mfafa Skrevet Mai 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2003 Hei! Er det hammerlakk dere bruker når dere lakker (les maler) bremsetromlene deres? Lurer også litt på fargevalget. Har rød bil, så røde tromler hadde kanskje ikke sett å halvgærnt ut, men jeg vet ikke! Og hvordan burde jeg klargjøre dem for lakking? Stålbørste og tynner? Tromlene ble byttet i fjor sommer så jeg tror ikke de skal være så forferdelig rustne. Ps! Hvor mye lakk går det med.. har en liten boks svart hammerlakk liggende, hvis det kan brukes. Mvh. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Mai 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2003 lakka trommler er stygt :) Skaff deg i det minste skivebremser ;) Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willypolly Skrevet Mai 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2003 ja lakka tromler gjør bare vondt verre. skal du lakke dem uansett, bør det bli sølvfarga. da kan det faktisk se ut som det er ei skive, hvis man er litt i farta... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Mai 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2003 Lakk dem heller svarte. Så ser det nytt og pent ut fremfor "jeg-tror-lakkerte-tromler-er-tøft" ;) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Mai 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 Bilen er en Ford Sierra sedan. Er liten vits i å konvertere til skivebremser bak. Spesielt mtp. at tromlene er omtrent nye! Forøvrig ble kun Sierra'ene med ABS levert med skiver bak. Pluss at jeg leste i Fast Ford at det ikke er verdt brye å konvertere fra trommel til skive bak på Sierra'n. Lønner seg heller å skaffe Cosworth.-bremser forran (de går rett på) men da passer ikke mine 13" vinterhjul :( Når jeg vil ha bedre bremser slår jeg til med EBC Brakes kanskje.. Men det jeg lurte på var jo om Hammerlakk kan brukes på tromlene! ;) Tromlene blir vel ganske varme hvis man bruker dem litt, så lakkvalg bør gjøres nøye! Nå har jeg fått svar om det bare blir "fattig" å lakke tromlene i en farge som synes.. svart hammerlakk har jeg liggende. Kan den brukes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 Originally posted by mfafa Bilen er en Ford Sierra sedan. Er liten vits i å konvertere til skivebremser bak. Spesielt mtp. at tromlene er omtrent nye! Forøvrig ble kun Sierra'ene med ABS levert med skiver bak. Pluss at jeg leste i Fast Ford at det ikke er verdt brye å konvertere fra trommel til skive bak på Sierra'n. Lønner seg heller å skaffe Cosworth.-bremser forran (de går rett på) men da passer ikke mine 13" vinterhjul :( Når jeg vil ha bedre bremser slår jeg til med EBC Brakes kanskje.. Men det jeg lurte på var jo om Hammerlakk kan brukes på tromlene! ;) Tromlene blir vel ganske varme hvis man bruker dem litt, så lakkvalg bør gjøres nøye! Nå har jeg fått svar om det bare blir "fattig" å lakke tromlene i en farge som synes.. svart hammerlakk har jeg liggende. Kan den brukes? Yepp, Hammerlakk funker bra det. Brukt det selv flere ganger, både på tromler og kalippere..... (Senest forrige uke...) En boks holder lenge, flere biler.... Hammerlakk tåler varme, iallfall ikke vært noe problem hos meg. Og tatt opp igjen hver vår, holder seg noenlunde da, eneste er å passe på når du vasker bilen sånn at du ikke spyler der.... Bare brukt rød, uansett farge på bilen. synes det er fint. Men har bare hatt røde biler da som jeg har gjort det med. Sølv og svart er fint det oxo.... bruker du stålbørsten litt og så rengjør og tørker den skikkelig så skal det sitte bra. Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarasque Skrevet Mai 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 Kjøp heller fake bremseskiver som man bare setter på mellom tromlen og felgen :) mangler jo kalipperen men hvem ser vel det i fart :D har sett noen som har solgt dette, men det har vært svære skiver som er borra. Blir kanskje lit rart med større skiver bak enn forran pluss at de er borra bak og ikke forran.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mai 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 Originally posted by borabora Og tatt opp igjen hver vår, holder seg noenlunde da, eneste er å passe på når du vasker bilen sånn at du ikke spyler der.... Tåler ikke spyling?!? hva mener du? Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 Originally posted by Ola Tåler ikke spyling?!? hva mener du? Når de er varme så er det ikke så lurt å spyle rett på med høytrykksspyler..... Har det flasset av litt eller sitter litt dårlig skal det ikke så mye til..... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mai 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 hehe, IKKE kjøp noe såå latterlig som wannabe skive!!! LOL :P bruk drillen med stålbørste på, så du får gjort onkli rent, og får bort eventuelle løse rustflak.. så ere bare og male på...!! jeg like svart best... Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mai 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 Originally posted by borabora Når de er varme så er det ikke så lurt å spyle rett på med høytrykksspyler..... Har det flasset av litt eller sitter litt dårlig skal det ikke så mye til..... Ok.. En må vel spyle forsiktig der da, for å få vekk det verste bremsestøvet sikkert? Vil tro det legger seg endel der.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 Originally posted by Ola Ok.. En må vel spyle forsiktig der da, for å få vekk det verste bremsestøvet sikkert? Vil tro det legger seg endel der.. På tromla blir det jo ikke noe å snakke om men kaliprene legger det seg fort, men beste er bruke svamp der hver gang man vasker..... Litt kronglete men er man nøye så er man nøye( Jeg gjør det ikke da... :) ) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheelman Skrevet Mai 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 Har lakket tromlene bak sølvfarget, ser pent og diskret ut, men det setter seg fort rust... er det noe jeg bør ha på etter lakkering for å ungå dette?:( Siter -98 BMW Touring M-Sport -87 Golf MK2 - Solgt -82 Fiat 127 Sport - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Mai 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 sort varmlakk er bra..nøytralt og det ser bra/nytt ut..iafall bedre enn rust... :) bare og pusse ned rust, rustløser/fjerner og litt sånnt...få det skikklig reint eller så setter ikke lakken seg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mai 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 for og stoppe rust kan man bruker "melk" (ikke tinemelk, men rustmelk, er noe som heter det faktisk..) det er det beste mot rust... men kan jo liksågodt kjøpe nye tromler da, og ha på dem noen strøk med hammer, holder en stund før det begynner og ruste... Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg