Gå til innhold

Advarsel!! ikke selg til denne person.

Ranger emnet

Corrado_power

Anbefalte innlegg

Som dere ser skal jeg selge bilen min, den er i mine øyne helt strøken.

På fredag fikk jeg en telefon, da var det en person fra Lyngdahl som var veldig interesert i bilen.

Jeg bor i Stavanger så dermed ble vi enige om å møtes på midten i dette tilfelle Moi.

Da jeg kom frem etter 1 1\2 time kjøring, ble jeg møtt av 2 yngre menn.

De så på bilen, motor osv

Så spurte han meg "bruker bilen mye olje?

Jeg svarte nei, og at jeg har byttet olje hver 8 k.

Da svarte han meg med "Ha og hvordan skal du da vite om bilen bruker mye olje eller ikke"

Hva faen tenkte jeg.

Men det blir bedre.

Han spurte om det var mye rust, jeg svarte nei, og at jeg hadde tectylert bilen i juni.

Så svarte han " Har du tectylert bilen, hvordan skal jeg da se om der er rust!!!"

Så ser han inni bilen og sier "Aha jett edition"

Emmm hæ??

De sa de skulle tenke på det og reiste.

I dag sendte jeg en melding, siden jeg ikke hadde hørt noe på en stund.

Da fikk jeg dette svaret.

"Han som så på bilen var en vw ekspert, og han syntes bilen var alt for dyr, og at jeg ikke kommer til å få mer en 55k for den"

Så skrev jeg at det er den billigste 2.0 l 16V corradoen i norge.

Så gjør han faen narr av meg å skriver.

"Ja det er den billigste utgaven osv "

Off, høres kansje ikke så gale ut, men det bare iriterrer meg at vis han er så "ekspert" som han utga seg til å være, at han lar meg kjøre 3 timer for å vise bilen frem bilen nå han synes 69 k er alt for mye.

Vil bare advare dere, veldig useriøs kjøper dette her.

Mercedes E190 Nissan 200sx s13 1989x

Nissan s14a 97 x VW Golf Einzer 1982 x

Audi A4 Tdi 1997 Streetfighter x Nissan 200sx S13 1991 x

Audi A4 1.8t 1996 X Corrado 1992 2.0 16V X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha genialt kompis. 69k for en corrado ER ganske mye for en valver da, med mindre den ikke har kjørt så mye og har en full servicehistorie. Full spec og bilder?

Du bør være ganske sikker på et salg før du kjører tre timer da :) Kjipern med latterlige kjøpere som ikke kan noe. Nå skal jeg ikke si noe om å være en ekspert selv, og spesielt ikke da jeg kjøpte min, men jeg oppførte meg iallefall ikke som en heller.

Jet edition var bare g60-er dessverre.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er kun kjørt 119 000 km og har faktisk full service historikk. :)

Jet edition: Det var derfor jeg nesten måtte små le når han sa det.

Alle kan jo ta feil, men det var måten han sa det på, så vanvittig selvsikker.

Klarer desverre ikke å legge opp bilder, men her er vertfall linken

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=906123

69 k er da ikke gale for denne, eneste mangel er ene calipperen ikke virker, noe som jeg skal snart fikse.

Og at regreima må byttes snart da bilen nesten er kjørt 120k

Ellers er den tipp topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, får ikke den linken til å fungere jeg. får en eller annen feilmelding :(

Nå er ikke jeg noen ekspert på priser, men det er vel kanskje ikke så ille. Ikke si nei til et bud 5-6 tusen under det du vil ha, det er vanskelig å selge biler nå for tiden, med renter på vei opp og slikt vettu. Pluss at det er vinter.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre kjøperens marked idag når det gjelder BIL. Jeg opplevde at en som hadde en Corrado G60 1991 mod prøvde å lure meg kraftig. Han sa at det var litt rust under bilen som var oppå noe støv som skulle la seg spyle av. Greit tenkte jeg, men skulle sjekke dette på en plass jeg kunne løfte opp bilen på ramp. Jeg lånte bilen og i det jeg kjørte ut fra eiendommen hans, så røk slangen til radiatoren og kjøleveske lak ut.

Vi dyttet den inn i garasjen og brukte garasjegjekk. Så under biln. Å helledussan! Der var det fan meg såvidt forstillingen var rustet hull i, og ellers mye rust helt fra tanken bak til bunnpannen og forstillingen framme. Helt for jævlig! Vis meg noen som kan spyle bort sånt!

Å skaffe en NAF test til bilen du skal selge er lurt. LA folk komme til deg får å se på bilen, da vet du at de er interessert. Ta også en pris litt i overkant av det du trur du kan få for bilen. Så kan du skrive i annonsen at prisen er diskuterbar. Folk kjøper fortere, og blir mer interessert visst de har fått ned prisen. :)

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar på sms`en du fikk dersom du mener den er useriøs. Dog er et bud 14.000,- under prisantydning ikke spesiellt frekt i mine øyne.

Skal selv se på diverse biler til 60-70.000,- om et par uker, og jeg kommer til å legge bud på det jeg vil gi, ikke det selger vil ha. Så får selger avgjøre om vedkommende vil selge. Ønsker du ikke pruting så gjør kjøper oppmerksom på dette med èn gang.

EDIT: Du skriver "ADVARSEL, ikke selg til denne personen", men du skriver ikke hvem det er???

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker fo alle gode tipsa, klarer ikke helt å glemme denne saken!! blir sint når jeg tenker på det.

Polardego: Skal merke meg det, han virket bare så seriøs på telefonen.

Vis noen skal selge bil ,og for ein telefon fra Lyngdahl så kan dere bare sende en PM til meg, så kan vi se om det er samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider