Gå til innhold

Godkjente ombygginger.

Ranger emnet


Vegard

Anbefalte innlegg

Er det noen som har godkjent sine mer eller mindre tvilsomme trimmings- eller ombyggingsprosjekter?

 

Alt fra felger og dekk, bremseombygninger, understell, trimming og krav i forbindelse med dette vil være interesant for de som har tenkt å få bilen sin godkjent.

 

Er det noen som har noe å dele? Papirer kan scannes og legges ut (gjerne i bedre kvalitet enn det som er lagt ut om bremseombygging).

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegard

Er det noen som har peiling på hvor høy motoreffekt som kan godkjennes med 280 mm G60 og med 305 mm. Cupra R-bremser?

 

Selve effekten er vel ikke så viktig, regner med at det er snakk om turboplaner? Bare få den godkjent med Turbo og 160hk, så går det greit. kan vel kanskje ha opp til 174hk med 280mm? vr6 har jo de bremsene... kanskje tilogmed 193hk da...

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

Hvis du har penger (og bilen er vettu bygd) så vil jeg anbefale at du bruker den veldig fine Search knappen øverst til høyre. Har vært oppe en del ganger

Fant ikke noe eksakte data... Vet du om noen tråder som jeg ikke fant?

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk også at golf 2 ble levert med 4wd og 16v G60 motor i noen få eksemplar med 280mm bremser og vekt på 1275 kilo (etter det jeg husker i hodet nå).. den hadde 210 hester.. så bremsene har tydeligvis vw syntes var greie nok...

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et brev fra Petter Håvelsen i Vw-Audi-klubben.

De sier at Møller kun kan gå god for ombygginger til noe som allerede er typegodkjent. Da blir det Biltilsynet og evt. TÜV som blir det man må forholde seg til. Brevet legges ved som to attachments, et for hver side.

 

Jeg fikk også et annet tips, om en godkjent bil som avviker fra standard. Dette er bilen til http://www.vigenracing.com/

Sjekket med Terje, og han sa at bilen var godkjent i Drøbak.

 

En av gutta der heter Roy Tveitan??? (han husket ikke 100% sikkert). Han var rette person. Og trikset var å komme FØR man bygger for å få råd om hva som går eller ikke går.

 

Legger ut mer når jeg har snakket med han.

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår