Gå til innhold

Hva er det med Volvo modeller

Ranger emnet


realace

Forstår du hvorfor noen klistrer på nye bokstaver og tall?  

71 stemmer

  1. 1. Forstår du hvorfor noen klistrer på nye bokstaver og tall?

    • Jepp
      26
    • Noop
      46


Anbefalte innlegg

Det er passe feil, det du sier.

Silvia i Japan. SX i USA og Europa. 180, 200 eller 240SX, kommer ann på motorvolum. S12, 13, 14 og 15 signaliserer årsmodellen/generasjonen. Akkurat som Skyline R30, R31, osv..

Så det er ikke samme bilen. S14 er 93-96, S14A er 96-99, da S15 avløste den.

Sileighty er en krysning mellom den japanske Silvia og den Europeiske SX. Mens SX er litt RX-7 inspirert, er Silvia langt mer Skyline R30 i formen.

 

Der kan jeg skyte deg litt, men orker ikke forklare nærmere nå inatt..

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke bilene med M-emblem utstyrt med "styling" pakke også?

 

Få. M embleme er nok ikke så veldig dyre på den lokale Bimmer dealeren.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaperglede? Følelsen av å eie og ha utført noe ingen andre har?

 

Eller prøver du å finne fornuften i ombygging av bil kanskje? Det er ganske håpløst, det er for mye arbeid og alt for dyrt uansett hvordan man vrir og vender på det...

 

Hvis målet er å skape noe spesielt kan jeg forstå det. Hvis målet er å få folk til å tro at det er en s90, fatter jeg det ikke. Ser ikke mange E30`er med E36-facelift liksom..*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg ikke skjønner er de som bruker titiusener på å gjøre en 740 om til 960/S90 (kanskje spesielt i Sverige der billigste 2. gen. 960 koster fra 20000, s90 fra 50000) da en orgiginal bil ikke koster allverden. Du har den bilen du har.

 

 

Dette er jo det samme som å lure på hvorfor folk pusser opp igjen "gamle" biler som de har. Å bygge og fikse ting er er jo hobbyen til mange personer.

 

Her har dere et bilde av en bil som en gang i tiden var en 740 etter hva jeg har fått opplyst :

 

254.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at folk bygger om biler, For all del.. men i mine øyne og de fleste jeg kjenner så er det slik at har du 240, ja da har du 240. Har du 320 og slenger på M styling så har du fortsatt 320.

 

Ser du i bil blader om seriøse bil bygg så glemmer de aldri hvilken bil det er

 

ang. 740 så høres det bare teit ut å kalle det noe annet hvis du flytter over noen deler mener jeg. Kommer noen til å le hvis man kaller det en 740? Eller starter folk med 740 og bygger om til s90 for de ikke har råd til s90 i utgangspunktet? Da kan jeg til nød forstå litt kanskje..

 

Mvh..

 

P.s. Bor litt sør for Trondheim

 

 

Vel.. å bygge om en 740 for å få de bilene som jeg viste bilde av, koster VESENTLIG mer enn en gammel brukt s90, så det er ikke pengene det kommer an på for å si det slik.

 

Det er ikke bare på volvo biler man finner folk som "trimmer" bilene sine ved å putte bokstaver og tall bakpå dem, det finner man hos alle merker. Jeg vet også om en som kjører en Audi A8 med diverse tall og bokstaver bakpå, og dette er en mann på snart 50 år som kjører..

 

"R" emblemet til volvo, er det mange som setter på, for det er det "værste" volvo har levert orginalt, som en V70R som har 300 hester og koster rundt en million kroner.

 

i 240 så er 2-tallet fordi det er en 200 serie, 4 tallet fordi det er en 4 sylinder, og det siste tallet er antall dører, men 0 er felles betegnelsen for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis målet er å skape noe spesielt kan jeg forstå det. Hvis målet er å få folk til å tro at det er en s90, fatter jeg det ikke. Ser ikke mange E30`er med E36-facelift liksom..*.

Det er forskjell på å klistre "S90" bakpå en '86 740 for å lure noen 12-åringer til å tro at den er en 98 modell, og på å bygge om en '86 740 så den faktisk tilsvarer en 98 modell! Virker ikkje som om alle forstår det..

 

Er E36 direkte bygd på E30? Hvis ja, så skal du jo kunne bygge en E30 om til en E36, og "lovlig" kalle det for en E36..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis målet er å skape noe spesielt kan jeg forstå det. Hvis målet er å få folk til å tro at det er en s90, fatter jeg det ikke. Ser ikke mange E30`er med E36-facelift liksom..*.

 

No offence her nå, men jeg tror ikke de som styler eller driver med BMW har den samme trangen til å finne på noe med bilene sine. Volvo har et mye større miljø rundt seg når det gjelder ekstrem customisering av biler.

Også blir vel ikke en E30 lik en E36 uansett hvor mye man bytter front og baklykter?

Samtidig er vel dette en temmelig omfattende jobb, ingen linjer vil vel stemme overens samt høyde/bredde på de to bilene.

740 og S90 er vel like der, og mange av bitene er mer eller mindre "bolt-on". Ikke misforstå, det krever masse arbeid, men ikke i den grad som E30>E36.

Når det gjelder konvertering av BMW har jeg egentlig bare sett en type, E30>M3. Bare det er visst en helvetes operasjon så vidt jeg har skjønt det.

 

Poenget er at man gjør det fordi man KAN, ikke nødvendigvis fordi man har så lyst på en S90 (Selv om de veldig lekre biler). Disse bilene kan nok kjøpes for mindre enn det koster å lage en, ihvertfall med timesbetaling.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke legge ned timene du bruker på en S90 og bygge om den da mot å bruke mye tid og penger på først å bygge om fra 740?

 

Er det ikke mere normalt å bygge utifra en bil og ikke bygge om til en annen modell før du gjør forandringer? Hvor får du cred for at du bruker en haug av timer til å bygge på en 740 og ender opp med en modell du kan få kjøpt? må vel bare være i ett volvomiljø

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke legge ned timene du bruker på en S90 og bygge om den da mot å bruke mye tid og penger på først å bygge om fra 740?

 

Da er vi inne på dette med skaperglede igjen... Hvorfor er det så feil å bygge om en bil hvis resultatet blir en pen bil med et nyere utseende?

 

Selv ville jeg aldri gjort noe sånt. Forøvrig ville jeg ikke lagt penger i en Volvo overhodet, men det er jo annen sak.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

hmm kom plutselig over den tråden her, og ble så provosert at jeg ikke greier la være å bumpe den frem igjen..

 

TYDELIG å se at de fleste her ikke har det minste begrep om hva ombygging og volvo går ut på! f.eks en såkalt s90r, stemmer at du får kjøpt en s90 eller 960, men hovedpnktene som skiller den fra "grunnoppskriften til de fleste s90r'ene er

1. 960 har multilink, noe som skjærer seg med sladding/burning, og BRUTAL senk, som er STOR del av s90r'er..

2. fangerne blir ombygd med underdel fra bl.a 850R eller min favorit gamle tpen v70r, og den og blir vider modifisert(snakker sjøting v orginalen og underdelen) bakfangere moddes også.

3. bilene blir somregel bredda rimelig greit..oftet superstar felger som bukes, grandeur er meget pop, og i dim. 8.5+ fremme og 9.5++ bak og i 19 evt. 18" går det dårlig med urørte skjermer..

motorene og har en tendens til og enten bli en rekkeekser me 2snurrer evt. 5'er..

 

andre detaljer som bl.a bremser hentes fra div andre modeller, for å hente ALT det beste fra de forskjellige bilene,å for å til slutt bli den "ultimate" volvo'n.. bremser hentes ofte fra; skiver XC90 kalipere s60R..

 

 

*vet dere forresten hva volvo's R står for..?`virker som flesteparten her tenker racing og slikt bull..men nei; refinement, altså en raffinert(les: forbedret) bil..

 

skal dere snakke drit om volvo får dere lese litt og sette dere inn i hva det egentlig er dere snakker om.. synd at en "how to make a s90R" som lå her tidligere er blitt sletta..da viste maxis hvordan man brutalt kapper en bil i 2-3 og lapper den sammen igjen..(740 som ble brukt da og ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm kom plutselig over den tråden her, og ble så provosert at jeg ikke greier la være å bumpe den frem igjen..

 

TYDELIG å se at de fleste her ikke har det minste begrep om hva ombygging og volvo går ut på! f.eks en såkalt s90r, stemmer at du får kjøpt en s90 eller 960, men hovedpnktene som skiller den fra "grunnoppskriften til de fleste s90r'ene er

1. 960 har multilink, noe som skjærer seg med sladding/burning, og BRUTAL senk, som er STOR del av s90r'er..

2. fangerne blir ombygd med underdel fra bl.a 850R eller min favorit gamle tpen v70r, og den og blir vider modifisert(snakker sjøting v orginalen og underdelen) bakfangere moddes også.

3. bilene blir somregel bredda rimelig greit..oftet superstar felger som bukes, grandeur er meget pop, og i dim. 8.5+ fremme og 9.5++ bak og i 19 evt. 18" går det dårlig med urørte skjermer..

motorene og har en tendens til og enten bli en rekkeekser me 2snurrer evt. 5'er..

 

andre detaljer som bl.a bremser hentes fra div andre modeller, for å hente ALT det beste fra de forskjellige bilene,å for å til slutt bli den "ultimate" volvo'n.. bremser hentes ofte fra; skiver XC90 kalipere s60R..

 

 

*vet dere forresten hva volvo's R står for..?`virker som flesteparten her tenker racing og slikt bull..men nei; refinement, altså en raffinert(les: forbedret) bil..

 

skal dere snakke drit om volvo får dere lese litt og sette dere inn i hva det egentlig er dere snakker om.. synd at en "how to make a s90R" som lå her tidligere er blitt sletta..da viste maxis hvordan man brutalt kapper en bil i 2-3 og lapper den sammen igjen..(740 som ble brukt da og ja)

 

Uansett hvor mye arbeid man legger i noe så er det fortsatt en 740. Regner med det står 740 i vognkortet og skal man selge så må man selge den som 740? Hvorfor kan ikke en spade være en spade?

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du påstå at det ikke er noen som har satt inn evo motor i en vanlig Lancer og Evo merker bakpå?

Har vel ikke sett Honda'er med type-r merker? De fleste hører ikke hjemme der.

BMW 316 ombygd til M3, 335 osv, her er listen lang.

I visse andre land kan du finne de utroligste "fattigmannsbiler" med mercedes front.

Nissan s13 -> s13,5 med s15 front.

Tror man kan fortsette her ganske mye hvis man tenker etter.

Mulig du bare har lagt merke til mest Volvo'er, men tror ikke at de er dominerende hvis du åpner øynene litt.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår