Gå til innhold

lakkere jpmk18

Ranger emnet

Prebendju

Anbefalte innlegg

Glassblåsing. Jeg prøvde å sandblåse ett toppdeksel, ville tro det gir sammme effekten. Blir så grov i overflata. Men det firmaet i sarp som hett "ett-eller-annet" drev med glassblåsing også... Sandpapir kan gå, men tenk deg så lettvint å bare glassblåse dem a...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Glassblåsing. Jeg prøvde å sandblåse ett toppdeksel, ville tro det gir sammme effekten. Blir så grov i overflata. Men det firmaet i sarp som hett "ett-eller-annet" drev med glassblåsing også... Sandpapir kan gå, men tenk deg så lettvint å bare glassblåse dem a...

ja skal se om jeg finner de.. hehe er lettvindt og glassblåse ja. men tåler seriøst felgene og brennes når de har blitt pulverlakkert????

2,3l med 16V og dobble gassere, retro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sikkert ganske varmt når de en gang i tia ble støpt også.. Tror ikke du greier å smelte en felg sånn helt uten videre. Lurer på om alu smelter ved 600*C? De folka som driver med dette vet hvordan det skal gjøres, ellers hadde døm ikke drevi med det..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg blande meg inn litt! jobber nemlig på ei pulverlakkering :sleeping

Vi lakkerer en del alu og stålfelger. Det er ikke noe problem med varmen. Varmen i ovnen vår er på litt over 200grader på høyeste..så felgen smelter ikke eller blir urund heyyou

Jeg mener iallefall at pulverlakk er mye bedre å bruke på felger fordi det tåler mye mer med tanke på steinsprut og sånt.

Hvis de gjør det riktig og bruker riktig pulver så blir felga blanke. Pulverlakkering er ikke kun matt, men vi klarer ikke å få så høy glans som en våtlakkerer så klart.

Går fint å sandblåse alufelger,vi bruker bare det! Men du får et mye bedre resultat av glassblåsing, blir mye glattere overflate da,mindre porer. Men det er jo dyrere å glassblåse da.

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lakkerer en del alu og stålfelger. Det er ikke noe problem med varmen. Varmen i ovnen vår er på litt over 200grader på høyeste..så felgen smelter ikke eller blir urund heyyou

Jeg mener iallefall at pulverlakk er mye bedre å bruke på felger fordi det tåler mye mer med tanke på steinsprut og sånt.

Hvis de gjør det riktig og bruker riktig pulver så blir felga blanke. Pulverlakkering er ikke kun matt, men vi klarer ikke å få så høy glans som en våtlakkerer så klart.

Går fint å sandblåse alufelger,vi bruker bare det! Men du får et mye bedre resultat av glassblåsing, blir mye glattere overflate da,mindre porer. Men det er jo dyrere å glassblåse da.

koster det for fire felger. ??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt..har vært en del om og men med de prisa! Mener å huske at sandblåsern (vi sender ting bort) skulle ha 3000 for å sandblåse sett 16" og over. ca.1500 for under 16".

Omtrent det samme for lakkering.

Kan sikkert sjekke opp en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk. bra du blander deg inn :) hvordan trur dere det vil gå med krom kanten på jp felgene om de blir brent da?? den vil jeg ikke miste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..er det ekte krom kant? eller er det sånn polert kant med klarlakk på? isåfall er jeg redd klarlakken kan skifte farge gjennom ovnen. Tviler på jeg hadde turt å gjøre det med mine..

Dessuten kan det bli litt vanskelig å maskere kanten bra. Vi bruker en varmebestandig teip til maskering.

Er det ikke en felgspesialist som driver med oppretting og kromming i askim eller rundt der a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..er det ekte krom kant? eller er det sånn polert kant med klarlakk på? isåfall er jeg redd klarlakken kan skifte farge gjennom ovnen. Tviler på jeg hadde turt å gjøre det med mine..

Dessuten kan det bli litt vanskelig å maskere kanten bra. Vi bruker en varmebestandig teip til maskering.

Er det ikke en felgspesialist som driver med oppretting og kromming i askim eller rundt der a?

jpfelgene har maskinert(dreid)kant med klarlakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei skal titte litt rundt. var en i trøgtstad trur jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider