Gå til innhold

Dump ventil!

Ranger emnet

-Rønningen-

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror mister -Rønningen- er fullt klar over det, men den orange Supraen til han Andreas Vaa har ikke 800hk, og han kjører med en HKS Type R Blow off som er god nok til 800hk, hvor mange bar det er, veit jeg ikke, men.... Peder'n med sine 700 kjører jo fra Vaa, så.... Men poenget er att Vaa har den flapre lyden....

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Screamer pipe er når du har ekstern WG, da tar du eksosen som kommer gjennom WG når den åpner på et gitt trykk og slipper det ut utenfor resten av eksosanlegget. Blir som å kjøre med et hull i eksosen. Det er den ENESTE lyden en WG KAN lage....

En Dump/blow off slipper lyden ut når du stenger gasspjeldet, og du får vakum på dumpen. Da får du den psssj lyden, kan også få flapre lyden.

Hvis du kjører uten noen slags form for overslagsventil, så går lufta som turboen vil ha inn i motor, tilbake igjen når du stenger gasspjeld og blir da slisset opp av den ene impelleren i turboen og lager da den flapre lyden.... Lyden kommer ut av luftfilter uavhengig av om du har K/N eller org filter... Lyden blir bare høyere av åpent filter....

89 Kadett E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har du WG hvis du har Turbo... Du kjører sikkert uten dump eller Resirk ventil.... Eksos kommer inn et lukket "hus", går gjennom "huset" og ut igjen og ned i ved downpipe eller seinere... En kamerat av meg har En subaru med turbo, og da selvsagt WG. Der ser du luftfilteret rister når han slipper gassen og den knegge lyden kommer... WG har INGEN forbindelse med luftilteret...

Så nå kan du komme med din begrunnelse til att WG kan og gjør i ditt tilfelle lager den lyden....

89 Kadett E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Rønningen-

Jeg har ikke gjort noe annet enn å øke trykket.

Espen*

Ved å stille wastegaten til å åpne på et høyere trykk kan jeg bygge opp mer boost, og da skapes kvitrelyden som følge av luft som går tilbake i turbinbladene. Det jeg mente var at du må ha wastegate istedenfor dump, ikke at wastegaten i seg selv lager lyden (var kanskje litt dårlig formulert).

smartturbo.jpg

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører uten noen slags form for overslagsventil

Jeg leste nok posten din litt fort og trodde du mente at man ikke fikk kvitringen med wastegate (er noen biler som ikke har det), siden det er en overslagsventil (selv om den sitter på eksosen).

-Rønningen-

Håper du blir fornøyd med baklyktene ;)

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider