Gå til innhold

Ang motorbytte i 93mod 240

Ranger emnet


240-prosjekt

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sitter her og lurer på et par småting ang motorbytte i bilen min.

Har forøvrig en B230FD motor i dag med LH2.4

Jeg tenkte å bytte til FK motor, og har et par spm i den forbindelse:

 

- siden jeg allerede har LH2.4, behøver jeg å bytte hjernene eller kan de evt chippes ?

 

- fordi jeg uansett må chippe kunne jeg tenk meg å vite forskjellene på BSR og vikingchip, samt hvem som selger disse i Norge.

 

- Trenger jeg oljekjøler ved bytte til FK motor?

 

- Hvis jeg behøver å bytte hjerner både på tenning og innsprut, hva koster sånt? om noen evt har FT-hjerner liggende og samle støv så send meg gjerne en pm :)

 

- tenkte også å bytte trykkplate, hva anbefales? og hvor selges det?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke med hjerner når jeg kjøper motor nei. derfor jeg må skaffe ved siden av ;)

Trykkplate skal jeg bytte, men hvilken anbefales?

Det følger heller ikke med oljekjøler på blokka, derfor jeg spør :)

 

forresten angående svinghjul, er det likt svinghjul på FK og FD ?

 

fk og fd har ikke samme svinghjul.fk motorene har jo dobbelmassesvinghjul og det går ikke å bruke ilag med andre volvobokser enn m90,bruk ditt gamle svinghjul :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Maxis :)

Det er notert.

Må også ha Boschnr på innsprutshjerne jeg. bør vel kjøpe FT hjerne?

huggern i sverige hadde visst to ulike bokser, og derfor trenger jeg Boschnr.

Jeg trenger jo også chip til denne. Hvordan er det å chippe disse?

Hørt at Turboperformance på forumet her skaffer chips til ca 1500kr til disse boksene. hvordan er disse?

 

Ang tenningsboks så har jeg skjønt at jeg kan bruke original FT tenningsboks?

Målet er ca 220hk i motor i første omgang.

 

Kan jeg evt bruke mitt gamle innsug? da med dyser fra FT.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Maxis :)

Det er notert.

Må også ha Boschnr på innsprutshjerne jeg. bør vel kjøpe FT hjerne?

huggern i sverige hadde visst to ulike bokser, og derfor trenger jeg Boschnr.

Jeg trenger jo også chip til denne. Hvordan er det å chippe disse?

Hørt at Turboperformance på forumet her skaffer chips til ca 1500kr til disse boksene. hvordan er disse?

 

Ang tenningsboks så har jeg skjønt at jeg kan bruke original FT tenningsboks?

Målet er ca 220hk i motor i første omgang.

 

Kan jeg evt bruke mitt gamle innsug? da med dyser fra FT.

 

Takker for svar :)

 

om du skaffer hjerner ifra ft eller fk går for det samme.men styr unna hjerner ifra tidlig ft.

 

eks på tenningshjerne:sluttnummer 148 eller 219

i nnsp.hjerne:sluttnummer 962,984++(984 må chippes for å få start)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. får tak i motor i sverige som jeg skal hente. Men jeg er intr i turbo (gjerne fra FT) og hjerner jeg da :) så om noen har så send meg hjerne en PM

 

kan jeg btw bruke mitt gamle innsug med FK dyser?

 

ft turbo? er jo samme som fk turbo det da..

du kan bruke det gammle innsuget ja,mulig det sitter kaldstartdyse på ditt gammle men det har jo ingenting å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bumper denna litt nå jeg =)

Motor er i hus nå og jeg begynner å få noenlunde peil på hva jeg trenger.

Men det var den trykkplata da. Må ha en forsterka. noen har noen anbefalninger?

 

EDIT: Hvis noen i området rundt Oslo har en balanseaksel med knaster for fordeler samt en fordeler å selge til rimelig pris så gi meg en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår