Cooolman Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Jeg har hatt bilen min på eu og fikk beskjed om å bytte foringer i bakakslingen og hjullager bak. Ettersom jeg får tak i foringer hos mekonomen så lurte jeg på om noen hadde erfaring med hjullager fra mekonomen om disse er bra? så kan jeg kjøpe alt jeg trenger fra dem. mvh Cooolman Siter VW Golf III GL 96 modell, lakkerte fangere++ stort stereoanlegg, 16" RH ad cup (215/40/16) hvite blinklys rundt om, hella tåkelys, helrøde hella baklykter Audi 80cc 86 modell, 15" ATS, 60mm senking, sota ruter, et rått anlegg (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Jeg har hatt bilen min på eu og fikk beskjed om å bytte foringer i bakakslingen og hjullager bak. Ettersom jeg får tak i foringer hos mekonomen så lurte jeg på om noen hadde erfaring med hjullager fra mekonomen om disse er bra? så kan jeg kjøpe alt jeg trenger fra dem. mvh Cooolman Jeg bruker hjullager fra Bilxtra og de fungerer fint. Er på 2. året med dem. Foringene fungerer sikkert også greit, men du har vel ikke vurdert dette http://www.autopower.no ? Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Hjullager kjøpt omtrent hvor som helst er av merke Nachi, SKF, FAG osv. Alle disse er 100% OK og er levert originalt på de aller fleste biler. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Mekonomen har også 3 års garanti på deler, så det burde vel gå greit.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentoPower Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Er det ikke en sinnsyk jobb å bytte de foringene i bak akselen? Siter VW GOLF V GTI 2005 modell VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt VW JETTA 1,8gl 90modell solgt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Er det ikke en sinnsyk jobb å bytte de foringene i bak akselen? JO Er lettere om du har abs Bruker non timer det er bremseavlastningsventilen som er problemet, for denne må av. Vanligvis må den kappes av på feste for så å sveise den på igjen. Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cooolman Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Jo det er en stor jobb å bytte foringene i bakakslingen! Så dette skal jeg sette bort til noen som kan det. Man må jo ned med hele bakakslingen så :( mvh Cooolman Siter VW Golf III GL 96 modell, lakkerte fangere++ stort stereoanlegg, 16" RH ad cup (215/40/16) hvite blinklys rundt om, hella tåkelys, helrøde hella baklykter Audi 80cc 86 modell, 15" ATS, 60mm senking, sota ruter, et rått anlegg (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 JOEr lettere om du har abs Bruker non timer det er bremseavlastningsventilen som er problemet, for denne må av. Vanligvis må den kappes av på feste for så å sveise den på igjen. Den må da slett ikke kappes av. Tar kanskje fem minutter ekstra på bil med lastavhengig ventil. Det vet jeg fordi jeg har utført denne operasjonen på flere biler, så det er ikke bare noe jeg har hørt.. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Den må da slett ikke kappes av. Tar kanskje fem minutter ekstra på bil med lastavhengig ventil. Det vet jeg fordi jeg har utført denne operasjonen på flere biler, så det er ikke bare noe jeg har hørt.. Jeg har vært med å utført det sammen med en vag mekanikker. Med han sine 5 år hos møller var dette hans erfaring. Det varierer vel litt fra bil til bil, med tanke på salta veier. Saken er at boltene er laget av stål med et umbrakohode. avlastningsventilen er laget av aluminium, ikke noe god kombinasjon. Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Saken er at man trenger ikke egentlig å fjerne hele lastavhenging ventilen. trenger bare å løsne braketten som går til bakstilling som sitter i den bøyla/fjøra. :) Enkelt da. Ikke blir noe galt heller. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Om du har gjort det så er det vel ikke noe problem. Men Den bolten på bilde må jo helt ut for at du skal skal klare å få ut foringen da.... Om vw hadde satt bolten inn fra andre siden så mener jeg at alt hadde vært mye bedre. For da kunne man bare skrudd ned den bøyla på to bolter for så å ta ut den bolten. Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodoreb Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Istede for å herje med disse skruene som nesten alltid (som blir sagt her,og som min erfaring også støtter) pleier jeg å kappe den braketten som holdere ventilen......er jo helt greit det,for har mann litt sveisekunskaper,er det bare å sveise den på igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Er vel større mulighet for feilmontering enn at kvaliteten på lager er dårlig :) Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.