Gå til innhold

Ladies and gentlemen - the FQ400


Jarbra

Anbefalte innlegg

denne klarer ca 367 hk på 2.6 bar (1.6bar ladetrykk)

 

Jeg lurte..

Altså, med denne turboen. Du må vel kunne bytte IC, til straight pipe eksos, luftfilter, og mye annet, og få over 450 hk? Det er vel ikke kun turboen som spiller inn, er det?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

OK. La oss si det slik:

Jeg vet om 3 folk, to i Asia, og en i USA, med respektive to VIIIer og en IX. La oss holde kjeft inntil videre, så kan jeg poste dyno-resultatet her for deg. På den originale turboen.

Og forresten, turboen fra en Evo V er ikke den samme som sitter i IX...

 

Du kan si hva du vil og du kan poste så mange dynoresultater du bare vil for min del, men det er IKKE mulig å få 400 drivhjulshester fra den turboen og ja jeg vet at det er forskjell på en evo V turbo og en fra evo IX.

 

Bare jekk deg ned 2 hakk så går nok ting bedre :rockets

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan si hva du vil og du kan poste så mange dynoresultater du bare vil for min del, men det er IKKE mulig å få 400 drivhjulshester fra den turboen og ja jeg vet at det er forskjell på en evo V turbo og en fra evo IX.

 

Bare jekk deg ned 2 hakk så går nok ting bedre :rockets

 

Så jeg kan poste et resultat eller fire, som faktisk viser at det er 400 whp, men det går fremdeles ikke? Ro deg ned fire hakk, og tell til 10 ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mulig å skvise mye hk ut av originalturboen, men noe sånt kan ikke en seriøs bilprodusent selge. For å få 400 driftssikre hester, er de tvunget til å bruke en "overdimensjonert" turbo til FQ400.

'06 Subaru Outback 3.0R

'92 Suzuki Bandit GSF 400
x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800  '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mulig å skvise mye hk ut av originalturboen, men noe sånt kan ikke en seriøs bilprodusent selge. For å få 400 driftssikre hester, er de tvunget til å bruke en "overdimensjonert" turbo til FQ400.

 

Her snakker vi ikke om bremsetall fra en fq400, men fra en standard evo VIII eller IX, det blir det samme omtrent som hvis man skulle hente ut 400 drivhjulshester fra standard impreza sti-turbo, har ikke noe særlig tro på det heller :)

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte..

Altså, med denne turboen. Du må vel kunne bytte IC, til straight pipe eksos, luftfilter, og mye annet, og få over 450 hk? Det er vel ikke kun turboen som spiller inn, er det?

 

Disse beregningene er nok med MAKS flow gjennom turboen, altså når alt annet er optimalt.

 

Ikke med org luftfilter og org eksos etc etc.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eiriksmil: de tallene er maks av hva turboen klarer å levere av luft. det vil si at prøver du å ta ut mer vil du nok sannsynligvis ende opp med motorhaveri. 400hester på hjulene tilsvarer nesten 500hk i motor. for å kunne få 500hk i motor trenger du en turbo som vil klare å levere minimum 0.3540m3/sek eller 750 cubic feet/min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som ikke forstår hva turbo LAG, eller hvorfor man bør stroke en Evo motor hvis man ønsker mye hk kan se den videon...

 

Se nøye når han skal kjøre om kapp mot den lille reka av en bil..

Begge legger gassen i bånn... Hva skjer :thumb

 

Mannen har jo armer, så han bør da kunne strekke ut armen litt for å gire? Jaja finner man ikke andre feil, får man vel blåse opp bagateller. Typisk topgear alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har jo armer, så han bør da kunne strekke ut armen litt for å gire? Jaja finner man ikke andre feil, får man vel blåse opp bagateller. Typisk topgear alacocaina

 

Ganske enig. Ikke det at det hadde skjedd veldig mye i 3rd gir heller, rundt 2k RPM. Men hvem kjører i 50 km/t, i sjette gir? Har aldri opplevd at noen kommer i sjette, og så plutselig bremser ned til 50 kmt...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har jo armer, så han bør da kunne strekke ut armen litt for å gire? Jaja finner man ikke andre feil, får man vel blåse opp bagateller. Typisk topgear alacocaina

 

Nå var vell dette en test for å vise at det er et massivt lag i en bil som denne!

Er vell heller du som henger deg opp i bagateller siden du nevner dette?

 

Ganske enig. Ikke det at det hadde skjedd veldig mye i 3rd gir heller, rundt 2k RPM. Men hvem kjører i 50 km/t, i sjette gir? Har aldri opplevd at noen kommer i sjette, og så plutselig bremser ned til 50 kmt...

 

Nå tror jeg ikke det hadde vært så mye bedre om han hadde kjørt i 80km/h på høyeste gir og trykket gassen i bånn.

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår