Gå til innhold

mazda 2,0 i 16V 4x4

Ranger emnet

RMK_700

Anbefalte innlegg

rekner med det er en 88 - 91 model ?

girkassa har en tendens til å ta kvelden på disse... (har eg hørt)

Hei.

Hvis det er en 2,0 motor, er det nok en GE (92-). GD kom kun med 2,2 liter.

Men som sagt, så er det kasser som er viktig å sjekke. Sjekk om det er skiftet olje på den, og at det ikke lekker ut simmeringen på v. drivakselutgang fremme.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hvis det er en 2,0 motor, er det nok en GE (92-). GD kom kun med 2,2 liter.

Men som sagt, så er det kasser som er viktig å sjekke. Sjekk om det er skiftet olje på den, og at det ikke lekker ut simmeringen på v. drivakselutgang fremme.

mvh

Ikke helt riktig ;)

Ivertfall STV ble levert med 2,0i16 motoren og 4WD

men det kan jo være en 92+ bil jeg så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den hvit og er 92-97 så har jeg sett makan til salgs for ca et år siden.

Skulle gjerne ha titta under for å sett om understellet er brukanes til å konvertere MX6'n til 4WD.

Ser ut til å være meget sjeldne biler. Den jeg så bilde av hadde 4WD merke på enten bak døra eller bakskjermen menr jeg å huske. Var i allefall til salgs langt, langt mot nord.

PS.

Iglebæk vet ikke om noen 4wd GE så å få tak i deler til bakere akslinger kan kanskje være et dillemma? Kan være privat import?

Just speculating

Clumsy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den hvit og er 92-97 så har jeg sett makan til salgs for ca et år siden.

Skulle gjerne ha titta under for å sett om understellet er brukanes til å konvertere MX6'n til 4WD.

Ser ut til å være meget sjeldne biler. Den jeg så bilde av hadde 4WD merke på enten bak døra eller bakskjermen menr jeg å huske. Var i allefall til salgs langt, langt mot nord.

PS.

Iglebæk vet ikke om noen 4wd GE så å få tak i deler til bakere akslinger kan kanskje være et dillemma? Kan være privat import?

Just speculating

Clumsy

Hei.

Det er importert noen få GE 4wd til Norge gjennom Kolberg Motors. Men det er snakk om ytterst få biler. Har sett en til salgs på autodb.no , og det var vel for bare noen måneder siden.

MX-6 til awd? Hvis det er lignende 323, så tipper jeg du må bytte hele gulvet fpr å få plass til traversen med diffen bak.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge hva jeg vet er MX6 basert på en standard 626 bunnplate. Motor, bremser, drivverk etc er det samme som 626.

Kardangtunnel er okkupert forøyeblikket av eksosanlegget og bensintanken er i veien. Alt annet ser ut til å kunne konverteres med riktige deler, dersom bunnplata til den 626 vi snakker om ikke har en vesentlig endret .

Må selvfølgelig ha girkasse/fordelingskasse, hele bakaksel oppsettet, bensintank etc.

Derav ønske om bilder av understellet på en sådan bil for å kunne sjekke ulikheter og/eller muligheter. Dersom det er samme bunnplate så ville vel også kanksje "tilsynet" kunne godta ombygging.

Om jobben ikke er avskrekkende så kunne jakten på en slik vrakbil i europa begynt.

(Under er kopi av annonsen i autodb som jeg så en stund tilbake.

Reg. nummeret var YU28748, for de som er interessert i slikt)

Clumsy

OBS

DETTE ER EN KOPI AV GAMMEL SALGS ANNONSE BILEN ER IKKE TIL SALGS !!!

JEG ER IKKE EIER AV DENNE BILEN!!!!

Bil: Mazda 626 2,0I 4X4

Årsmodell: 1992

Karosseri: 4-dørs

Drivstoff: Bensin

Gir: Manuelt gir

Antall dører: 4

Antall seter: 5

KM: 312000

Pris: 59.900,-

Farge: Hvit

Utstyr:

Alu.felger (sommer), 2 Hjulsett, Sentrallås, Elektrisk vindushever, 4X4, Servostyring, Spoiler, Radio RDS CD spiller, El. takluke, Tåkelys foran,

Selgers beskrivelse av bil

Tøff Mazda 626 2,0I 4wd til salgs!! Bilen er kjørt som drosje til ca 210 000km. Alle service er fulgt. Kjempe bra bil, spesielt som vinterbil.

Ta kontakt hvis spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider