Gå til innhold

gule koni dempere, blablabla?

Ranger emnet


Willypolly

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem. Bilen min er for "myk" i svingene. Det sitter 35 mm senkefjærer på den nå, men de er ikke stive nok(originale dempere). En av grunnene til at jeg vil ha den stivere er at det subber litt på dekkene i kvasse svinger og i humper. kunne også ha tenkt meg bilen enda 1-2 cm lavere.

 

Så til saken: Har tenkt på å kjøpe gewindefahrwerke eller justerbart senkesett heter det kanskje på norsk...men det koster ca 10000. Så jeg tenkte på å kjøpe bare GULE KONI dempere og beholder fjærene mine( som kommer på bare ca 4000kr).

 

Så til spørsmålene: Er detgule koni dempere justerbare i stivhet på noen måte? Og så til slutt, det går vel ikke an å få bilen lavere bare ved å sette på gule koni dempere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Willypolly Så til spørsmålene: Er detgule koni dempere justerbare i stivhet på noen måte? Og så til slutt, det går vel ikke an å få bilen lavere bare ved å sette på gule koni dempere..? [/b]

 

Gule koni dempere er justerbare i stivhet, og bilen blir ikke lavere av å sette på de..

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Willypolly

 

er du så sikker på det da?? Har ikke noen justerbare fjærkoppholdere som gjør at man kan senke 1-2 cm ekstra? har hørt rykter om det...

 

På noen biler har de det, som på min f.eks. Blir den ikke lav nok dreier du bare et nytt spor lenger ned :)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Willypolly

 

er du så sikker på det da?? Har ikke noen justerbare fjærkoppholdere som gjør at man kan senke 1-2 cm ekstra? har hørt rykter om det...

 

Du får vel gule koni coilovers, men da blir jo prisen en helt annen.

men for 4000 som du hadde fått prisanslag på så er det nok kun demperne,

 

Men du har jo muligheten til å bygge om til coilovers seinere da, men dette kommer nok veldig an på hvilken bil du har.

 

Gule koni dempere er justerbare i stivhet, og bilen blir ikke lavere av å sette på de..

 

Der sier du noe.. jeg husker mine var drit tunge å dra ut, men kan ikke huske at det var slitsomt å dytte dem sammen igjenn..

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er grovt senka bil og "inspirert" kjøring på standard norsk vei en dårlig kombinasjon da..

 

Men det vil nok hjelpe på med hardere dempere, men kommer du i ei hump så smeller det jo borti..

 

Så hvorfor ikke spare noen ekstra kroner til høydejusterbart senkesett, så kan du få den nedpå bakken når du skal vise frem bilen din, og få den litt mere opp ved aktiv kjøring...

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gule koni på gatebil er bare oppskryt... er KUN for at man skal kunne gå rundt og si. hej..... jeg har gule koni og POPOFF!!!!! uuuuu lixom...

 

 

ingen som driver med racing at dere TRENGER det.. er bilen for myk, så slutt å kjøre fort i svinga:)

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde just. gule koni og 60/40 senking på min Calibra. Fungerte meget bra og på det stiveste var den som en jærnseng.Hvis veien var slett og fin så kunne jeg presse bilen veldig hardt rundt svinger osv.

MEN nå trodde jeg mest at dette med justeringen var for å motvirke slitasje på disse demperne. Dvs at du starter på det mykeste og etter noen års bruk så blir de noe slappere, dette motvirkes igjen av at man strammer opp demperne?

Er jeg helt ute av kurs her eller ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sett gule Konier og noen bra fjærer blir supert, juster demperne slik at de passer til fjærene. Det er ikke mye som kan matche Koni/Eibach når det gjelder å tyne mest mulig ut av et enkelt chassie :D

 

Det er ikke noe særlig å kjøre med stive fjærer og originale dempere, for når demperne ikke klarer å holde igjen blir bilen veldig og gyngete. Derfor kan hardere dempere hjelpe selv om bilen ikke blir lavere - hjulene beveger seg mindre slik at bilen blir roligere på veien - og mye raskere på bane.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

gule koni på gatebil er bare oppskryt... er KUN for at man skal kunne gå rundt og si. hej..... jeg har gule koni og POPOFF!!!!! uuuuu lixom...

 

 

ingen som driver med racing at dere TRENGER det.. er bilen for myk, så slutt å kjøre fort i svinga:)

 

Du har faen meg mange seriøse innlegg med interessant lesestoff, du!!

 

Har du egentlig peiling på noe som helst, bortsett fra å snakke mannskjit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Gule Koni på min, med 80 mm Jamex fjærer.

 

Dette er Veldig stivt. Har aldri merka at hjulene mine kommer opp i hjulbuen. Og har hatt bilen i snart 8 mnd. Skal legge til ett bilde. så skal dere se hvor lav den er.

 

Har en klaring på noen cm, fra leppa og ned til asfalten. Når jeg kjører på norske veier, får jeg aldri leppa mi neddi. Utenom når jeg kjører over litt større HULL i veien. som ikke dette dritt landet ikke fikser. eller litt større fartsdumper med brå helling.

 

Men ellers er det greit. litt risting å humping må man leve med hvis man skal ha bilen så lav.

 

her er hvertfall bilde

 

1.jpg

 

2.jpg

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gule koni er vel enkeltvirkende og begynner å bli "gamle". Bedre å satse på noen med dobbeltvirkning, slik at du får jevnere bevegelser i de.... Sier i hvertfall "gutta" som eg har snakket med rundt om på diverse sjapper....

 

Får jo f.eks justerbare Bilstein til samme prisen om ikkke litt mindre og..

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår