Syvers Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Satt på med RSCoz her om dagen og ble utrolig overasket over evoens kjøreegenskaper. så nå må jeg bare ha meg en ny evo 9. derfor lurer jeg på om noen som vet forkjellen på 400 typen og standar typen. skulle gjerne ha vist det da jeg vil ha samme trimsatsen på den nye evoen. Turbolag må påregnes en 2.0 l motor med 400 ekte hk, skulle likt å sett tryne på jeremy hvis han skulle prøvd en 600 hk cosworth motor eller en audi motor :assman Har kunn vært i cosworth miljøet og det var morro å prøve en mere moderne sportsbil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Satt på med RSCoz her om dagen og ble utrolig overasket over evoens kjøreegenskaper. så nå må jeg bare ha meg en ny evo 9. derfor lurer jeg på om noen som vet forkjellen på 400 typen og standar typen. skulle gjerne ha vist det da jeg vil ha samme trimsatsen på den nye evoen. Turbolag må påregnes en 2.0 l motor med 400 ekte hk, skulle likt å sett tryne på jeremy hvis han skulle prøvd en 600 hk cosworth motor eller en audi motor :assman Har kunn vært i cosworth miljøet og det var morro å prøve en mere moderne sportsbil FQ-400 lages kun i England, med RHD, og kun for VIII, ikke IX. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenna Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Satt på med RSCoz her om dagen og ble utrolig overasket over evoens kjøreegenskaper. så nå må jeg bare ha meg en ny evo 9. derfor lurer jeg på om noen som vet forkjellen på 400 typen og standar typen. skulle gjerne ha vist det da jeg vil ha samme trimsatsen på den nye evoen. Turbolag må påregnes en 2.0 l motor med 400 ekte hk, skulle likt å sett tryne på jeremy hvis han skulle prøvd en 600 hk cosworth motor eller en audi motor :assman Har kunn vært i cosworth miljøet og det var morro å prøve en mere moderne sportsbil Det er satt inn andre stempler og råder, det er større turbo og jeg regner med at det er større dyser også. Turbolag er nærmest helt unødvendig på en 400 hk evomotor. En evo IX burde di kunne skvise 400 hk ut av med standard-turbo, regn med at denne motoren drar godt fra ca. 3000 rpm. Trimsatsen fra Fq 400 er jo grei den, men tror den finnes både bedre og rimeligere alternativer. Siter 01`Porsche 911 Turbo 04`BMW 530 DAT, konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Det er satt inn andre stempler og råder, det er større turbo og jeg regner med at det er større dyser også. Turbolag er nærmest helt unødvendig på en 400 hk evomotor. En evo IX burde di kunne skvise 400 hk ut av med standard-turbo, regn med at denne motoren drar godt fra ca. 3000 rpm. Trimsatsen fra Fq 400 er jo grei den, men tror den finnes både bedre og rimeligere alternativer. Du kan fint treffe over 400 whp (!) med stock turbo på en IX. Med: HKS RS intake 3" HKS Exhaust (kun Cat-back) Stock cat Forge MBC Dyno Flash Custom Tune På 100 oktan 375.9 whp @ 24.5 psi 381.9 lb-ft På Pruven Performance' dynoes, i USA, USDM-spec Evo IX. DynoFlash mener at man kun trenger ett fullt eksos-system for å oppnå 400 whp. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenna Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Du kan fint treffe over 400 whp (!) med stock turbo på en IX. Med: HKS RS intake 3" HKS Exhaust (kun Cat-back) Stock cat Forge MBC Dyno Flash Custom Tune På 100 oktan 375.9 whp @ 24.5 psi Nei, du kan IKKE få over 400 drivhjulshester fra en original evo-turbo... Siter 01`Porsche 911 Turbo 04`BMW 530 DAT, konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Nei, du kan IKKE få over 400 drivhjulshester fra en original evo-turbo... Vedde? ;) Jeg vet om en som har en JDM VIII. Han oppgraderer ikke turboen, men har snart 400 på hjula.. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenna Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Vedde? ;) Jeg vet om en som har en JDM VIII. Han oppgraderer ikke turboen, men har snart 400 på hjula.. Ganske uinteressant hva noen du "kjenner" fra USA kan vise til. Turboen maxer ut på 400 hk og hvordan skal du da klare å få 400 hk på hjula?? Jeg har ikke så veldig stor tiltro til deg da du for det første aldri har kjørt en evo, du viser gang på gang at du ikke har peiling på det du snakker om, med unntak av det du klarer på lese deg til på diverse forum. Du har ingen egen erfaring. I tillegg oppfører du deg tåpelig og snakker med deg selv ved å opprette en bruker til :hello: Slike ting gjør at dine påstander om mange ting ang. evo til svært uinteressant og mest sannsynlig er også påstandene feil. Beklager at jeg er litt "tøff" i kjeften mot deg, men jeg blir lei av at du gir råd til folk som lurer på ting når du ikke vet svaret knock Siter 01`Porsche 911 Turbo 04`BMW 530 DAT, konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 400whp?? Hvor mye blir det i motoren da? 480/500? På original turbo.... :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Ganske uinteressant hva noen du "kjenner" fra USA kan vise til. Turboen maxer ut på 400 hk og hvordan skal du da klare å få 400 hk på hjula?? Jeg har ikke så veldig stor tiltro til deg da du for det første aldri har kjørt en evo, du viser gang på gang at du ikke har peiling på det du snakker om, med unntak av det du klarer på lese deg til på diverse forum. Du har ingen egen erfaring. I tillegg oppfører du deg tåpelig og snakker med deg selv ved å opprette en bruker til :hello: Slike ting gjør at dine påstander om mange ting ang. evo til svært uinteressant og mest sannsynlig er også påstandene feil. Beklager at jeg er litt "tøff" i kjeften mot deg, men jeg blir lei av at du gir råd til folk som lurer på ting når du ikke vet svaret knock OK. La oss si det slik: Jeg vet om 3 folk, to i Asia, og en i USA, med respektive to VIIIer og en IX. La oss holde kjeft inntil videre, så kan jeg poste dyno-resultatet her for deg. På den originale turboen. Og forresten, turboen fra en Evo V er ikke den samme som sitter i IX... Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSCoz Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 En bil som har bedre egenskap er Noble (husker ikke om det var m12 eller m400 akkurat nå), Man kjørte nemlig raskere rundt bane med Noble (som kun har 2wd og ingen aktive hjelpemidler) enn man gjorde med en slik EVO :) Nå må du slutte å prate tull du :hello: :???: 16 Evo FQ 400 1.24.8 17 Noble 1.25.0 http://www.topgear.com/content/tgonbbc2/laptimes/thestig/ Siter What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cosworth Askøy Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Eiriksmil: hvilken turbo står på de. Da kan vi ganske enkelt gå inn å se i kompressor-kartene for å finne ut hvor mye luft den kan levere. Så slipper vi å krangle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Td05hr-16g6c-10.5t Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Jeg sa aldri noe om familiebil :P jeg bare nevnte at den tydeligvis hadde bedre egenskaper.. :) Nobel er laget for å gå raskt rundt en asfalt bane, Evo er laget for å gå raskt på grusveier Blir egentlig feil å sammenligne de 2 bilene på en asfaltbane, ikke at det betyr noe for meg :D Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cosworth Askøy Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 finner ikke compressor-kart til den turboen, men skal fortsatt lete. Fant noen andre TD05-kart og de virket som kunne levere til tett opp under 300hk, men det kan være STOR forskjell på de som hos Garrett. En T-3 kan levere på maks fra 200hk til langt over 400hk kommer bare ann på betegnelsen videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cosworth Askøy Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 denne klarer ca 367 hk på 2.6 bar (1.6bar ladetrykk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.