Gå til innhold

Trenger feite felger til Merza. Noen forslag?

stand-jo

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort seg en mening om hvilke felger som passer fint til 190?

Hvor stor felg er det plass til egentlig? Ser jo ut som det er god plass inne i hjulbuene.

Vurder å satse på 19" femeikers Kromfelg med lavprofildekk. Noen som har en anelse om hvordan det vil bli? Vurderer OZ felger også, men helst krom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da ble det 18"... :) Er klar over komfortproblemet, og store felger er enda mer utsatt for kantskader enn mindre felger.

Men store felger ser ganske bra ut da. Komforten kan vel også forbedres med bedre fjæring?

Er ikke fullt kresen på komforten selv. Har ikke omstilt meg fra rally til luksus enda... Men masse komfort er jo en fordel for en "cruisebil"... Så den må jeg tenke litt på.

Har lyst på nivåregulerbar luftfjæring når alt det andre er gjort.

Uansett... det var de felgene!

18"

Hvilken dekkdimensjon blir det på en 18" felg?

Merke? Jeg ser at Wolfrace har en del fete kromma felger. Liker Lowenhart også, men hvem i Norge importerer disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate! Tror det holder med 17" likevel! Så ganske stort ut med 18" på Felgspesialistens felgsimulator. 19" så helt for jævlig ut... :O

1" ned i felg er ikke så stor forskjell, men 1" ned i dekk utgjør nok en del.

Må nok se an utvalget litt til. Har lyst på 18", men det så litt tynt ut med gummi rundt den 18" felgen... Litt upraktisk med tynne dekk her i Nord-Trøndelag, dårlige veier... hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøken ja. Hellakkert for et år siden. Speilblank lakk. Og helt original, har vært gubbebil lenge så alt er i orden. Bare to eiere før meg. En tysker og sjefen min.

Skal montere bodykit senere.

Bilen skal "pimpes" opp en god del hakk, og da trengs det litt bling. :) hehe

Det blir mange eiker eller 5-eiker... Er ikke 100% sikker enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt 2 sessonger på 18".

Først med 225/35-18 "subb subb" Fjeners ved å chimse ut festet i bunn på demperbenet foran. (Mere negativ camber)

Sist med 215/35-18, og det er problem fritt. Eneste ulempen er at hvis man punkterer, som jeg gjorde, så trenger hjulet kun å ta en runde, så er dekket ødelagt! Hadde ikke skjedd så lett med 17" eller mindre.

Kjørte med ASA W21 felger. Blir pent med 18" på W201! :well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det ble så verst jeg med Carllsson på den svarte Merza der... Hver sin smak selvsagt. :) Er carllsson felgen mattkrom eller ser det bare sånn ut?

Selvfølgelig skal jeg senke bilen! Men... jeg venter til felgene og bodykittet er på. Må se hvor mye senking som passer når kittet er montert. Vil verken ha for mye eller for lite senking. Må ha senkinga slik at ikke kittet blir for langt nede og skraper ned i fartshumper og slikt. Har sett det mange frontfrangere bli stripa opp på ujevnheter i veien. Ikke bra.

Drømmer om nivåregulert fjæring med tiden også, så jeg kan regulere høyden akkurat slik det passer meg når jeg sitter i bilen. Men det blir nok ikke med det første.

Merza er en bil som kler stor felger synes jeg da, men hver sin smak selvsagt. Er fan av DUB Edition bilene, så jeg liker store felger på store biler... :thumb Men på biler med rally stil, racing stil og lignende så synes jeg ikke store felger er like bra...

Uansett, felgene blir det første jeg skaffer til denne bilen siden det tross alt utgjør halve bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det ble så verst jeg med Carllsson på den svarte Merza der... Hver sin smak selvsagt. :) Er carllsson felgen mattkrom eller ser det bare sånn ut?

Selvfølgelig skal jeg senke bilen! Men... jeg venter til felgene og bodykittet er på. Må se hvor mye senking som passer når kittet er montert. Vil verken ha for mye eller for lite senking. Må ha senkinga slik at ikke kittet blir for langt nede og skraper ned i fartshumper og slikt. Har sett det mange frontfrangere bli stripa opp på ujevnheter i veien. Ikke bra.

Drømmer om nivåregulert fjæring med tiden også, så jeg kan regulere høyden akkurat slik det passer meg når jeg sitter i bilen. Men det blir nok ikke med det første.

Merza er en bil som kler stor felger synes jeg da, men hver sin smak selvsagt. Er fan av DUB Edition bilene, så jeg liker store felger på store biler... :thumb Men på biler med rally stil, racing stil og lignende så synes jeg ikke store felger er like bra...

Uansett, felgene blir det første jeg skaffer til denne bilen siden det tross alt utgjør halve bilen.

carllsson felgene er mørk "crome" vanlig lakk ikke forcromet

Lenke til kommentar
Del på andre sider