Gå til innhold

Fresing av 325topp...

Ranger emnet


@sconamann

Anbefalte innlegg

Å bare øke kompresjonen uten å benytte råere kammer gir ikke rare økningen. Og har man gått så langt at man har høy kompresjon og gode kammer kan man likegodt kjøre på med grenrør og et bedre luftinntak etc. etc. Den ene modden er i en kjede etter hverandre som sammen, ikke hver for seg, gir god effektøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alt for mange faktorer som spiller inn til at man kan gi noe bra svar på det. Du kommer med 99% sikkerhet til å få mellom -20 og +100 hester ved å gjøre disse moddene; hva som er sannsynlig at du blir å få er helt avhangig av nøyaktig hvor mye høyere kompresjonsforholdet blir, hvor mye mere optimalt squish-arealet blir, hvor aggresiv timing og løft kammene har, hvor stor diameter, utforming og lengde grenrøret får osv. osv. Kort og godt - umulig å svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye effekt er det å hente på en m20b25 motor dersom jeg høvler toppen, kvassere kammer, grenrør og luftinntak?

Jeg tror nok du kan se den "gode siden" av 200-tallet med disse modifikasjonene. (så fremst de blir gjort av folk med litt greie på hva de gjør)

Hvor langt opp du klatrer, er avhengig slik som Ryeng sier, hvilke specs på kammer etc. du skal kjøre på med.

Vær også obs på at med "kvassere" kammer blir motoren som regel slappere i bunn, noe som igjen fører til at du må piske mer på turtall for å få tralla til å flytte på seg :)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår