ramvi Skrevet Mai 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2003 Har eid en 206 1.1 i to dager. Når den går på tomgang, høres det ut som det står en klokke og går på dobbel hastighet under panseret. Ingen kraftig lyd, men akkurat som et gammelt ur som tikker. Er dette ventilene? Skal disse lage så mye lyd at man kan høre dem innen i bilen? Takker for evt. svar =) Håvar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mai 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2003 Har du kjøpt den brukt? I så fall kan du jo sjekke olja. Ellers så er der ufattelig stygg lyd i de fleste Peugeot motorer, og den fæle klakke lyden på tomgang kjenner jeg godt. Klakker/tikker det når motoren er varm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h_b Skrevet Mai 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2003 206'n min har også samme lyd-Snakka med en som sa det var en magnetventil som lagde lyden, at det skulle være slik. Tror det har noe med tillbakeslag av uforbrent drivstoff- Mulig dette ikke stemmer, menn jeg har slått meg til ro med den teorien ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Mai 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2003 Originally posted by h_b 206'n min har også samme lyd-Snakka med en som sa det var en magnetventil som lagde lyden, at det skulle være slik. Tror det har noe med tillbakeslag av uforbrent drivstoff- Mulig dette ikke stemmer, menn jeg har slått meg til ro med den teorien ihvertfall. Det stemmer det.... er en solenoid ventil som sørger for at bensindamp fra tanken blir sugd tilbake i innsuget. Er ofte at de magnet ventilene tikker høyt.... Men for å være på den sikre siden ville jeg latt noen som har peil på bil få se på den... i tilfelle det skulle være noe annet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg