Gå til innhold

Hjullager fra mekonomen?

Ranger emnet

Cooolman

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt bilen min på eu og fikk beskjed om å bytte foringer i bakakslingen og hjullager bak. Ettersom jeg får tak i foringer hos mekonomen så lurte jeg på om noen hadde erfaring med hjullager fra mekonomen om disse er bra? så kan jeg kjøpe alt jeg trenger fra dem.

mvh

Cooolman

VW Golf III GL 96 modell, lakkerte fangere++ stort stereoanlegg, 16" RH ad cup (215/40/16) hvite blinklys rundt om, hella tåkelys, helrøde hella baklykter

Audi 80cc 86 modell, 15" ATS, 60mm senking, sota ruter, et rått anlegg (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bilen min på eu og fikk beskjed om å bytte foringer i bakakslingen og hjullager bak. Ettersom jeg får tak i foringer hos mekonomen så lurte jeg på om noen hadde erfaring med hjullager fra mekonomen om disse er bra? så kan jeg kjøpe alt jeg trenger fra dem.

mvh

Cooolman

Jeg bruker hjullager fra Bilxtra og de fungerer fint. Er på 2. året med dem.

Foringene fungerer sikkert også greit, men du har vel ikke vurdert dette http://www.autopower.no ?

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er en stor jobb å bytte foringene i bakakslingen! Så dette skal jeg sette bort til noen som kan det. Man må jo ned med hele bakakslingen så :(

mvh

Cooolman

VW Golf III GL 96 modell, lakkerte fangere++ stort stereoanlegg, 16" RH ad cup (215/40/16) hvite blinklys rundt om, hella tåkelys, helrøde hella baklykter

Audi 80cc 86 modell, 15" ATS, 60mm senking, sota ruter, et rått anlegg (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO

Er lettere om du har abs

Bruker non timer det er bremseavlastningsventilen som er problemet, for denne må av. Vanligvis må den kappes av på feste for så å sveise den på igjen.

Den må da slett ikke kappes av. Tar kanskje fem minutter ekstra på bil med lastavhengig ventil. Det vet jeg fordi jeg har utført denne operasjonen på flere biler, så det er ikke bare noe jeg har hørt..

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må da slett ikke kappes av. Tar kanskje fem minutter ekstra på bil med lastavhengig ventil. Det vet jeg fordi jeg har utført denne operasjonen på flere biler, så det er ikke bare noe jeg har hørt..

Jeg har vært med å utført det sammen med en vag mekanikker. Med han sine 5 år hos møller var dette hans erfaring. Det varierer vel litt fra bil til bil, med tanke på salta veier.

Saken er at boltene er laget av stål med et umbrakohode. avlastningsventilen er laget av aluminium, ikke noe god kombinasjon.

CIMG39021.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at man trenger ikke egentlig å fjerne hele lastavhenging ventilen. trenger bare å løsne braketten som går til bakstilling som sitter i den bøyla/fjøra. :) Enkelt da. Ikke blir noe galt heller.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har gjort det så er det vel ikke noe problem. Men Den bolten på bilde må jo helt ut for at du skal skal klare å få ut foringen da....

Om vw hadde satt bolten inn fra andre siden så mener jeg at alt hadde vært mye bedre. For da kunne man bare skrudd ned den bøyla på to bolter for så å ta ut den bolten.

CIMG39001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider