Gå til innhold

Lakkering av forsterker, går det ann?

Ranger emnet

BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

hehe... ja, nå ser jeg det!! du ligger "lang fram i tiden" JEJ!! :eek: yodude

ellers er krom en dårlig varme leder, derfor er dyrere med høyglans polert aluminium... slik SoundStream har bruk i mange av sine modeller, kromerte overflatter ser unektelig fett og pent men langt ifra optimal... knock damndamn

EDIT: og selv om man skriver et innlegg etter deg så vil det havne foran ditt innlegg pga tidsangivelse tenker jeg... jeg skrev dette her "nå" damndamn hehehe... data på sitt beste det yodude

AH! jeg er FRI, F R I! :D

endelig... aner fortsatt ikke hva som skjedde, men endelig kan jeg poste innlegg igjen... cheers

men on topic igjen.. sikkert litt sent men, hehe..

det går fint å henge en forsterker på en vegg som regel. har selv montert

forsterkeren min på seteryggen, og er ikke noe problem med det. bare sørg for at det blir litt luft rundt den så den ikke blir alt for varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Matador nevnte er mange forsterkere Anodisert isteden for lakkert.

Andre er faktisk lakkert men da med pulverlakk (som muligens inneholder metalliske partikler for å bedre varmeledningen)

Som eksempel kan jeg nevne:

Rockfords gamle forsterkere (dsm, IX x2, x4, A2 og A4)

tror de kalte lakken "Solartex" eller noe slikt.

(har stått MANGE timer og blåst av lakken på 4 slike forsterkere med ende stykker og linker, jeg kan med andre ord love at denne lakken sitter godt)

MTX`sin Thunder serie hadde en slags struktur lakk (sikkert også den pulverlakk)

Tror også PG`s gamle hvite MS og M forsterkere var lakkert (også her tror jeg det ble brukt pulverlakk)

Mitt forslag er:

kontakt produsenten og spør dem om råd

de kan sikkert svare på om det innebærer noen risiko å lakkere DIN forsterker, og isåfall hva slags lakk du bør bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men on topic igjen.. sikkert litt sent men, hehe..

det går fint å henge en forsterker på en vegg som regel. har selv montert

forsterkeren min på seteryggen, og er ikke noe problem med det. bare sørg for at det blir litt luft rundt den så den ikke blir alt for varm.

Skjønner.

Valgt å gå for denne jeg;

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=15008&PHPSESSID=7063a682c32f9a37bbbd458ec7f29143

Kommer nytt spørsmål:

Den skal sannsynlig kjøres på 2x85 w + 1x450+ w. Dette i 2 ohm.

Hva er forskjellen på en forsterker som kjøres i 2 eller 4 ohm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider