Gå til innhold

Trøblete ryggelys

Dob

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 4x4 stasjonsvogn som jeg er veldig fornøyd med. Imidlertid har jeg fått en liten anmerkning på at kun det ene ryggelyset virker. Jeg har tidligere hatt småproblemer med jordingsfeil på blinklys og diverse (bak), men løste dette ved å lodde på ekstra jordkabel på begge pæreholderne, og nå fungerer akkurat det fint. Kontaktproblemer akkurat der man kobler strøm til pæreholderne løste jeg ved å ha på litt loddetinn på kontaktene, og dette fungerte også utmerket.

Men det var det ryggelyset da. Det var det eneste NAF klarte å finne på EU-kontrollen, og det hadde vært flott å få det i orden, så stopper jeg kjeften på han ei stund.

Det er ikke lyspæra som er problemet, og alle de andre lysene fungerer fint. Hadde det vært en ide å dra til høggeren og nappe ut noen pæreholdere og prøve å bytte ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh... har nettopp slitt ræva av meg med elfeil baki der jeg og...

kontaktene hadde fått vann i seg ug rustet.. så jeg stod der med rustløser og sandpapir... :P hehe fiksa alle feilene til slutt... etter litt div modifikasjoner av kontaktene :)

Det er ikke noe rust å spore baki der. Og alle lysene virker som bare det for øyeblikket, bortsett fra det mystiske venstre ryggelys. :/

Du sier diverse modifikasjoner; kan du eksemplifisere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe rust å spore baki der. Og alle lysene virker som bare det for øyeblikket, bortsett fra det mystiske venstre ryggelys. :/

Du sier diverse modifikasjoner; kan du eksemplifisere? :)

vel... de kontaktene er jo "hann" og "hunn"

og jeg bøyde og modifiserte "hunn"kontakten endel.. til alle pinnene i "hann" hadde kontakt... etter all rustfjerninga da.. hehe var noe rart med det der ass...

nå lyser foresten brekklampa mi... :(

Robert

24 år

nes i akershus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... de kontaktene er jo "hann" og "hunn"

og jeg bøyde og modifiserte "hunn"kontakten endel.. til alle pinnene i "hann" hadde kontakt... etter all rustfjerninga da.. hehe var noe rart med det der ass...

nå lyser foresten brekklampa mi... :(

Ja, det er gøy med strøm på avveie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Hei, jeg har en 4x4 stasjonsvogn som jeg er veldig fornøyd med. Imidlertid har jeg fått en liten anmerkning på at kun det ene ryggelyset virker. Jeg har tidligere hatt småproblemer med jordingsfeil på blinklys og diverse (bak), men løste dette ved å lodde på ekstra jordkabel på begge pæreholderne, og nå fungerer akkurat det fint. Kontaktproblemer akkurat der man kobler strøm til pæreholderne løste jeg ved å ha på litt loddetinn på kontaktene, og dette fungerte også utmerket.

Men det var det ryggelyset da. Det var det eneste NAF klarte å finne på EU-kontrollen, og det hadde vært flott å få det i orden, så stopper jeg kjeften på han ei stund.

Det er ikke lyspæra som er problemet, og alle de andre lysene fungerer fint. Hadde det vært en ide å dra til høggeren og nappe ut noen pæreholdere og prøve å bytte ut?

Sjekka om lykta får strøm, ta også mål deg bortover å se hvor den mister spenninga, hvis alt er ok i lykta vil jeg tro det er en plass bak det kuker, er vel v. side som ikke lyser eller?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider