Gå til innhold

Hva er det med Volvo modeller

Ranger emnet

realace

Forstår du hvorfor noen klistrer på nye bokstaver og tall?  

71 stemmer

1. 1. Forstår du hvorfor noen klistrer på nye bokstaver og tall?

• Jepp
      26
    • Noop
      46

Anbefalte innlegg

Bilinteresse på forskjellige nivå vil jeg kalle det. Handler vel om og vekke litt oppsikt, du skjønner sikkert hva jeg mener....? Er ikke alle som har 500000+ å bruke på bil vettu!

Regner med du ser på bilen som noe mere enn et ordinært transportmiddel, om ikke kan vi kanskje byttelåne?

Fet bil forrestenheyyou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke sett mange ombyggde lancer i Norge nei. Poenget er ikke at det er kun vovlo eiere som bygger om, men de vises mye bedre siden det sikkert er mange flere på veiene. At noen bruker 50.000 på en bil og forandrer den til det ukjente eller en annen modell er så, men jeg forstår ikke hvorfor de kan være lojale mot modellen de bygger på?

Samme gjelder Pontiac Fiero som du får "ferrari kit" til.. Hvor teit er det å sette på ett ferrarimerke på de etter på?

Samme hvilket bilmerke det er, samme hvordan du bygger om, Det er å blir det du starter opp med mener jeg

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du hev deg på denne tråden igjen er jo bare helt utrolig, var dette for å provosere eller? Du syns kanskje Ac Cobra og gatebil GT 40n er bare rasket det og?

Modellnavn er jo bare et navn. Har forresten en kompis som har en lada 1200 Tommy makinen edition Quattro cayenne EVO Bugatti RS Cosworth, den skulle du ha sett.

Hilsen K LYSE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett mange ombyggde lancer i Norge nei. Poenget er ikke at det er kun vovlo eiere som bygger om, men de vises mye bedre siden det sikkert er mange flere på veiene. At noen bruker 50.000 på en bil og forandrer den til det ukjente eller en annen modell er så, men jeg forstår ikke hvorfor de kan være lojale mot modellen de bygger på?

Samme gjelder Pontiac Fiero som du får "ferrari kit" til.. Hvor teit er det å sette på ett ferrarimerke på de etter på?

Samme hvilket bilmerke det er, samme hvordan du bygger om, Det er å blir det du starter opp med mener jeg

Mvh

En BMW 318 ombygd til 325, er det en 318 fortsatt? Ka med Sierra 2.0 ombygd til Cosworth?

Det er ikkje det samme å kalle en Pontiac for en Ferrarri og å trikse litt med Volvos modellnavn for å vise ka slags bil du har! Hadde de kalt en ombygd Volvo 740 for en BMW M7 skulle eg heller vært enig.

Volvo sin 900-serie bygger på 700-serien.. Er du dum, kan du bygge om en 940 til en 740.. Originallyktene på 940, som kom i '91 eller noe, er like som 760 fra '88. En 760 stv '88 ser ut som en 940 stv '98.

Se på disse bildene, og fortell meg ka modeller vi ser.. Det er en 760, en 940 og en tidlig 960.. :

940496-bilde2-760_02.jpg

1055000-bilde2-biler036.jpg

1050204-bilde1-utv.jpg

Lett å se forskjell? For enkelhets skyld er bildene postet i den rekkefølgen som eg skrev over..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mye arbeid man legger i noe så er det fortsatt en 740. Regner med det står 740 i vognkortet og skal man selge så må man selge den som 740? Hvorfor kan ikke en spade være en spade?

Mvh

er du klar over hvor utrolig teit du hørs ut når du komer med slike innspill!? om du har ei spade, mekker til og tar av selve spaden fra skaftet, og kjører på en pikke, og fester den så den ser ut som de andre pikkene, er det fremdeles en spade mener du!?

hadde du satt deg hvertfall littegrann inn i volvo og ombygningen av de, så hadde du forstått at det du snakker om her er bare piss.. men skal forøvrig si meg helt enig at dekltrimmere hører helvette til.. men tar du en 740->s90r i sømmene finner du fort ut at det er snakk om mer enn et lag fin lakk og noen emblemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du hev deg på denne tråden igjen er jo bare helt utrolig, var dette for å provosere eller? Du syns kanskje Ac Cobra og gatebil GT 40n er bare rasket det og?

Modellnavn er jo bare et navn. Har forresten en kompis som har en lada 1200 Tommy makinen edition Quattro cayenne EVO Bugatti RS Cosworth, den skulle du ha sett.

Hilsen K LYSE

Dette er ett diskusjonsforum? Har jeg sagt at biler som er ombyggd er rask? Jeg la ut tråden for å høre hva andre sa. Og hvis jeg er uenig med deg så er jeg ute bare for å provosere?

Hvis du bygger om en 318 til 325, hva står det i vognkortet da? Jo, det står 318 på modell og nederst på merknader står det godkjent ombyggd til 325. Selger du da den som 325 eller 318 ombyggd til 325?

Penget med hele tråden kan du se på den første posten. dette har egentlig ikke noe med det jeg var ute etter

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til gamle Volvo, kunne du kjoepe "ekstra utstyr" som da het "R Sport" saa der er det vel muligens den R'en kommer ifra.

og... hvis eieren har lyst aa kalle sin bil for en S90, kan han det, er hans bil :p

jeg kaller min for en mustang, selv om det er en Mustang II, folk bygger om 318 til 325, de kaller det en 325, selv om vognkortet sier den var en 318 foer.

er vel ikke vaerre enn det, akkurat som om hvis en bygger en Lada Niva til turbo motor, saa kan de kalle den en Lada Niva Turbo hvis de vil :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal dere snakke drit om volvo får dere lese litt og sette dere inn i hva det egentlig er dere snakker om.. synd at en "how to make a s90R" som lå her tidligere er blitt sletta..da viste maxis hvordan man brutalt kapper en bil i 2-3 og lapper den sammen igjen..(740 som ble brukt da og ja)

Denne mannen er jo ikke helt rett heller da ;)

Alle her på verdal'n vet hvem han er liksom, sykt rå den s90'n :)

Såvidt jeg vet er vel bilen igjen kappet opp :p

Denne gangen enda råere :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så stor forskjell på eksemplene dere bruker! dere kan ikke begynne å diskutere og sammenligne en ombygning fra E30 320 til E30 325 med en ombygning fra en bil, til en annen som aldri engang kom rullende ut av en fabrikk engang.

hadde jeg hatt en volvo som jeg bygde om nok til at jeg verdig kunne kalt den en RS982 TCWBCE(turbo compressor worlds best car ever) ville jeg enkelt og greit holdt den emblemfri. men som med mange andre her, jeg veit ikke en dritt om ombygging av volvoer, så mine meninger er visst irrelevante.

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo godt på jobben en gang. (Jobber på Mercedes Benz Verksted)

En homo av en pappa gutt leverte sin S 300 på service, med "S 500" emblem på bagasjelokket og "V 12" emblem på forskjermene.

"S 300" har en rekke 6 motor

"S 500" har en V 8 motor som aldri er levert i en 300 serie

"V 12" motoren er kun levert i 600 serien.

Ser bare jalla ut spør du meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så stor forskjell på eksemplene dere bruker! dere kan ikke begynne å diskutere og sammenligne en ombygning fra E30 320 til E30 325 med en ombygning fra en bil, til en annen som aldri engang kom rullende ut av en fabrikk engang.

hadde jeg hatt en volvo som jeg bygde om nok til at jeg verdig kunne kalt den en RS982 TCWBCE(turbo compressor worlds best car ever) ville jeg enkelt og greit holdt den emblemfri. men som med mange andre her, jeg veit ikke en dritt om ombygging av volvoer, så mine meninger er visst irrelevante.

Syns det er litt rart at folk tar sånn av når noen bygger en s90 med r-motor og kaller den for s90r, men greit.. At ikkje Volvo lanserte "s90r" får de ta på sin egen kappe, det er en nydelig mix ;) Det har blitt sånn at s90r er blitt et "godkjent" modellnavn blant volvofolk, som vet at utgangspunktet kan være 740, 760, 940, 960 eller s90.. Så lenge de ikkje kaller bilen for s90 type-R eller s90 vtec så går det vel greit?

Reagerer mer på "c20r", c=coupe, r er feitamotor og 20 betyr 240.. Dvs en 242.. Feit bil, for all del, men modellnavnmiksen blir litt for teit, selv om den følger dagens volvostandard..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om man tar en orginal 91' 960, hiver i en 5'er så er jeg FULT enig at det kke er noe s90R, for all del, og som jeg sa tidligere, dekaltrimmere hører helvette til.. men syns det var litt genialt med han rakettforskeren som sa "en spade er en spade"..en s90R har fint lit med "en spade" å gjør, når den blir det _jeg_ kaller en R.. menmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider