Gå til innhold

Koble pop up på bakluke!!

Ranger emnet

eirwave

Anbefalte innlegg

Hei.

Har cleena bakluke på min golf 3. Og har akkurat kjøpt meg en popup motor på bilextra.

Men jeg har overhode ingen kunnskaper om elektronikk å er ikke så god å mekke for å se det sånn!! :idea:

Så jeg lurte på om noen her har koblet en slik og kunne fortalt + vist bilder av selve monteringen! Forklar som om jeg det var første gang jeg skulle kjøre en bil hehe :)

Ellers så kommer jeg til å lage en tråd snart om golfen min med masse bilder ;) Har nettopp omlakkert bilen i Dusty Mauve farge, cleenet bakluke, all plastikk samme farge som bilen, emblemfri grill, venter på angeleyes, sideskjørt, LED baklykter og badlook list :thumb Og venter spent på våren for å ta på 17" Momo Racing felger igjen =)

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har cleena bakluke på min golf 3. Og har akkurat kjøpt meg en popup motor på bilextra.

Men jeg har overhode ingen kunnskaper om elektronikk å er ikke så god å mekke for å se det sånn!! :idea:

Så jeg lurte på om noen her har koblet en slik og kunne fortalt + vist bilder av selve monteringen! Forklar som om jeg det var første gang jeg skulle kjøre en bil hehe :)

Ellers så kommer jeg til å lage en tråd snart om golfen min med masse bilder ;) Har nettopp omlakkert bilen i Dusty Mauve farge, cleenet bakluke, all plastikk samme farge som bilen, emblemfri grill, venter på angeleyes, sideskjørt, LED baklykter og badlook list :thumb Og venter spent på våren for å ta på 17" Momo Racing felger igjen =)

De fleste har koblet på viskermotoren bak...

Det vil si, på selve solenoiden skal du ha en ledning til jord, den andre kobler du til strømledningen til viskermotoren bak - og når du da setter på visker bak, så går det strøm i den, og den åpner, men du må klikke en gang til for å kutte strømmen igjen da...

Jeg skal ha knapp foran, så jeg kommer til å dra ledning hele veien bak og frem til bryter som fulgte med på kitet jeg kjøpte fra streetdesign...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tok + Fra batteriet(med sikring), kopla til en bryter som sprett til bake, stekte leddningen bak te motoren(sentrallås som opner), og så jordet eg den i den same ledningen som går på døra, slikt at eg må ha døra opent for å opna bak..

Kjører kun biler så e rieger stylling på

Golf Vr6 Turbo.........

Prosjekt: Golf2 1,8GL

*Bmw E-36 320......... (Automote)

*Bmw E-30 316.........

*Opel Caibra 2.016v...

*Porsche 944 2.5......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tok + Fra batteriet(med sikring), kopla til en bryter som sprett til bake, stekte leddningen bak te motoren(sentrallås som opner), og så jordet eg den i den same ledningen som går på døra, slikt at eg må ha døra opent for å opna bak..

Smart å ta det gjennom sentrallåsen da...

Men hvis man har sentrellås på bekluka også, vil ikke den da automatisk låse seg - og gjøre så det ikke går ann å trykke på bryteren???

Samme prinsipp som at det ikke går ann å åpne bakluka når bilen er låst med sentrallås???

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart å ta det gjennom sentrallåsen da...

Men hvis man har sentrellås på bekluka også, vil ikke den da automatisk låse seg - og gjøre så det ikke går ann å trykke på bryteren???

Samme prinsipp som at det ikke går ann å åpne bakluka når bilen er låst med sentrallås???

Kople vekk den sentrallåsen på døra, og kopl en ny en te dør opnaren bak, blir liksom at sentrallåsen opner døra, berre på insiden då... bak luka spert litt ut slik at eg får tak under når eg ska opne den...

Kjører kun biler så e rieger stylling på

Golf Vr6 Turbo.........

Prosjekt: Golf2 1,8GL

*Bmw E-36 320......... (Automote)

*Bmw E-30 316.........

*Opel Caibra 2.016v...

*Porsche 944 2.5......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kople vekk den sentrallåsen på døra, og kopl en ny en te dør opnaren bak, blir liksom at sentrallåsen opner døra, berre på insiden då... bak luka spert litt ut slik at eg får tak under når eg ska opne den...

Oki - skjønner...

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Setter stor pris på alle svar her hehe, men som jeg sa så kan jeg ingenting med elektronikk.

Så det hadde vert fint om noen kunne knipset noen bilder eller har noen bilder under og ferdig montert. Bilder blir nok det beste for meg :)

Har et komplett sett jeg også med alle ledninger, men jeg vet bare ikke hvordan jeg skal koble det inni der hehe :hammer

Håper noen har noen bilder!!

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Setter stor pris på alle svar her hehe, men som jeg sa så kan jeg ingenting med elektronikk.

Så det hadde vert fint om noen kunne knipset noen bilder eller har noen bilder under og ferdig montert. Bilder blir nok det beste for meg :)

Har et komplett sett jeg også med alle ledninger, men jeg vet bare ikke hvordan jeg skal koble det inni der hehe :hammer

Håper noen har noen bilder!!

Jeg har ikke fått koblet ferdig enda, så jeg kan vel få knipset noen bilder av det underveis eller noe...

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått koblet ferdig enda, så jeg kan vel få knipset noen bilder av det underveis eller noe...

Har du cleana bakluka du også?

eirwave: Mye betalte du for cleaninga? :)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider