poppet Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 På min bil en 90 quattro 1990 mod er diffsperra så treg å kobble inn, men det rare er at den er likr treg å slå av når jeg har fått den på? den slår seg lett av når jeg passerer 25km/t. så mitt spørsmål er da, kan det være noe feil med bryteren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 På min bil en 90 quattro 1990 mod er diffsperra så treg å kobble inn, men det rare er at den er likr treg å slå av når jeg har fått den på?den slår seg lett av når jeg passerer 25km/t. så mitt spørsmål er da, kan det være noe feil med bryteren? Er det lyset på bryteren som går fort/sakte av og på eller kjenner du at det går sakte med selve diffen? En kamerat hadde samme problem med sin 80 quattro...hvis det går tregt så kan det hende du kunne ha hivi på no ny olje og no sånt i diffene? Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Er det lyset på bryteren som går fort/sakte av og på eller kjenner du at det går sakte med selve diffen?En kamerat hadde samme problem med sin 80 quattro...hvis det går tregt så kan det hende du kunne ha hivi på no ny olje og no sånt i diffene? Greit nok det, men den er treg å slå av med knappen, men når hastighets begrensningen slår inn går den av med engang.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Greit nok det, men den er treg å slå av med knappen, men når hastighets begrensningen slår inn går den av med engang.. Sikkert bryteren da? Har den vært sånn hele tiden eller kom det nå? For kan jo hende at den 25km/t føleren registrerer at den skal av og bare "slår" den av med en gang..men selve diffen henger etter...mens når du skrur den av så skjer det ikke no før den virkelig slår seg av...vet ikke jeg Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Januar 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Sikkert bryteren da? Har den vært sånn hele tiden eller kom det nå? For kan jo hende at den 25km/t føleren registrerer at den skal av og bare "slår" den av med en gang..men selve diffen henger etter...mens når du skrur den av så skjer det ikke no før den virkelig slår seg av...vet ikke jeg ja jeg tror på bryteren, men den koster 1100kr... burde vite hva jeg skal måle på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 ja jeg tror på bryteren, men den koster 1100kr... burde vite hva jeg skal måle på.. Jepp...hør med en elektriker ellerno ? Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 Jeg regner nesten med at det skal være slik, spærra slår seg lettere av når du har fart. Ofte hvis man feks har lekt seg litt og skal skru av sperra opplever man å måtte jokke litt frem og tilbake for å få den av. Dette er noe jeg har erfart med både gamle og nye torsen Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Å få den på er aldri noe problem, men å få den av er ikke alltid like lett. Vanligvis må jeg kjøre noen meter før den kutter ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Å få den på er aldri noe problem, men å få den av er ikke alltid like lett. Vanligvis må jeg kjøre noen meter før den kutter ut.. har kjempeproblemer med å få den på jeg, går først når jeg har kjørt en stund så oljen hat blitt varm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads` Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 hei, har en 88 90Quattro 2,3 20V..og lurer på hvordan jeg skal få vekk farts-begrensningen på diff-sperren ?? Siter Audi RS2 x Opel Ascona C C20XE x Opel Ascona C 16SH x Suzuki 413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Under baksetet ligger det en liten svart boks, men noen ledninger som går ut. Den ledningen som er blå med hvit stripe, kuttes. Da blir farts sperre borte. Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads` Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 jepp, fannt ut dette..la opp ledning og satte på en bryter på denne blå/kvite ledningen, slik at når tullinger låner bilen så blir ikke ting ødelakt ;) takk allikavel :D Siter Audi RS2 x Opel Ascona C C20XE x Opel Ascona C 16SH x Suzuki 413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattrokongen Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 har kjempeproblemer med å få den på jeg, går først når jeg har kjørt en stund så oljen hat blitt varm. det har nok blitt fylt på gl5 olje i stede foe gl4 dette gjør ikke noe er ikke noe å være bekymret for dette gøy med sperre da.hehe.det kan også være mye møkk på vakuumpumpa prøv å gjøre rein den sitter under et lite deksel vs på bakdiffen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 det har nok blitt fylt på gl5 olje i stede foe gl4 dette gjør ikke noe er ikke noe å være bekymret for dette gøy med sperre da.hehe.det kan også være mye møkk på vakuumpumpa prøv å gjøre rein den sitter under et lite deksel vs på bakdiffen.. Noen som vet hva denne vakumpumpen koster ny? tror min er ødelagt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Noen som vet hva denne vakumpumpen koster ny? tror min er ødelagt.. kan vel ta den opp å gjøre rein ? Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.