Gå til innhold

Ta ut dørtrekken fremme på Audi A4 B5

Ranger emnet


Alucard

Anbefalte innlegg

Skal skifte frontsettet mitt på A4en min og lurer grusomt på hvordan jeg får ut trekkene slik at jeg kommer til høytalerene. Sliter litt og er litt redd for å røske det ut i tilfelle jeg ødelegger noe. Er det noe spesiellt triks jeg skal bruke? Har ikke lyst å broke makt som sagt. Setter pris på alle tips. :)

 

MVH Alucard

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvordan en A4 ser ut, men når jeg skulle ha av innderdøra på civic'n så var det drøye 5-6 klips som holdt den fast i tillegg til noen skruer.

 

Og når det er klips, så er det ingen annen utvei enn å bruke makt. røske det av.

 

Og det er vel stort sett klipsen som ryker, ikke "festet". Så da er det vel bare å ta en liten tur til nærmeste Audisjappe og ta med hjem noen klips. Hvis du skulle være veldig uheldig da

 

Er vel generelt dumt å røska av klips på vinterstid, da de er en del sprøere enn på sommerstid.

 

good luck ;)

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for raskt svar. Slet som faen i går når jeg desperat prøvde å få av det forbaska trekket. Endte med at jeg ødela litt en plastliste. Men kan nok lime den med superlim. Er ikke visende uansett. :)

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff og huff...

som hovedregel kan man si at på alt av VAG sine biler er dørtrekken skrudd sammen og ikke ønsket på plass med klips og annen møkk som over tid vil resultere i slarkne dørtrekk som lager ulyder.

 

det er stort sett bare å gå systematiskt til verks og lete etter skruver,det meste er logisk når man først setter igang

 

lykke til

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår