Tips: Søk på Alfa Romeo 8c competizione....

 

Edit:...eller se her : http://www.seriouswheels.com/top-Alfa-Romeo-8C-Competizione-Concept.htm

 

Det er vel kanskje kun ford gt som kan sammenliknes med denne fra både fård og opel.... eller?

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innrømme at jeg ikke har hørt spesielt mye om Alfa Romeo,er vel ikke akuratt noen kjent bil det heller.. Ser aldri en eneste pasta racer jeg.. Og så vidt jeg vet skriver vel Cosworth bil historie rundt omkring enda men...

 

Mitt ønske har aldri vært ha ha "lik" bil med alle andre heller! Dessuten ble det kun laget i underkant av 5000 biler lik min. Dette var da mellom 1986 og 1992. Sierra Cosworth og Calibra har jo "alle"

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahaha kvisete 18 åringer.sier du som kjører en driiiiiiiiiiiit stygg rustholk av en italiener.

 

Nå er vel sirævva noe av det styggeste som noengang er produsert av biler da...

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår