Gå til innhold

Mitt Honda CRX prosjekt!

Ranger emnet

ChR|S^_

Anbefalte innlegg

ang "tuning" av kassa: Hvis den er for stor er det jo bare å fylle i litt glassfiber eller sparkel ett sted du synes det passer! Hehe... Er den for liten veit jeg ikke hva du kan gjøre.

Hvordan du kan sjekke hvor stor den er, er jo faktisk å bokstavelig talt sjekke hvor mange liter det går i den! ;)

Ta den ut av bilen, ta ut subbene, tette igjen "hullene" til subbene med et eller annet, og helle vann i den. For glassfiber og sparkel tåler jo vann! :) det finnes sikkert en fancy schmancy måte å regne ut volumet på, men det vil bli vannskelig! Og hvis du ikke er professor i kvantefysikk, eller kjenner noen som er, trur jeg det er et prosjekt du burde legge på hylla! ;)

Hehe :) Hmm, vann? Der jo ikke bare glassfiber da, er jo spon i den også, og tør ikke risikere å ødelegge den (selv om den er innsmurt i polyester). Ehm, går jo vel an å fylle et eller annet oppi? Singel eller noe sånt? Leca-kuler? Ostepop? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sånne ''chips'' isopor ''kuler'' da? som det er drøssevis av i pappesker når du får ny tv osv:P? stikk på et pakkelager og få tak i noen sekker, så bare fyller du i 10L bøtter og så hiver oppi kassa? blir sikkert ikke HELT nøyaktig, men er tørt, lett, enkelt og greit, og sikkert ikke så dyrt heller.. :popcorn

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isopor-kule-ting vil jo ikke bli helt nøyaktig! prøv å legg 7 epler innat hverandre, uten luft imellom og UTEN å ødelegge dem! ;) ganske flink hvis du får til det altså! hehe..

Men vann og søplesekk burde da funke knall fint! :)

Trudde ikke det var noe spon i kassa di, jeg, serru! spon utvider seg når det kommer vann på det, så det er nok ikke noe sjakktrekk! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig med særarbeidet :D

Kom på at det er så mange avstivninger og greier inni kassa at det går ikke med sekk med vann.. Får bare lytte meg fram heller ;) Tok ut kassa idag, skulle slipe vekk noen kanter og greier og fikk meg et STORT sjokk! Pakningen på baklyktene er ødelagt, så den tar inn mer vann enn Titanic! Fikk også litt hjelp av dama idag :)

Nå er de lei av å stå på bordet mitt!

IMG_7972.JPG

Kabler, skruer og div.

IMG_7976.JPG

Min gode hjelper <3

IMG_7981.JPG

Siste finpuss med vinkelslipern :)

IMG_7983.JPG

Stativet er justert og festet, så da blir det malt med Hammerrite :)

IMG_7988.JPG

:yak: Måtte ut med lyddempingen og hele pakka :(

IMG_7989.JPG

Slipt baflene plane..

IMG_7990.JPG

Tror dere det blir bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ser det jo meget bra ut :) Blir spennende å se hvordan det ender opp.

Hvor mye veier dette tilskuddet nå da? Blir jo liten økning på en bil som er såpass lett fra før.

Men er vel ikke det som er det viktigste når en først begynner med glassfiber og slikt :)

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kiler vertfall i nakkehåra :D

Hehe, så du kjente det du også? ;)

Her er litt bilder fra fredag. La kabler, hadde på nye batteriklemmer osv.

Phono-kablene fra Stinger:

IMG_7994.JPG

Phoenix Gold batteriklemmer. Hvem sin patent er det egentlig? :D

IMG_7996.JPG

Kablene tullet inn i aluminiumsfolie

IMG_7998.JPG

Så stor bilen min ble nå! :titties:

IMG_7999.JPG

Gamle klemmer.

IMG_8000.JPG

Nye klemmer.

IMG_8001.JPG

Kassen ferdig dempet

IMG_8058.JPG

Anlegget ble "ferdig" lørdag. Jobbet som en hest, var så sinnsykt stresset, så dette ble det eneste arbeidsbildet jeg klarte å ta:

IMG_8059.JPG

Her er noen bilder av hvordan det ser ut akkurat nå. Ser veldig tøft ut, synes jeg, og det spiller meeget bra. :)

IMG_8065.JPG

IMG_8067.JPG

IMG_8068.JPG

IMG_8071.JPG

IMG_8072.JPG

IMG_8073.JPG

IMG_8074.JPG

Skal ta noen flere bilder imorgen, må bare få ordnet til det som står igjen, og så gi bilen en skikkelig vask innvendig! Så, noen som likte resultatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider