Gå til innhold

Twinturbo vs. Lakk og N/A tuning

Ranger emnet


DaButcher

Twinturbo eller Lakk og N/A tuning?  

134 stemmer

  1. 1. Twinturbo eller Lakk og N/A tuning?

    • Twinturbo FTW
      104
    • Lakk og N/A, utseende teller!
      32


Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mambo: hvorfor ikke?

vet at det sliter på turboen, men er jo mye fetere enn vanlig "pysh" lyd når trykket slippes ut!

 

Wastegate'en slipper bare forbi eksosen, lager ingen lyd.. det er turboen sjøl som lager den "ra-ta-ta" lyden du hører.. Når ladetrykket blir trykket tilbake igjen på skovlhjulene i turboen, og blir "kuttet opp"..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mambo: hvorfor ikke?

vet at det sliter på turboen, men er jo mye fetere enn vanlig "pysh" lyd når trykket slippes ut!

 

fordi det henger ikke så veldig i hop det du snakker om. enkelt og greit =) hehe..

 

men det er det jo andre som prøver å forklare her, så da slipper jeg:thumb

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett hvordan bilen din ser ut i virkeligheten DaButcher ville jeg seriøst ha vurdert "Lakk og N/A".

Ja, tråden er fra tiden før jeg fikk den fine bulken bak også :S

Har planer om å fikse karrosseri før mer motorjobb og egentlig er vel turboene mine til salgs.

 

har funnet ut nypris hos volvo er 10k for turbo, 3k for manifoil. (ca. priser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min har bulk og stygg lakk, men interiøret er forsåvidt greit.. har hevet inn igjen baksetet (skinn, 99% strøkent), men mangler fine forseter :P

 

Som alle, har jeg også utgifter utenom bil.. avdrag på leilighet, studielån, +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butch: Jeg hadde gått for det samme som ståle sa, send toppen din til bearbeiding og hellakker bilen din, hvis du oppnår en effekt på 250+ sugehester skal jeg love deg det fløtter seg, samt du har pen bil.. Turbo er jo såklart morro, men det koster.. Tror en småtrimma sugemotor hadde vært for deg mer driftsikkert enn en småtrimma turbomotor, men såklart alt dette er opp til deg, men du skal jo få ett glis om munnen når du ser bilen din utenifra og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår