@sconamann Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Noen som har erfaring med høvling/fresing av m20 b25 topp? Jeg har demontert toppen min og har tilgang til fres så jeg tenkte jeg skulle benytte sjansen. Noen som vet hvor mye kan jeg forvente? Hvor mye kan jeg frese ned? På forhånd takk! Siter -BMW 325 86mod -Opel Ascona B 79mod 2.2i *Solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Å bare øke kompresjonen uten å benytte råere kammer gir ikke rare økningen. Og har man gått så langt at man har høy kompresjon og gode kammer kan man likegodt kjøre på med grenrør og et bedre luftinntak etc. etc. Den ene modden er i en kjede etter hverandre som sammen, ikke hver for seg, gir god effektøkning. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k_wannebo Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 hvor mye effekt er det å hente på en m20b25 motor dersom jeg høvler toppen, kvassere kammer, grenrør og luftinntak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Høvler man en topp? Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k_wannebo Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 høvle/freser/sliper...jeg vet ikke hva dere sier på fagspråket jeg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 hvor mye effekt er det å hente på en m20b25 motor dersom jeg høvler toppen, kvassere kammer, grenrør og luftinntak? Hvor langt er et tau? Hvor rød er en fjøs? Hvor høyt er et fjell? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k_wannebo Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 hehe. cirka 1000 tenkte jeg :) Jeg mente sånn cirka. da jeg absolutt ikke har peiling på dette. Bare vært gøy å vite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Det er alt for mange faktorer som spiller inn til at man kan gi noe bra svar på det. Du kommer med 99% sikkerhet til å få mellom -20 og +100 hester ved å gjøre disse moddene; hva som er sannsynlig at du blir å få er helt avhangig av nøyaktig hvor mye høyere kompresjonsforholdet blir, hvor mye mere optimalt squish-arealet blir, hvor aggresiv timing og løft kammene har, hvor stor diameter, utforming og lengde grenrøret får osv. osv. Kort og godt - umulig å svare på. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 hvor mye effekt er det å hente på en m20b25 motor dersom jeg høvler toppen, kvassere kammer, grenrør og luftinntak? Jeg tror nok du kan se den "gode siden" av 200-tallet med disse modifikasjonene. (så fremst de blir gjort av folk med litt greie på hva de gjør) Hvor langt opp du klatrer, er avhengig slik som Ryeng sier, hvilke specs på kammer etc. du skal kjøre på med. Vær også obs på at med "kvassere" kammer blir motoren som regel slappere i bunn, noe som igjen fører til at du må piske mer på turtall for å få tralla til å flytte på seg :) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Vær også obs på at med "kvassere" kammer blir motoren som regel slappere i bunn, noe som igjen fører til at du må piske mer på turtall for å få tralla til å flytte på seg :) Variable valve Timing and lift Electronic Control <3 Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg