Gå til innhold

Kjøp av volvo 240

Ranger emnet


Housey

Anbefalte innlegg

x fruen er rimelig hypp på volvo.. og har sagt meg villig til å hjelpe henne med å finne en kurrant en... men saken er den, jeg kan ikke en pøkk om volvo!

 

 

hu blir snart 19 og stod på teori'n i dag! så nå ser hu seg om etter bil, og hu skulle ha volvo 240 ...

 

 

uansett..

 

 

hva bør man se etter på en slik bil?

 

rust er vel en selvfølge, men det må da være så mye mer?

 

 

 

Mvh

 

Dan

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et godt å greit tips, styr unna alt som heter B230A motor og B230K motor (sistnevnte er en motor med en idiotisk vacumforgasser, som kan skape mye hodebry!), og se helst etter årsmodellen mellom 88-93, prisen varrierer veldig, samme kan gjelde km.stand, men man behøver ikke å være redd for å kjøpe en som har gått godt over 200 000 km, så lenge den har blitt nogen lunde greit behandlet... motoren j vil anbefale deg/dama er en 240 med B230F motor, en injection motor på 116HK som er slitesterk og utrolig lite problemer med, og M47 kasse er vel heller ikke dumt (5-trins kasse)

 

steder å sjekke for rust: reservehjulsbrønn/hjulbrønner, kanaler, ta ut gulvmatta i baggasjerommet å ta en titt, kjenn på gulvtrekket/matta inne i bilen og ellers normale steder som er vanlig på biler... 240`n fra 86 og nyere, er ikke like utsatt for rust som de til og med 85/86 var...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker! godt og vite.. ville vært kjedelig å være 19 år, uten jobb. og eie en bil som ikke går og/eller er i dårlig stand!

 

 

veit enda ikke hvor mye hu skal bruke på bil!

 

 

vakuumgasser er greit... har knota mye med det i gamlegolfen

men insprut er jo en klar fordel det :)

 

 

Takker for tips! kom gjerne med mer!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker! godt og vite.. ville vært kjedelig å være 19 år, uten jobb. og eie en bil som ikke går og/eller er i dårlig stand!

 

 

veit enda ikke hvor mye hu skal bruke på bil!

 

 

vakuumgasser er greit... har knota mye med det i gamlegolfen

men insprut er jo en klar fordel det :)

 

 

Takker for tips! kom gjerne med mer!

 

tro meg, du vil IKKE knote med vacumgasser`n til volvo... :) den er håpløs hvis det først skjer noe med den....!

 

men uansett, prisforskjellen fra en 87 mod 240 med B230K motor til en 88 mod B230F motor, er jo minimal, mest sannsynlig...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vurderer også å kjøpe en 240, her er noen av de jeg er intresert i...

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6874364

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6861916

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6844837

 

åssen ser jeg hvilken motor den har?

 

87 Volvo 240 GL har B230k motor, den du vil styre unna.

Jeg styrte ikke unna, og gruer meg til det skjærer seg :(

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...240`n fra 86 og nyere, er ikke like utsatt for rust som de til og med 85/86 var...

 

her motsier du deg selv litt..

sikkert bare en tabbe, men jeg må nesten påpeke at 86' er den som ruster dedikert mest av alle 240'ene. den har drittstål fra sunkne krigsskip elns.

 

ellers, sjekk det elektriske!

virker givere, bremser den "rett", sjekk dempere, sjekk blinklys, vifte, etc.

se også etter masse strømtyver rundtom, feks. om den ikke har stereo, se om det er jallakoblinger der. sjekk også i motor-rommet, er det masse løse kabler, strømtyver, kabelsko, etc.

får du dårlig inntrykk, er det gjerne en dårlig eier som har hatt den og mekket mye macgyver, som en dag må komme frem for sitt sanne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her motsier du deg selv litt..

sikkert bare en tabbe, men jeg må nesten påpeke at 86' er den som ruster dedikert mest av alle 240'ene. den har drittstål fra sunkne krigsskip elns.

 

ellers, sjekk det elektriske!

virker givere, bremser den "rett", sjekk dempere, sjekk blinklys, vifte, etc.

se også etter masse strømtyver rundtom, feks. om den ikke har stereo, se om det er jallakoblinger der. sjekk også i motor-rommet, er det masse løse kabler, strømtyver, kabelsko, etc.

får du dårlig inntrykk, er det gjerne en dårlig eier som har hatt den og mekket mye macgyver, som en dag må komme frem for sitt sanne seg.

har en delebil som er klar for huggern.. er en 85 mod med 86utseende.. vil på det sterkeste anbefale en annen modell... den var TOTALT opprustet...

div bilder..

http://img.photobucket.com/albums/v605/vinjar_enok/demontering6.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v605/vinjar_enok/demontering8.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v605/vinjar_enok/IMAG0043.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v605/vinjar_enok/IMAG0039.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her motsier du deg selv litt..

sikkert bare en tabbe, men jeg må nesten påpeke at 86' er den som ruster dedikert mest av alle 240'ene. den har drittstål fra sunkne krigsskip elns.

 

ellers, sjekk det elektriske!

virker givere, bremser den "rett", sjekk dempere, sjekk blinklys, vifte, etc.

se også etter masse strømtyver rundtom, feks. om den ikke har stereo, se om det er jallakoblinger der. sjekk også i motor-rommet, er det masse løse kabler, strømtyver, kabelsko, etc.

får du dårlig inntrykk, er det gjerne en dårlig eier som har hatt den og mekket mye macgyver, som en dag må komme frem for sitt sanne seg.

 

Blei litt tull der ja, bra du retter opp etter meg :)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår