Skidracer Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Det der var jo bare trist da... Og Torfle, jeg skal være enig i at den girkassa/hva-det-nå-var-som-gikk-dundas var ALT for dårlig, og helt klart burde holdt lengre. Men at japsene ikke kan lage bil? Det er en litt drøy påstand... Kan vel nesten påstå at de uovertrufne i kvalitet. Nå ha jeg vært borti en civic eller to med dårlig kasse før, men de har ofte blitt herja med en god del. Sånn til sammenligning, siden du liker Amcar.. Du husker videoen fra våler, med den RT/10 Pickupen som holdt 1,5 donut før kassa raste? Om vi skal måle kvalitet etter hva vi ser på en film, duger ikke den bilen til å handle på rimi en gang. Vi vet dog bedre en å tenke på det. For å kjøre som han gjør i filmen, må civic duden ha herja en god del med bilen på forhånd. Du setter deg ikke inn i en ukjent bil kjører sånn.. Om han har herja slik over tid, er det ikke rart kassa døde. Det gjør din og, om du øver deg slik i et par uker, og så drar og lager film. Civic-kassa er ikke dårlig, ikke god. Bare helt normal, med en idiot av en eier, som har ødelagt den. Mvh Svimen :) Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 For å være helt ærlig har jeg ikke sett den videoen fra Våler. Og jeg vil bare si at jeg har hærje mye værre enn det der og donuts i Trans Am'en til T/A455 i fire år (2 år sommer og vinter), og den kassa fungerer fremdeles... Unntaket er tredjegiret som slipper litt i høy fart (Automat). Men det skal uansett litt til før en kasse ødelegges, men han klarte det. Har aldri klart det selv, til tross for at jeg girer ganske brutalt når jeg kjører aktivt (Bare spør Ottesen... Får jeg rive i spaken på 'Stangen eller?). Har du forresten en link til filmen fra Våler? Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Deiling. Beviser at fwd er bedre enn rwd! forklar hvorfor du synes det beviser noe!!!!! Dessuten vil jeg også føye til, bare på f. at fwd er brukandes til akrobatikk - kanskje mer enn rwd: se bare her og det der hadde du ikke klart med rwd????? Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Please. Alle vet jo, enten de vil innrømme det eller ikke, at FR er overlengt FF på alle områder unntatt drivverkstap og vekt (vektfordeligen er selvfølgelig bedre for FR ifht. FF). Alle diskusjoner rundt dette ender bare med flaming og useriøs krangel, og vil aldri kunne forandre på disse designforskjellene uansett hvor hardt man prøver å overbevise både seg selv og andre. Det får være en helt annen sak at man kan trives med FF og selv synes dette kan være 'bedre' enn FR; det er jo tross alt den subjektive oppfattelsen av hva som er bra som i sin tur guider valget man tar. Selv om jeg rakker ned på FF kommer jeg uansett til å være fast med det så lenge min elsk for rimelige Honda personbiler eksisterer - dette er et kompromiss man må gjøre; jeg er villig til å gi opp kjøregleden man finner i FR-biler for å kunne vinne Hondas ellers fantstiske design og ingeniørkunst. Nå er selvfølgelig mitt valg også overstyrt av min Hondafili og generelle Japanfanatisme, men disse faktorene vil aldri kunne forandre på at jeg synes FR er sykt mye mere morsomt å kjøre (å prøve å overbevise meg selv og andre om noe annet ville være blank løgn og selvbedrag av værste sort). Dessverre er det, som sagt, umulig å kombinere FR med "rimelig Honda personbil", men kompromisset er allerede inngått. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 For Har du forresten en link til filmen fra Våler? Filmene skal ligge et sller annet sted på http://www.gunstig.no :) Det er forresten en rå mustang inni der som jeg tror du hadde hatt moro av å se.. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torfle Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Ser mange har reagert på mitt lille innspill....bra å se at det er litt trøkk i dere :) Jeg har jo aldri sagt at Japanerne ikke kan lage bil, det er vel ganske opplagt at de kan det. Det jeg mente var at dem ikke har vist seg så veeldig slitesterke på drivverk o.l når det blir "brukt" litt. Snakker av egen erfaring. Med kvalitet mener jeg ikke hvor lenge folk klarer å holde dem på veien i antall år... men sleng igjen døra på f.eks en 200sx, skyline (eller en annen bra japanbil) med vinduet halt nedsveivet, utfør deretter dette på en jevngammel mercedes, bmw, audi ....å la resten tale for seg. Kompakthet å rett og slett KVALITET merkes meget godt når man for kjørt bilene litt... da skinner snarveiene ved byggingen igjennom, samme hvilket bil merke det gjelder. Selv har jeg nå 3 forskjellige Mercedes'er i forskjellige årsklasser og modeller (fra 88" til 05") å uten at jeg har hengt meg opp på kun tyske biler, mener jeg bestemt at enkelte tyskerbiler har en bestemt høyere byggekvalitet enn endel "japanbiler". Ingen ting vondt ment, men det er min mening om saken. Før har jeg hatt både mazda, nissan, bmw, opel, audi og peugeot bare så det er nevnt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RollaOle Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 http://video.google.com/videoplay?docid=-7945915008392349273&q=driftinghihi Til alle folka der ute som sier at FWD er dritt og at man ikke kan drifte og ligge bredt, SE HER! det går an det! :) "slite på brekkvaier`n" HEHE MEN! Det er mye mere morro med RWD, Men er fett og kunne ligge bredt med FWD som på filmen her! Hadde fått Creds av meg!! happyhappy Enig med deg technophobia! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Filmene skal ligge et sller annet sted på http://www.gunstig.no :) Det er forresten en rå mustang inni der som jeg tror du hadde hatt moro av å se.. Takker! Utrolig at jeg misset denne filmen, har jo alle de andre som er på den siden. :D Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Til alle folka der ute som sier at FWD er dritt og at man ikke kan drifte og ligge bredt, SE HER! det går an det! :) "slite på brekkvaier`n" HEHE Joda.. Ute og sladder FWD både langt og bredt hver dag jeg, og det er kjempegøy det.. Men drifting går ikke an.. Man kan nemlig ikke holde sladden lenge etter svingene! Med FWD kan man muligens stille opp ennå tidligere, men å drifte UT av svingene... Det går ikke. Man trenger forresten ikke brekk heller... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Deiling. Beviser at fwd er bedre enn rwd! Gartulerer .. du har nettop fått en plass i "Bilforumet hall of fame" med det utsagnet der :P Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RollaOle Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Joda.. Ute og sladder FWD både langt og bredt hver dag jeg, og det er kjempegøy det.. Men drifting går ikke an.. Man kan nemlig ikke holde sladden lenge etter svingene! Med FWD kan man muligens stille opp ennå tidligere, men å drifte UT av svingene... Det går ikke. Man trenger forresten ikke brekk heller... Kanskje ikke drifte, men går an med FWD også!! :) Men ikke noe slår RWD når man skal ha sladde fest! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.