eiriksmil Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 denne klarer ca 367 hk på 2.6 bar (1.6bar ladetrykk) Jeg lurte.. Altså, med denne turboen. Du må vel kunne bytte IC, til straight pipe eksos, luftfilter, og mye annet, og få over 450 hk? Det er vel ikke kun turboen som spiller inn, er det? Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mrleone Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Heheh, det er du og Autofil gubben.. "Vi bytter en pling her og justerer en plong der. Og vips så har vi 200hk ekstra" :titties: Siter http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler" http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters" http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie" http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenna Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 OK. La oss si det slik:Jeg vet om 3 folk, to i Asia, og en i USA, med respektive to VIIIer og en IX. La oss holde kjeft inntil videre, så kan jeg poste dyno-resultatet her for deg. På den originale turboen. Og forresten, turboen fra en Evo V er ikke den samme som sitter i IX... Du kan si hva du vil og du kan poste så mange dynoresultater du bare vil for min del, men det er IKKE mulig å få 400 drivhjulshester fra den turboen og ja jeg vet at det er forskjell på en evo V turbo og en fra evo IX. Bare jekk deg ned 2 hakk så går nok ting bedre :rockets Siter 01`Porsche 911 Turbo 04`BMW 530 DAT, konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Du kan si hva du vil og du kan poste så mange dynoresultater du bare vil for min del, men det er IKKE mulig å få 400 drivhjulshester fra den turboen og ja jeg vet at det er forskjell på en evo V turbo og en fra evo IX. Bare jekk deg ned 2 hakk så går nok ting bedre :rockets Så jeg kan poste et resultat eller fire, som faktisk viser at det er 400 whp, men det går fremdeles ikke? Ro deg ned fire hakk, og tell til 10 ;) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenna Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Så jeg kan poste et resultat eller fire, som faktisk viser at det er 400 whp, men det går fremdeles ikke? Ro deg ned fire hakk, og tell til 10 ;) Nei, det går fremdeles ikke :rolleyes: Siter 01`Porsche 911 Turbo 04`BMW 530 DAT, konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Nei, det går fremdeles ikke :rolleyes: Kult! :) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenna Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Kult! :) Ja, du lærer noe nytt hver dag doh Siter 01`Porsche 911 Turbo 04`BMW 530 DAT, konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmhaga Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Det er sikkert mulig å skvise mye hk ut av originalturboen, men noe sånt kan ikke en seriøs bilprodusent selge. For å få 400 driftssikre hester, er de tvunget til å bruke en "overdimensjonert" turbo til FQ400. Siter '06 Subaru Outback 3.0R '92 Suzuki Bandit GSF 400x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800 '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenna Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Det er sikkert mulig å skvise mye hk ut av originalturboen, men noe sånt kan ikke en seriøs bilprodusent selge. For å få 400 driftssikre hester, er de tvunget til å bruke en "overdimensjonert" turbo til FQ400. Her snakker vi ikke om bremsetall fra en fq400, men fra en standard evo VIII eller IX, det blir det samme omtrent som hvis man skulle hente ut 400 drivhjulshester fra standard impreza sti-turbo, har ikke noe særlig tro på det heller :) Siter 01`Porsche 911 Turbo 04`BMW 530 DAT, konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Jeg lurte..Altså, med denne turboen. Du må vel kunne bytte IC, til straight pipe eksos, luftfilter, og mye annet, og få over 450 hk? Det er vel ikke kun turboen som spiller inn, er det? Disse beregningene er nok med MAKS flow gjennom turboen, altså når alt annet er optimalt. Ikke med org luftfilter og org eksos etc etc. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cosworth Askøy Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 eiriksmil: de tallene er maks av hva turboen klarer å levere av luft. det vil si at prøver du å ta ut mer vil du nok sannsynligvis ende opp med motorhaveri. 400hester på hjulene tilsvarer nesten 500hk i motor. for å kunne få 500hk i motor trenger du en turbo som vil klare å levere minimum 0.3540m3/sek eller 750 cubic feet/min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Alle som ikke forstår hva turbo LAG, eller hvorfor man bør stroke en Evo motor hvis man ønsker mye hk kan se den videon... Se nøye når han skal kjøre om kapp mot den lille reka av en bil.. Begge legger gassen i bånn... Hva skjer :thumb Mannen har jo armer, så han bør da kunne strekke ut armen litt for å gire? Jaja finner man ikke andre feil, får man vel blåse opp bagateller. Typisk topgear alacocaina Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Mannen har jo armer, så han bør da kunne strekke ut armen litt for å gire? Jaja finner man ikke andre feil, får man vel blåse opp bagateller. Typisk topgear alacocaina Ganske enig. Ikke det at det hadde skjedd veldig mye i 3rd gir heller, rundt 2k RPM. Men hvem kjører i 50 km/t, i sjette gir? Har aldri opplevd at noen kommer i sjette, og så plutselig bremser ned til 50 kmt... Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mrleone Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Mannen har jo armer, så han bør da kunne strekke ut armen litt for å gire? Jaja finner man ikke andre feil, får man vel blåse opp bagateller. Typisk topgear alacocaina Nå var vell dette en test for å vise at det er et massivt lag i en bil som denne! Er vell heller du som henger deg opp i bagateller siden du nevner dette? Ganske enig. Ikke det at det hadde skjedd veldig mye i 3rd gir heller, rundt 2k RPM. Men hvem kjører i 50 km/t, i sjette gir? Har aldri opplevd at noen kommer i sjette, og så plutselig bremser ned til 50 kmt... Nå tror jeg ikke det hadde vært så mye bedre om han hadde kjørt i 80km/h på høyeste gir og trykket gassen i bånn. Siter http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler" http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters" http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie" http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 Ja jeg provoseres av bagateller som topgear henger seg opp i, enkelt og greit fordi de gjør det i hvert program. Jeg er lett påvirkelig. Håper de skal teste Clarksons Ford GT på traktorvei snart, bare for å vise at den er dårlig i skauen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.