Gå til innhold

Hva er egentlig akseptert?

Ranger emnet

pals

Anbefalte innlegg

Smak og behag blant bilinteresserte kan være så mye. Ser mange som blir mobbet her inne fordi bilene ikke tilfredsstiller en eller annen smak.

Skal vi ikke tåle at det finnes forskjellige meninger om denne hobbyen? I veteranmiljø er det banning i kjerka dersom noen ikke holder en bil 100% original.

Men er ikke hotrods stilig?

IM001027.jpg

Like fin som en gammel stasbil?

IM001026.jpg

Eller hva med en skikkelig lead-sled?

post-67-17392-IMG_9549.jpg

Eller en omdiskutert rat-rod?

Rat20Rod202.jpg

Poenget mitt er at hvis vi ikke tillater at andre har sine egne måter å gjøre ting på, vil vi miste mangfoldet. Etter min mening er alt tillatt - utenom å vrake bilen.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah, hver sin smak, enkelt og greit.

min politikk er:

liker jeg ikke en annens bil, holder jeg kjeft.

Spør noen meg om min mening, får de den på en sakelig og konstruktiv måte.

Ellers er jeg bare gla egentlig... for at alle har forskjellig smak... tenk så kjedelig det hadde vært om alle skulle sust rundt i ris-sleder for ex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak ja...

En jeg vet om kaller bare alle nye turbo-biler for play-station biler, mens han selv synes hot-rod og amcar er kult.

Det beste er jo å være fornøyd med det man har, og ikke henge seg for mye oppi andre. Enkelt og greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg syntes er synd er at mange folk (legg merke til, mange, ikke alle) skal komme med negativ kritikk til hva en annen person gjør med bilen sin. vedkommende kan legge i mange tusen kroner, utallige timer, blod, svette og tårer på å få bilen sin sånn vedkommende vil ha den.

bare for å få et slag i trynet og få høre "ser helt jævelig ut, at du gidder"

problemet for mange er at de mangler et sted å stå og jobbe med sin kjære, kanskje mangler kunnskaper for å få det slik de vil ha. men dog, de går på med liv og lyst for å få det til.

jeg skal ikke si meg uskyldig på det punktet om å slenge med leppa ang en bil, men i bunn og grunn så har jeg dypeste respekt for alle som prøver å gjøre noe med sin bil for å skille seg ut, enten de heter chip foose eller per med vinkelsliperen.

så som et ikke så ukjent engelsk bilblad sier: "go forth and modify. praise the lowered" :D

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alt er appelerende på sin måte. Turbomotorer er morsomme, fordi du lett kan få 600 bhp ut av 2 liter..

Amerikanske V8ere kan bli sinnsykt pene, og det er utrolig fett med luftinntak/blower som går langt over panseret..

Samtidig kan en BMW rekkesekser ha en rå lyd, en japsepotte kan lage gromlyd det, boxer er pen lyd, og Amcar lyden er råå ved idling. Jeg kan bli sett i alt, med andre ord.. Jeg driter i hva andre gjør, bare de gjør noe. Altså, så lenge de gjør noe, har jeg utrolig respekt for det. :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør folk om meninger så er det jo greit synes jeg. hver sin smak og spør man om meninger så får man også høre meninger.

Dette er vel stikkordet som gjelder i denne sammenhengen.

Så vidt jeg kan huske har jeg ikke personlig slengt direkte dritt til noen om bilen sin.

Jeg vet derimot at jeg har slengt dritt om biler, men ingen biler som folk stolt har presentert her som sine egne.

Men jeg vet derimot at det er noe jeg er fullt kapabel til å gjøre, så hvis jeg har gjort det... too bad.

Jeg prøver å skjerpe meg blant folk. :D

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah, hver sin smak, enkelt og greit.

min politikk er:

liker jeg ikke en annens bil, holder jeg kjeft.

Spør noen meg om min mening, får de den på en sakelig og konstruktiv måte.

Ellers er jeg bare gla egentlig... for at alle har forskjellig smak... tenk så kjedelig det hadde vært om alle skulle sust rundt i ris-sleder for ex?

Kunne ikke vært mer enig i det du sier der aneglsmili

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke folk legger ut bilder av mange timers hardt arbeid, som de er fryktelig stolte av, for så å få rett i trynet at det var jævli stygt. Det går da an å holde det for deg selv hvis du ikke liker det? er det så vanskelig? Selv om du sitter bak en skjerm og et tastatur, betyr det ikke at du kan gjøre hva du vil, og være akkurat så jævli du vil!

Spør deg selv: Hvis akkurat DU hadde brukt mange timer og arbeidet hardt, svetta, vært lenge oppe om kveldene og brukt utallige kroner for å lage noe du er veldig fornøyd med og stolt av - hadde du blitt glad hvis en som ikke hadde akkurat din stil slang oppi trynet på deg at "du har kasta bort tia på det der, det blei jævli stygt!" ? Hadde du det? Sannsynligvis ikke. Dette gjelder for den du sier det til også, så hold kjeft hvis du ikke har noe positivt å komme med/konstruktiv kritikk.

Takk...

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge folk bruker mange timer, penger, blod og svette på bilen sin så respekterer jeg det veldig. Uansett om resultatet er pent eller stygt. Så lenge det er gjennomført.

Respekterer veldig alle customizere som bygger Hot Rod's, choppere osv. krever litt mer enn å hive plast på bilen sin, men riktignok, bygger man gjennomført krever det jo også MYE arbeid med plast også for å få det perfekt :)

Men jeg liker metallarbeid...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i mye som blir sagt. Greit å vise respekt for mye hardt arbeid selv om du ikke ville gjort det sånn selv. Men det betyr selvsagt ikke at det er forbudt å si meninga si. Bare med respekt.

De eneste grensene for hobbyen vår er det jo faktisk lovverket som bestemmer. Det er for øvrig alt for strengt, men det er en annen sak.

BTW: Det finnes faktisk noen som har bil for å frakte dem fra a til b, og gir F i hvordan den ser ut. Sikkert noen av dem som mener det er galskap å bruke tid og penger på dette..

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mottatt så mye dritt på bilforumet om bilen min, at jeg bryr meg nada om hva som blir sagt her. Samtidig er jeg ikke redd for å si ifra når noen spør etter positive/negative kommentarer, og jeg syns bilen ser stygg ut, uansett hvor mange timer/kr som har blitt lagt i den:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har ikke jeg lagt ut noen skrytebilder eller prosjekttråd om bilen min, men jeg ser for meg, at hvis jeg en gang får den slik jeg vil ha den, slik bildet i hodet mitt ser ut (og høres og kjennes når det sparker ifra:D) så vil jeg myse pent over skallen på dem som ikke delte meningene mine :D

Jeg holder meg god for kommentarer som "den var stygg" eller "bortkasta penger".

Men har man lagt ut bilder av bilen sin for å vise den fram osv så BER MAN OM KOMMENTARER!

For de som ikke tåler å høre andres meninger om bilen sin, får bare skru på "negativ filteret", eller be folk la være å skrive hvis det er negativt.

Jeg tror nøkkelen ligger i forskjellen på negativ kritikk og konstruktiv kritikk.

Hvis jeg ser noe jeg ikke ville gjort, eller gjort annerledes, så sier jeg det pent og høfflig!

f.eks:

"Ville heller brukt pengene på hvite blinkers enn de lyktelistene"

"Den thorshov vingen er vel litt i upeneste laget?"

"De fargene der synes jeg absolutt ikke passet sammen!"

osv.

Avsluttes gjerne med en "men det er bare min mening!" for å ro meg bort.

Hvis dette fortsatt ville vært for tøft for noen av dere å høre, får dere enten trykke på ignore user, eller løpe hjem til mamma.

Men det er bare min mening!

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider