Gå til innhold

B Ascona prosjekt! -

Ranger emnet

Bleskestad

Anbefalte innlegg

Hei, eg fant ut at eg måtte legge ut prosjektet mitt, det er da en ascona

2.0s 1979. Det står nå en 48mm webergasser på denne, med grenrør og 2" effektannlegg + 40 - 40 senking. Den HADDE sota ruter :) Denne hadde da litt rust som måtte utbedres. Som feks i innerskjermer gulv kanaler osv.

Her er da bilde av bilen som jeg kjøpte den (fra salgsannonsen), og ja, den skal lakkeres ;)

DSC00253.jpg

DSC00254.jpg

DSC00255.jpg

DSC00256.jpg

DSC00257.jpg

Det første som forsvant, var listene på sidene, dette skjedde første kvellen før bilen var blitt kald etter henting :)

Bilde072.jpg

her er et bilde av gasseren min, eller luftfilteret da, legg merke til båren som står der ;) Skulle kansje erstattet denne med en mer vanlig propp:)

Bilde101.jpg

Her er jeg godt i gang, ribbinga gikk fort, men å planlegge rustkuttinga var litt verre, siden det var litt å velge i. Har ikke før bilder, bare etter fiks når det gjelder rust sveisinga :(

KopiavBilde094.jpg

Her var det litt rust, så jeg kappa vekk litt :)

Bilde109.jpg

Her rant det vann inn i bagasjerommet! Den boksen der er IKKE min! 8-)

Bilde119.jpg

Gamlefelgene mine, som nå er solgt, kunne ikke ha noe lavprofil tull på gammal opel ;)

Bilde140.jpg

Bilde105.jpg

Bilde095.jpg

Her er da kjernen i mesterverket, et monster av en jøtul, og for å få dette ekstra gjennomført har jeg et fancy rusta toppdeksel!! som muligens blir fixa, men har ikke tenkt å legge penger i denne motoren, den går grett nok, blir nok større senere når jeg får kjørt i hel denne!

Bilde100.jpg

Sånn ellers går det framover i garasjen, skal prøve å oppdatere når eg orker! Kom med tanker og forslag! Men denne skal holdes forholdsvis clean, og vere en bruksbil foreløbig. Dette er da min førstebil etter utallige mopeder (20?).

(maggvaardal skrev alt dette, men asle updater :/ )

Mvh

Asle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nåååh, digger 2.0s motoren. Husker jeg hadde en sånn en som sto å kokte i flere minutter mens jeg pratte med ei vennine( glemte å slå av bilen:P), bare slo av, fylte på vann og kjørte videre:D

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en bra bil detta.

PS: ikke bruk den type spraylakk... Og hvertfall ikke direkte oppå sveis og blank pussa stål.. Den lakken holder ikke mål, slipper etter en liten stund...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Opdateringer på dette prosjektet går nok seint! pga kun rustsveising for tida, og det er alt som har skjedd! Asle har og kjøpt seg nytt ratt!!! suns atte han må oppdatera snart. Men eg legge ud 2 bilde av litt av rostå an hadde :)

Photo-0054.jpg

Photo-0057.jpg

å kom an asle, ta fram kamerae! opdater litt då! :)

magnus

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

då hadde eg nogen nye bilde....

ja du kan sei va litt hul dr jah!! mn ordna dt nuh...

Bilde159.jpg[/img] Bilde161.jpg

ine i bilen he eg malt å er ferdige me rost.Bilde157.jpg[/img] Bilde162.jpg[/img]

så kom dt nytt ratt å nav!Bilde158.jpg[/img]

Så va og utersjermane frame klarjort til tectylering!Bilde167.jpg

For tiå så holder eg på me å montera sjermer å begyna å pussa bilen ner til sparkling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider