Gå til innhold

Trimming

Ranger emnet

tenzor

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...

Problemet til Hyundai Coupe om du skal ha turbo kit, er hjernen og tuning. Her må du enten kjøpe en f.eks greddy e-manage og tune selv, da bør du ha bilen på rullende landevei hvor du måler hester og ser hva som blir best. Dette bør gjøres av proffesjonelle, da dette er dyrt. Turbokit turbopower leverer vel bare turbo hardware, og ikke noe elektronisk du trenger ville jeg tro.

http://www.kspec.com ( bilen din heter Turbulence der ) selger kammer av diverse slag.

En annen løsning er turbokit som jeg har kjøpt. Det inneholder alt du trenger, også ny clutch som tåler 350hk, og en helt ny hjerne som er forhåndprogramert til turboen du mottar. Dette koster 20.000 + frakt på ca 200$. Si fra om du er interessert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får tak i kit som er avhengig av hvor mye du vil hente ut. For 3000$ +frakt på ca 200 dollar får du et kit til 2.0L motoren som gir 250hk på hjulene, dette er vel ca 300 i motoren. Tror ikke det er stor forskjell på 1.6 L. Vet faktisk om en 1.6 fra Spania som har turbo :

http://www.fastuning.com/noticias.php?id=15

Legger du i enda mer kan du får en turbo som spinner opp raskere, nye stempler, bensinpumpe og litt småtteri som gir flere hester, og mer stabilt og trygt.

Noen som er intersserte i dette? Jeg driver jo å bygger nå, så når jeg er ferdig legger jeg ut noen bilder og problemer jeg evt støter på i prosessen. Kittet er så og si bolt-on, men det er alltid no krøll med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det disse 1.6, eller toliters-motorene som er basert på Mitsubishi-design?

Hyundai har noen videreutviklede varianter som kalles for beta 1,2,3 hvis jeg ikke husker helt feil. Det "mange" gjør er å lete opp Lancer EVO eller Galant VR4 med motoren "riktige" vegen. 4G63 ell.no er koden. Problemet er bare at de fleste har motoren speilvendt. I mine øyne er dette den "eneste" rette vegen å gå for å ta ut seriøs effekt av boomblastern(Har noen sett dashen en 2.gen Coupe? :D ).

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hvor stor bak høytalerene er i coupe'en?

Hei hvilken årsmodell har du? på gammel Coupen min som var en 2000 modell satte jeg inn Alpine sine 6x9ere. Har kjøpt nye Alpine SPR-69LP som jeg skal sette i ny Coupen min, som er en sort 2002 modell, har ikke hatt av dekslene og sett enda.

Har et ekstra sett som du kan få for 1500 kr. aneglsmili

Noen som trenger stæsj til Coupen sin ?? skjekk denne siden

http://www.performancecoupe.co.uk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider